5 Tanda Wanita Tidak Bernafsu Terhadap Suami Dan Cara Atasinya

5 Tanda Wanita Tidak Bernafsu Terhadap Suami Dan Cara Atasinya 

Awas!!! Kepada semua wanita yang sudah berumahtangga. Masalah ini sering dibuat tidak ambil peduli kerana sesetengah wanita menganggap ia adalah masalah normal jika sudah meningkat usia. Namun ramai yang tidak tahu masalah ini boleh diatasi. Jom baca info ini sehingga habis.

5 TANDA WANITA TIDAK BERNAFSU TERHADAP SUAMI.

(1) Letih dan penat bekerja
  • Apabila isteri perlu mencuci rumah, masak, kerja, hantar anak ke sekolah dan menjaga anak dan suami, kadang-kadang dia terlalu letih dan langsung tidak memikirkan tentang seks.
  • Wanita sepatutnya mempunyai peluang untuk berasa penuh bertenaga dan kenyang.  Jika pasangan tidak mempunyai masa untuk diri sendiri atau ruang untuk berehat dan mengecas semula 'bateri' mereka, mereka mungkin berasa bantahan terhadap urusan seksual.
Letih bekerja

(2) Bahan kimia berpotensi mengganggu endokrin
  • Sesetengah jenis phthalates, sekumpulan bahan kimia yang terdapat dalam plastik, produk penjagaan diri, produk pembersih, dan juga makanan segera, dianggap sebagai pengganggu endokrin.
  • Ia boleh mengganggu hormon dalam badan, seperti menurunkan tahap testosteron pada wanita. Testosteron yang lebih rendah bermakna libido yang lebih rendah. 
  • Kajian dari Universiti Rochester menunjukkan bahawa wanita yang mempunyai lebih banyak phthalates dalam air kencing mereka adalah 2.5 kali lebih berkemungkinan untuk melaporkan masalah libido.
  • Untuk menyelesaikan masalah ini, anda perlu mencari barangan keperluan yang benar-benar selamat untuk kesihatan badan.
Bahan kimia dalam produk kecantikan

(3) Baru bersalin atau yang sedang dan sudah memasuki menopause
  • Mengenai faktor hormon (yang tidak dipengaruhi oleh dadah atau persekitaran), terdapat dua perkara yang boleh menyebabkan penurunan dorongan seks wanita iaitu selepas bersalin dan menopause.
  • Pada tahun pertama selepas kehamilan, dorongan seks wanita cenderung menurun atas sebab fisiologi. Sebabnya, prolaktin atau hormon yang memudahkan pengeluaran susu meningkat selepas bersalin dan ia berkait secara langsung dengan penurunan dorongan seks. Wanita juga mungkin kurang teruja selepas bersalin kerana keletihan.
Selepas Bersalin
  • Sementara itu, semasa menopaus, penurunan dorongan seks sangat dipengaruhi oleh penurunan tahap estrogen dalam badan wanita. Penurunan hormon ini juga boleh membuat faraj kering, jadi seks boleh menyakitkan atau tidak selesa.
  • Namun, wanita yang sudah putus haid masih boleh menikmati seks. Salah satu daripada keadaan ini juga boleh berlaku kerana wanita menopause boleh menerima terapi hormon untuk meningkatkan libido mereka ke tahap sebelumnya.
Simptom Monopause

(4) Pengambilan ubat-ubatan tertentu
  • Kebanyakan ubat-ubatan yang diambil mempunyai kesan sampingannya yang tersendiri. Ada sesetengah ubat-ubatan yang boleh menyebabkan keinginan untuk melakukan seks itu terjejas seperti dekongestan, beberapa jenis antihistamin, antidepresan, dan ubat rawatan tekanan darah tinggi. atau pil transdermal, diketahui mengganggu libido.
  • Sekiranya anda mendapati masalah ini, adalah lebih baik jika anda segera berjumpa doktor untuk membincangkan kemungkinan ubat alternatif. 
Pil transdermal

(5) Tekanan/Stress
  • Stres atau tekanan yang dialami tidak hanya boleh memberi kesan kepada emosi, tetapi ia juga menjejaskan keinginan seks seseorang. Hormon kortisol yang menyebabkan stres boleh mengurangkan keinginan seks individu.
  • Seks boleh menyebabkan seseorang itu berasa keletihan yang melampau dan tidak mempunyai tenaga untuk melakukan seks. Tekanan membuatkan seseorang itu cemas, terganggu, dan mengeluarkan hormon yang rosak.
  • Oleh kerana tekanan menjejaskan tidur, ia juga boleh mensabotaj libido wanita. Wanita perlu berbincang dengan pasangan atau pakar untuk menangani tekanan yang mencetuskan penurunan dorongan seks.
Tekanan

CARA ATASI KEINGINAN SEKS WANITA YANG MENURUN
(1) Vivix
  • Vivix adalah suplemen paling digemari oleh wanita khususnya wanita-wanita yang menghampiri waktu menopause juga wanita-wanita yang sedang menopause. Tidak hairan lah jika permintaan vivix terlalu tinggi.
  • Ianya memberi kesan kepada 4 mekanisme utama penuaan selular bahkan bukan sahaja membantu mengembalikan keremajaan kulit tetapi juga organ dalaman. 
  • Vivix dikatakan suplemen terbaik untuk kesihatan menyeluruh yang melibatkan DNA dan sel. Ianya memperbaiki struktur sel dan membantu meningkatkan keanjalan kulit.
  • Secara tak langsung, ianya membantu melembutkan kulit dan ini sangat membantu mengelakkan rasa sakit saat mengadakan hubungan intim bersama suami. 
  • Selain itu, Vivix juga bantu memberi tenaga dan rangsangan yang lebih ketika bersama pasangan. Bahkan ia membantu wanita menopause mampu untuk memberikan kepuasan kepada suami saat bersama… in shaa Allah.
Harga RM475 retail
Harga RM380 ahli 

(2) ESP
  • Fitoestrogen adalah sebatian yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan yang kimia yang serupa dengan hormon estrogen. Biasanya dianggap sebagai terlibat dalam pembiakan wanita, sebenarnya estrogen mengawal banyak aspek penting bagi tubuh pada lelaki dan wanita: metabolisme, tulang dan kesihatan saluran darah, warna kulit, tahap kolesterol, keseimbangan cecair dan keinginan seksual.
  • Soya adalah salah satu sumber yang kaya dengan phytoestrogen, yang mengandungi tahap tertinggi isoflavon dalam makanan. isoflavon soya mengaktifkan reseptor estrogen badan anda, protein yang mengesan kehadiran estrogen dan menjalankan kesan seperti perubahan dalam gen. 
  • ESP Shaklee yang mengandungi phytoestrogen semulajadi yang membantu seimbangkan hormon wanita.
Esp Kanister RM162
Esp Sachet RM98

(3) GLA Complex
  • GLA merupakan bahan binaan bagi prostaglandin. Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah
  • GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. 
  • GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.
Gla Complex RM94

Untuk itu buat semua wanita di luar sana, rasanya diantara info di atas ada pads diri anda. Jom baiki dan ubah untuk keharmonian rumahtangga. 
Untuk lebih info boleh klik di sini Mati Putik
Untuk pertanyaa boleh klik pada butang whatsapp di bawah.

Post a Comment

0 Comments