Set Cadangan Kencing Manis(GDM) Bagi Ibu Hamil Shaklee

RM414 : harga retail
RM329 : harga ahli

KENCING manis semasa mengandung (GDM) merupakan sejenis kecing manis yang terjadi hanya semasa hamil. Ia berlaku apabila tubuh tidak menghasilkan insulin mencukupi (hormon yang penting dalam mengawal kadar glukos darah) untuk memenuhi keperluan tambahan dalam kehamilan. Kencing manis sedemikian biasanya bermula di pertengahan atau akhir tempoh kehamilan.

Set Cadangan Kencing Manis(GDM) Bagi Ibu Hamil Shaklee
Vitalea
  • Vitalea mengandungi kromium dan lain-lain vitamin penting. Kromium adalah mineral yang penting untuk membantu insulin bekerja dengan lebih efektif.
  • Ia membantu sel badan bertindak balas dengan insulin dengan lebih baik. Justeru kromium dapat membantu mengekalkan tahap gula yang sihat.

B-Complex
  • Bcomplex adalah makanan tambahan yang diperlukan oleh kebanyakan pesakit diabetes. Ia mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh.
  • Selain itu ia ditambah dengan sistem penyerapan bioaktif berpatent yang mana ia sangat mudah larut dalam badan. 
  • Vitamin B dapat membantu menukarkan makanan kepada tenaga dengan lebih cekap.
  • Terdapat kajian yang dilakukan ke atas ibu hamil dengan GDM. Ibu hamil ini diberikan dengan vitamin B dan hasil ujian diambil selepas beberapa minggu. Hasilnya memang menunjukkan penurunan paras gula dalam darah selepas pengambilan vitamin B.

Vitamin C
  • Vitamin C dapat mengurangkan paras sorbitol dalam tubuh. Sorbitol adalah sejenis gula yang tidak dapat ditukarkan kepada tenaga. Jika sorbitol terkumpul dalam sel, ia akan menjejaskan sel anda.
  • Sebab itu pesakit diabetes kebanyakannya akan mengalami kegagalan buah pinggang atau mata kabur. Ini disebabkan oleh sel mata atau sel buah pinggang gagal berfungsi lagi disebabkan paras sorbitol yang tinggi.Pengambilan vitamin C dapat mencegah gula dalam darah daripada ditukarkan kepada sorbitol. Sebaliknya vitamin C dapat membantu supaya gula dapat ditukarkan kepada tenaga.

Ostematrix
  • Ostematrix adalah kalsium. Kalsium penting untuk menjaga pintu sel dalam badan. Kebiasaannya bagi ibu hamil / menyusu amat mudah berlaku kekurangan kalsium. Ini disebabkan bayi akan mengambil kalsium daripada tubuh ibu untuk tumbesarannya.
  • Apabila kalsium ibu tidak mencukupi, ia akan mengganggu kecekapan insulin yang mana menyebabkannya gagal berfungsi dengan baik serta menyebabkan gula tidak dapat masuk ke dalam sel darah.

ESP / Protein
  • ESP adalah protein yang rendah GI. Bagi makanan yang tinggi GI akan menyebabkan gula dalam darah meningkat secara mendadak. Selepas 30 minit atau sejam, anda akan mula rasa mengantuk. Contoh makanan rendah GI adalah sayuran, roti gandum penuh, oren, kacang soya dan banyak lagi.
  • ESP dapat membantu memberikan tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah. Ia dapat membantu mengawal paras gula dalam badan dan membekalkan tenaga berpanjangan.

Omega Guard
  • Omega guard ada leptin yang bantu menstabilkan gula dalam darah & kawal selara makan. Omega membantu mengelakkan pembekuan darah, Elak risiko Ibu Dari terkena sakit jantung, darah tinggi, Dan GDM ketika hamil.

TESTIMONI SET IBU HAMIL SHAKLEE

Testimoni pertama

Testimoni kedua

Testimoni ketiga

Bagi yang tidak mempunyai masalah apa-apa, jangan bimbang dengan kemungkinan yang bakal berlaku kerana itu adalah sesuatu yang di luar kawalan. Apa yang kita boleh kawal adalah cara hidup kita. Ini kerana seorang ibu yang sihat akan memastikan bayi itu juga sihat.
Klik sini juga untuk lebih info KENCING MANIS 

Untuk pertanyaan lebih lanjut klik butang whatsapp di bawah 
 


Post a Comment

0 Comments