Mati Putik Masalah Kaum Wanita


Jangankan orang lelaki je yang mempunyai masalah MATI PUCUK.
Orang perempuan pulak MATI PUTIK iaitu PUNCA WANITA SUKAR KLIMAKS.

Sekali keluar info ni macam malu kan? Tapi awas yea kaum wanita. 
Masalah ni jika dibiarkan buruk padahnya pada diri sendiri.

APA ITU MATI PUTIK?
Kita selalu dengar pasal mati pucuk je kan. Jarang sekali mendengar pasal perihal mati putik diperkatakan. Ada yang tak pernah tahu atau dengar pun istilah mati putik ni apa. 

Mati putik tu istilah untuk perempuan yang ketiadaan keinginan untuk bersama suami. Sama je keadaan macam mati pucuk. Selalunya mati putik berlaku lepas bersalin. 

Jarang orang kita memperkatakan isu ni secara terbuka sebab dia adalah benda yang taboo. Tapi sebenarnya kalau kita biarkan dia boleh jadi barah dan rosakkan hubungan suami isteri. Ramai wanita hadapi masalah ni tapi memilih untuk berdiam diri kerana malu atau keliru. 

Punca mati putik:

  1. trauma dengan proses bersalin. 
  2. perubahan hormon lepas bersalin. 
  3. sibuk dan kepenatan dengan tugas menjadi ibu
  4. rendah diri atas faktor tubuh yang berubah. 

Hormon sangat penting dalam hubungan suami isteri sebab hormon mempengaruhi mood untuk bersama. Biasa lepas bersalin semua hormon jadi tak betul, kemudian tak makan pulak akar kayu dan jamu-jamu untuk betulkan balik hormon tu. Dalam pantang pulak tu tak pantang betul-betul maka inilah akibat yang terpaksa di tanggung. 

Biasanya kes mati putik selalu datang dari mereka yang tidak berjamu atau berherba dalam pantang. 

Kalau rasa diri dah start ada tanda-tanda mati putik cepat-cepat cari penawar sebab.... Korang fikir la sendiri sebab apa.

Credit to :Puan Aishah-Pusat rawatan  blessed beauty confinement

KESIMPULAN YANG BOLEH DIBERIKAN BERDASARKAN MASALAH MATI PUTIK INI IALAH 

  1. Tenaga 
  2. Keadaan fizikal diri 
  3. Hormon yang tidak stabil 
  4. Masalah dalaman 

CARA PENYELESAIAN MATI PUTIK

  1. Berurut 
  2. Mengamalkan makanan kesihatan dan herba.

SET VITAMIN CINTA SHAKLEE dapat membantu masalah wanita yang mempunyai masalah MATI PUTIK terutamanya yang melibatkan dalaman supaya mereka ada peluang menikmati kebahagiaan berumahtangga.

ALFALFA COMPLEX 

  • Dikenali sebagai jamu modern untuk perempuan. Kalau makan Alfalfa Complex Shaklee rasa pun macam herba2. 
  • Alfalfa bersifat antikulat sangat berkesan untuk mengatasi masalah KEPUTIHAN.
  • Alfalfa juga mempunyai Phytoestrogens yang berfungsi seperti KACIP FATIMAH sekaligus membantu dalam hubungan intim suami isteri.
  • Afalfa juga bagus untuk baik pulih PAYUDARA jadi lebih anjal.
  • Untuk ibu2 yang sedang dalam PENYUSUAN Alfalfa sangat membantu menggalakkan peningkatan susu ibu.k lelaki dan perempuan.
GLA COMPLEX
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
  • Membantu dalam menangani menopause
  • Menguatkan kuku & rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani ekzema
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkn immuniti badan
  • Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis
  • Mengawal kolesterol
  • Bagus untuk saraf



SET INI AKAN LEBIH MENINGKATKAN RASA KONFIDEN KETIKA BERSAMA.

Harga Set Mati Putik
RM150
Penggunaan 1 hingga 3 bulan 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading

Cegah Diabetes : Lindungi Keluarga Anda


Diabetes adalah penyakit senyap (silent disease) kerana ia tidak menunjukkan tanda-tanda di peringkat awal.
Jadi, amalkan gaya hidup sihat, banyakkan mengambil buah-buahan dan sayuran juga hindari rokok dan alkohol.

Berikut adalah tujuh cara mudah ini disediakan bagi pengetahuan kita semua.


Pencegahan adalah lebih mudah
Malaysia negara 'tergemuk' di Asia kerana 33% rakyatnya berlebihan berat badan dan 18% pula obes.
Jika Ibu bapa obes, anak pula berisiko 13 kali ganda obes.
Kawal berat badan dan bersenam, mampu kurangkan risiko diabetes.

Selamat Hari Diabetes Sedunia 14 November.

JENIS-JENIS DIABETIS

1) Insulin Dependent Diabetes Mellitus (bergantung pada Insulin)
- Biasanya berlaku pada kanak-kanak dan remaja.
- Biasanya badan tidak dapat menghasilkan insulin.

2) Non-Insulin Dependent Diabetes Mellitus (tidak bergantung pada insulin)
-Jenis yang paling biasa ditemui. Lebih daripada 90% penghidap diabetes adalah dari Jenis 2.
- Biasanya dihidapi oleh orang yang berumur dan berat badan berlebihan.
- Biasanya sel-sel badan tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi.


SIAPA BERISIKO TINGGI MENDAPAT DIABETIS
  • Berumur 35 tahun ke atas. Semakin berusia semakin tinggi risiko untuk mendapat diabetes 
  • Berat badan berlebihan atau obesiti 
  • Latar belakang keluarga yang mempunyai diabetes
  • Sejarah diabetes pada kehamilan terakhir 
  • Sejarah mempunyai bayi yang besar (berat kelahiran adalah 4kg atau lebih)
  • Tekanan darah tinggi.
  • Tidak aktif – gaya hidup yang tidak sihat
  • Faktor pemakanan – pengambilan makanan berlemak tinggi dan kurang pengambilan makanan berserat 
  • Mempunyai tahap lemak dan kolesterol yang tinggi
Bagaimanapun penyakit kencing manis mampu menyerang sesiapa juga pada semua peringkat umur sekiranya permakanan dan minuman tidak
dijaga.

GEJALA DIABETIS



CARA MENGESAN DIABETIS
  1. Kencing Manis dapat dikesan dengan ujian air kencing atau ujian darah di klinik ataupun di hospital.
  2. Ujian darah amat mudah digunakan dan dapat mengukur kadar gula dalam darah dengan tempoh beberapa minit sahaja.
  3. Selain itu terdapat ujian daya tahan glukos di mana pesakit akan disuruh meminum minuman bergula dan mereka diuji untuk memastikan peningkatan kadar glukos.
  4. Selain itu ujian puasa glukos di mana mereka yang diuji akan dilarang makan atau minum semalaman sebelum mereka diuji untuk menentukan kadar glukos mereka.
CARA MENGELAKKAN DIABETIS

1) Pemakanan
  • Elakkan minum air bergas seperti pepsi, coca-cola atau apa-apa sahaja air bikarbonat.
  • Kurangkan mengambil karbohidrat seperti nasi.
  • Banyakkan makan sayur dan kurangkan makanan berminyak serta berlemak.
  • Lebihkan pengambilan makanan yang dimasak sendiri dan kurangkan makanan yang diproses.
  • Jauhi makanan segera dan makanan ringan.
  • Kawal pengambilan sodium (garam) atau makanan yang masin
  • Ambil sekurang-kurangnya tiga cawan susu rendah lemak setiap sehari. 
  • Makan banyak ikan, utamakan cara memasak dengan membakar, panggang atau gril berbanding menggoreng.
  • Kurangkan menggunakan minyak masak biasa. Utamakan minyak zaitun untuk memasak
2) Penjagaan Berat Badan dan Senaman
  • Banyakkan bersenam seperti joging, mengayuh basikal, berenang dan bersukan
  • Rajinkan diri anda untuk berpeluh di taman atau gym. Di rumah pun boleh bersenam.
3) Pemeriksaan Diri Sendiri
  • Seseorang itu seharusnya berwaspada tentang apa-apa perubahan pada badan mereka iaitu dari segi kulit (lagi-lagi pada bahagian kaki), rasa kebas pada hujung jari tangan atau kaki dan apa-apa perubahan lain yang dirasakan.  
  • Selain dari itu, pemeriksaan oleh doktor untuk memastikan kadar gula dalam darah mesti terus dijalankan.
  • Bagi anda yang berisiko menghidap kencing manis, lakukan ujian gula darah secara tetap di klinik. Ini sangat penting untuk anda mengambil langkah awal untuk mengawal dan merawat. 
  • Jikalau anda tiada masa ke klinik, boleh juga beli ‘Kit Ujian Darah’ di farmasi dan lakukan sendiri di rumah. Tapi pastikan anda dapatkan nasihat ahli farmasi tersebut untuk menggunakannya.
4) Mengambil Suplemen Organik
  • Kita sedia maklum pengidap kencing semestinya akan mengambil ubat hospital samada dalam dos yang kecil ataupun insulin, tapi kesan jangka panjang ubat hospital adalah lemah tenaga syahwat bagi kaum lelaki dan boleh merosakkan buah pinggang.
  • Jika anda berisiko atau disahkan menghidap kencing manis, selain mengawal pemakanan, anda juga boleh mengamalkan VIVIX SHAKLEE



KANDUNGAN RESVERATROL DALAM VIVIX BANTU PESAKIT KENCING MANIS

Penyakit diabetis memang banyak kesan buruk dia kan? Bagaimana resveratrol yang kaya di dalam vivix shaklee bantu kencing manis lebih terkawal??
  1. Memperlahankan / mengurangkan sindrom resistansi insulin (sindrom metabolik)
  2. Membantu kawalan tahap gula dalam darah
  3. Meningkatkan sensitiviti badan pesakit diabetis terhadap hormon insulin. Polifenol yang mana 10x ganda lebih power daripada Resveratrol dapat membantu badan kita kembali sensitif terhadap insulin dan ia mebantu mengurangkan tahap hormon insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.
  4. Membantu badan memulihkan luka lebih cepat
  5. Memperlahankan penghasilan Protein AGE. Makanan yang rendah indeks glisemik bagus untuk penghidap kencing manis. Paras gula akan lebih stabil & badan lebih bertenaga.
  6. Membantu badan lebih bertenaga dan atasi kelesuan.
Vivix bukan UBAT ye. Tapi bantu lengkapkan nutrisi dalam badan kita supaya proses penyembuhan lagi cepat. Vivix baik pulih sel-sel yang telah rosak di dalam badan. Jika sel tidak dipulihkan maka kerja-kerja untuk menghasilkan insulin akan menjadi terbantut.
Maka



APAKAH RESVERATROL?

Resveratrol adalah sejenis polifenol/sebatian antioksidan semulajadi yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit.

Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh melambatkan penuaan selular dan boleh mengaktifkan pengawalselia genetik jangka hayat selular yang lebih panjang, yang mungkin mempunyai kesan positif terhadap DNA, kesihatan selular, dan kadar metabolisme. Selain itu resveratrol juga mampu menghalang pembesaran kebanyakan kanser dalam tubuh manusia antaranya kanser payudara, prostat, perut, kolon, pancreas dan tiroid.

Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya


HARGA VIVIX 
RM475 SEBOTOL
RM760 2 BOTOL
  1. Percuma keahlian tak payah bayar RM65
  2. Percuma pos tak payah RM12
  3. Percuma starter kit 
  4. Peecuma paper bag vivix
  5. Bonus tunai Rm34



Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading

Vivix Untuk Cantik Dan Anti Penuaan


Vivix ni memang suplemen anti penuaan yang dah sememang ramai yang dah tau. Anti penuaan secara sihat.

Anti penuaan tu bukan lah bermaksud tak tua langsung bila amal Vivix ni. Tetapi kalau amal Vivix ni, penuaan tu terjadi dengan sihat, walaupun ada kedut bila tua nanti, still nampak vouge gitu.

Bukan lah bila amal Vivix ni terus tak tua. Tua secara sihatlah, tak nak lah bila tua je, sakit lutut, sakit pinggang. Kita nak walaupun tua, kita tetap kuat. Boleh pergi masjid jalan kaki je, boleh beribadah dengan tenang dan senang je.

Tak nak lah bila tua, asyik check in hospital je. Macam tu lah lebih kurang. 

So, mencegah lebih baik dari merawatkan? 

Nak merawat tu, confirm lah beribu ribu kosnya. Dah tu dengan tak laratnya lagi.

So invest sekarang for your future healthy.

Vivix adalah gabungan semua jenis suplement yang tersenarai dalam Shaklee.

Kandungan Vivix juga mampu mengawal ketagihan kalian yang suka minum manis tu. Selain dari tu Vivix pun salah satu AGEN DETOX tau.


“Cantiknya, kulit awak..”“

Hah?.. dah 42 umur akak?”

“Tak nampak kedutan langsung”

“Flawless nya kulit..”


Contoh ayat yang bisa membuat kita tersipu-sipu malu bila sahabat wanita puji kan? .. ???



Wanita Takut TUA. 

Bukan sebab tak mahu sedar diri, tapi semakin melihat kedutan di wajah hari semakin hari … hehehe.

Bak kata kakak-kakak..

“Cantik boleh di BELI.. tetapi kami kalah dengan Usia.” 

– ada wanita berusia lebih cantik dari wanita usia muda..

– Tetapi tetap kalah dengan umur Biologi.

Peningkatan usia seringkali dikaitkan dengan masalah kecantikan dan kesihatan.

Antaranya ialah -masalah kedutan pada wajah dan kulit serta jeragat.

Selain itu masalah kesihatan seperti sakit sendi, keletihan dan sebagainya seringkali menyebabkan kualiti hidup seseorang menjadi berkurangan.

Jangan bimbang, dunia moden semua dah ada.. 

Pelbagai rawatan boleh membantu dalam masalah Kecantikan ok! ?



 


 


JOM KENALI VIVIX SHAKLEE UNTUK KECANTIKAN.

Vivix Shaklee adalah suplemen anti penuaan yang terbaik di dunia! Vivix membantu melambatkan proses penuaan dan memberikan awet muda serta menyihatkan tubuh badan secara menyeluruh termasuk menghindari penyakit kanser!

Vivix atau lebih popular dipanggil sirap Shaklee kerana cecair vivix ni berwarna merah. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

Pelakon popular Ayu Raudhah sendiri mengakui Vivix Shaklee membantu menjadikanya awet muda dan kekal cantik! Tidak ketinggalan juga Rita Rudani, Emma Maembong dan lain-lain.



Jeles tauuu ????

Ok jom tengok 

Apakah kehebatan Vivix Shaklee?




 



INFO WAJIB TAHU TENTANG MENGAPA KITA LEBIH CEPAT TUA DARI USIA SEBENAR 

4 faktor yang menyebabkan penuaan sel.

1) Kemusnahan DNA

- berjuta-juta kemusnahan DNA berlaku setiap hari dan apabila musnah akan mempercepatkan lagi proses penuaan atau senang dikatakan "CEPAT TUA". 

- Kemusnahan berlaku disebabkan oleh radikal bebas yang terkandung di dalam badan sangat banyak dan seteruskan merosakkan DNA dan sel tubuh badan.



2) Aktiviti pengawalan genetic semakin berkurang.

- ini disebabkan oleh protien yang mengaktifkan DNA untuk bekerja dimusnahkan oleh radikal bebas.

- untuk mendapatkan kuasa genetic kita perlu banyakkan antioksidan dalam badan supaya radikal bebas tidak menghalang atau menganggu proses sel-sel badan berfungsi.


3) Penghasilan tenaga diperingkat sel berkurang 

- apabila sel badan kurang tenaga secara automatik badan anda juga akan menjadi kurang tenaga kerana sel-sel badan dah banyak yang rosak.


4) Pengumpulan AGE protien

- apabila meningkatnya AGE protien akan menyebabkan penyakit seperti kencing manis, jantung dan sebagainya.


APABILA SEMUA FAKTOR DI ATAS INI BERLAKU AKAN MENYEBABKAN SEMUA SEL BADAN MATI. APABILA SEL BADAN MATI, DIA AKAN MEMBERI KESAN KEPADA PROSES PENGAWALAN DAN PENGHASILAN PELBAGAI SEL-SEL YANG PENTING DALAM BADAN.

JADINYA INI BERMAKSUD JIKA BANYAK SEL-SEL MATI AKAN MEMPERCEPATKAN PROSES PENUAAN.



Dan apabila semua sel-sel badan mati maka peluang mendapatkan sakit-sakit kronik akan terbuka luas. 




Bagaimana Vivix bertindak dengan berkesan?Rahsianya kerana Vivix melindungi dan membaikpulih sel DNA kita di samping mengelakkan penimbunan protein AGE dalam badan.

Vivix kaya dengan resveratrol menjadikan produk ini popular sebagai produk 'anti-aging', dan mengekalkan kesihatan bersama. 

KEBAIKAN DAN KELEBIHAN VIVIX.

  • sesuai untuk turunkan kolesterol dan lemak tepu
  • Cantikkan kulit
  • lebatkan rambut
  • beri tenaga
  • sesuai untuk mereka yang alami masalah backpain.
  • trying to conceive
  • masalah penyakit wanita
  • pesakit kanser
  • penghidap kencing manis dan darah tinggi
  • alami masalah sendi
  • pengidap sakit jantung dan lepas strok.
  • kebas-kebas otot
  • supplement selepas pembedahan.
Vivix ni sesuai untuk lelaki dan wanita. Orang dewasa sehingga warga emas. Orang yang tiada penyakit boleh ambil untuk tenaga dan kecantikan serta kesihatan yang baik diusia tua



CARA MINUM VIVIX
  1. Boleh diminum bersama campuran jus atau air kosong.
  2. Minum 1 sudu sehari.
Vivix ini bukan sahaja untuk KECANTIKAN, bahkan untuk segala penyakit KRONIK hingga penyakit kanser sebagai usaha dan ikhtiar untuk menghidupkan kembali sel-sel yang telah mati akibat radikal bebas. 



INFO PENTING 
Radikal bebas adalah molekul yang kekurangan satu elektron, dan membuat molekul tersebut menjadi tidak stabil dan selalu berusaha mengambil elektron dari molekul atau sel lain. Radikal bebas dapat dihasilkan dari hasil metabolisme tubuh dan faktor luaran seperti asap rokok, hasil penyinaran ultra ungu, zat kimia dalam makanan dan bahan pencemar lain. Penyakit yang disebabkan oleh radikal bebas bersifat kronis, iaitu diperlukan masa waktu bertahun-tahun untuk penyakit tersebut menjadi nyata. Contoh penyakit yang sering dihubungkan dengan radikal bebas adalah serangan jantung dan barah. Untuk mencegah atau mengurangi penyakit kronik karena radikal bebas diperlukan antioksidan.


Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat



Continue Reading

Terlaris, Set Ibu Hamil, Berpantang, Menyusu Dan Kurus Shaklee

Tak perlu susah payah untuk mencari makanan tambahan bagi ibu hamil, berpantang dan menyusu serta kurus seperti sebelum hamil.

Produk-produk terlaris, set ibu hamil, berpantang, menyusu dan kurus Shaklee sudah lengkap dengan pelbagai nutrisi yang diperlukan oleh si ibu dan bayi.

Mari tengok keistimewaan setiap set.

KEISTIMEWAAN : SET KEHAMILAN
  • Ibu alahan yg teruk
  • Ibu yang punyai HB rendah (anemia)
  • Sering keletihan & lesu ,sakit pinggang & kebas2
  • Untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon
  • Untuk perkembangan otak bayi
  • Melawaskan pembuangan
  • Pembentuk otot dan organ bayi

KEISTIMEWAAN : SET BERPANTANG
  • Boleh diambil seawal hari pertama selepas bersalin
  • Boleh terus diambil walaupun anak ade juandis
  • Untuk bersalin secara normal ataupun pembedahan
  • Memberikan tenaga sepanjang tempoh bersalin
  • Membantu Menambah Susu badan Ibu


KEISTIMEWAAN : SET MENYUSU
  • Bantu Masalah penyusuan
  • Ibu yang mahu Menyimpan stok susu
  • Anak mudah lena waktu malam
  • Ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation (anak
  • angkat)
  • Anak tidak mudah sakit
  • Ibu bertenaga dan kulit cantik




KEISTIMEWAAN : SET IBU KURUS
  • Memberikan rasa kenyang dan mengurangkan berat badan.
  • Menyerap lemak berlebihan dan detox
  • Menguatkan sistem imun ibu dan juga bayi
  • Memberikan tenaga berpanjangan.
  • Memberikan kulit halus dan gebu kepada ibu dan bayi.
  • Memekatkan susu serta secara tidak langsung bayi tak lama bergayut (ngempeng) dan lena
  • tidur.
  • Memberikan kulit cantik, menghilangkan parut,
  • jerawat
  • Menguatkan ingatan ibu dan kecerdasan otak bayi
  • Mengetatkan ‘miss v’ ibu-ibu dan masalah keputihan.
  • Mencegah payudara ‘jatuh’.

SET BERPANTANG SHAKLEE MERANGKAP SET KURUS SHAKLEE. Untungnya berpantang dengan Set Shaklee. Setiap produk boleh di makan dan di amalkan bukan setakat dari kehamilan malah sampai bila-bila. 


Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Continue Reading