Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium


Bila cerita tentang kalsium, maka sakit lututlah yang keluar dari mulut. Memang tak dinafikan. Jom saya ceritakan apa itu kalsium? Dan semestinya cerita tentang OSTEMATRIX yang telah menjadi viral dari mulut ke mulut oleh rakyat Malaysia terutama pengamal tegar OSTEMATRIX. Salah seorang dari mereka ialah saya sendiri.


APAKAH ITU KALSIUM?

Kalsium adalah jenis mineral yang sangat penting untuk pertumbuhan dan pemeliharaan gigi serta tulang. Selain itu, kalsium juga dibutuhkan oleh saraf, jantung, dan sistem pembekuan darah agar bisa berfungsi dengan baik.


KESAN KEKURANGAN KALSIUM 
  1. Mudah kejang otot atau semut-semut (terutamanya ibu-ibu mengandung)
  2. Insomnia atau masalah sukar untuk tidur
  3. Usus lemah dan sering mengalami sembelit
  4. Mengalami sakit pinggang dan juga kaki
  5. Cepat marah dan terkejut
  6. Luka susah untuk sembuh. Dan jika luka, darah lambat membeku
  7. Sakit sendi
  8. Kadar metabolisma menjadi rendah
  9. Berisiko mengidap penyakit tekanan darah tinggi dan penyakit jantung
  10. Tidak bermaya dan sering keletihan.  
  11. Rambut gugur (masalah wanita selepas bersalin)  
  12. Tulang , gigi dan kuku rapuh


KENAPA KALSIUM PENTING

Kalsium bukan saja untuk kuatkan tulang dan gigi tetapi diperlukan oleh otot-otot badan untuk bekerja. Contohnya otot organ jantung untuk mengepam darah, ketika mengecut dan mengembang perlukan kalsium.


Jika kalsium dalam darah kurang, tubuh akan menyerap kalsium daripada tulang atau gigi. Dalam masa panjang, kesannya anda akan rasa sengal pada sendi dan tulang. Gigi mudah sakit. Jika keadaan semakin serius, simptom lain akan timbul.


Badan kita tak boleh hasilkan kalsium sendiri, jadi kita perlu mendapatkannya dari makanan. Antara sumber makanan yang tinggi kalsium adalah susu segar dan  yougurt.


Namun tidak diketahui mineral sokongan seperti magnesium, boron cukup atau tidak untuk membantu kalsium diserap dengan optimum.


Ini kerana kadar penyerapan kalsium dalam badan tidak hanya bergantung pada kuantiti kalsium, tetapi juga semua mineral tersebut.


KENAPA PERLU BERHATI-HATI MEMILIH KALSIUM?

Terdapat sumber kalsium yang boleh membahayakan kesihatan anda. Produk kalsium yang diperbuat daripada tulang dan dolomite akan menyebabkan keracunan plumbum. Kalsium daripada sumber chelated mineral pula akan menyebabkan tubuh kita mudah menyerap logam berat dan toksin.


NAH!! JAWAPAN BAGI SEMUA PERSOALAN DI ATAS ADALAH KALSIUM BOLEH DIDAPATI DARI OSTEMATRIX KERANA 

Ostematrix Lebih Dari Kalsium  > Kalsium Terbaik <


Ostematrix dihasilkan daripada tumbuhan semulajadi. Formula ostematrix dikaji secara klinikal untuk meningkatkan kadar penyerapan kalsium yang optimum. Dos yang disarankan dijamin melengkapkan sumber kalsium harian anda.


SIAPA YANG SANGAT MEMERLUKAN KALSIUM? 

Kita sudah tahu Kenapa Kalsium Penting – Apa Kesan Kekurangannya kepada tubuh badan. Namun bagi mereka ini jika kekurangan kalsium dalam masa singkat pun boleh mendatangkan risiko yang sangat merbahaya.
  1. Ibu hamil – bukan sahaja kepada ibu, malah perkembangan bayi juga terbantut, Juga ibu akan berisiko ketika proses bersalin
  2. Warga tua – sangat terdedah dengan osteoporosis
  3. Mereka yang terlibat dalam kemalangan – sukar memulihkan tulang yang patah.



MANAFAAT OSTEMATRIX YANG SANGAT BERKESAN.
  • Membantu dalam pembentukan tulang dan gigi yang sihat
  • Mengelakkan penyakit osteoporosis (tulang rapuh)
  • Memulihkan kekejangan dan kebas-kebas
  • Meringankan stress
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Melegakan sakit ketika haid
  • Membantu dalam masalah gastrik
  • Penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf & merehatkan otot sewaktu kontraksi
  • Mengurangkan risiko praeklampsia
  • Membantu mengurangkan sakit belakang
  • Mengurangkan risiko osteoporosis
  • Membantu mengurangkan kebas dan sesemut
  • Membantu melegakan sembelit
  • Membantu dalam masalah tumit kaki sakit/pecah-pecah
  • Membantu masalah kolestrol
  • Menggalakkan kulit yang cantik
  • Melegakan sakit-sakit sendi
  • Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Membantu melembutkan najis
  • Membantu mengatasi migrain
  • Membantu masalah buasir



PERKARA MENARIK MENGENAI OSTEMATRIX
  1. Ianya sangat mudah ditelan kerana bersaiz kecil dan disalut licin , dan ia juga memberi alternatif kepada mereka yang tidak menyukai susu sebagai sumber kalsium.
  2. Tidak berbau
  3. Tidak mempunyai rasa
  4. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

KANDUNGAN OSTEMATRIX
  • 1000 mg Kalsium dari sumber semulajadi
  • 400 mg Magnesium yang tugasnya bawa kalsium ke tempat-tempat mana yang diperlukan dalam badan kita
  • 400 IU Vitamin D untuk memastikan kalsium tadi diserap 100% ke dalam badan kita
  • Boron adalah mineral untuk bantu proses penghasilan tulang
  • Manganese, Copper, Zinc brrfungsi untuk aktifkan enzim untuk padatkan tulang. Macam simen yang lekatkan batu bata rumah tapi dalam kes ni, sel tulang







Semua ni penting supaya bila kita amalkan Ostematrix, semua nutrisi ni diserap dalam tubuh kita, barulah dapat kesan yang sepatutnya.


Dan supplement ni tak di reject oleh badan keluar ikut air kencing. So bila tak di reject oleh badan,  tak ada lah possibility untuk dapat Penyakit Batu Karang.



PROMOSU BULAN OKTOBER 2019 SEDANG BERJALAN 
  • Harga sebenar RM183.75
  • Harga diskaun 5% ialah RM174.50
  • Beza memang berbeza 
  • Berbaloi memang berbaloi 
  • Nak lagi murah jom join ahli boleh jimat melebihi RM40 untuk 3 botol.


GANDINGAN SET TERBAIK BERSAMA OSTEMATRIX





Klik juga di sini Testimoni Ostematrix

Jangan lupa 
JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 😍😍


Untuk info lanjut 👇👇

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida

Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Produk Kecantikan Tanpa Bahan Kimia



Adakah anda masih mencari-cari produk kecantikan tanpa bahan kimia?
Jika ya, anda telah memilih entri yang tepat untuk anda lebih mengenali produk ini dengan lebih mendalam.





YOUTH ADA LAH JAWAPAN BAGI PERSOALAN ANDA. Mana nak cari skincare kat dunia ni yang boleh beri claim 100% wanita terbukti secara klinikal mempunyai kulit yang lebih muda!

Tak cukup dengan tu..

2/3 wanita yang pakai YOUTH ni kulit mereka menjadi SEDEKAD lebih muda dari usia sebenar!
Hanya dengan YOUTH daripada shaklee
  • Youth dicipta setelah 8 tahun kajian terperinci oleh para saintis dan pakar kulit shaklee
  • Youth Complex bertindak pada peringkat sel, dan memperbaharui sel kulit pada kadar 10x ganda lebih cepat
  • Sesuai untuk semua jenis kulit
  • Sesuai untuk semua peringkat umur dari 20-70 tahun (based on study tadi jugak)
  • Sesuai untuk semua etnik
  • Sesuai bukan sahaja untuk perempuan, tetapi juga untuk lelaki
  • Produk macam ni of coz telah dipatenkan (ada 8 patents/pending)
  • Bebas kekejaman, tiada ujian ke atas haiwan dan hanya menggunakan sumber tumbuhan semulajadi
  • Bebas dari 1500 bahan kimia yang dipersoalkan
  • Bebas gluten
“YOUTH LOOK YOUNGER LONGER”





JOM KITA BERKENALAN DENGAN YOUTH 

YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER
Produk 3 dalam 1 ini yang mengandungi :
  • pH yang seimbang
  • Bebas sabun
  • Gabungan daripada vitamin dan polifenol serta alga mengilatkan kulit, menjernihkan kulit dan menyediakan kulit kita untuk menghadapi dunia yang kita hidup sejak lahir. (Ayat buku 😂)

Specialnya cleanser YOUTH ni yang paling saya suka adalah boleh dijadikan sebagai MAKEUP REMOVER sekali tau. Sebelum basahkan tangan untuk dijadikan cleanser, boleh hilangkan segala kekotoran atau sisa-sisa makeup di kulit muka menggunakan Gel Cleanser ni. Jimatt dan berbaloi-baloi.

Kandungan Premium
  • Anggur Muscadine
  • Green Algae

Produk dari US dengan kajian 8 tahun dan beribu ujian klinikal. 100% mereka yang mencuba skincare Youth kelihatan lebih muda dari usia 



YOUTH PERFECTING SKIN TONER
Dengan YOUTH Toner, kulit anda akan kelihatan lebih licin, lebih lembap dan juga terpelihara dari dari sel-sel yang telah mati (yang menjadikan kulit kusam) dan bebas dari segala pencemaran persekitaran (toksin-toksin). Ia bantu menjadikan kulit kita lebih berseri-seri!

Sejurus selepas menggunakan cleanser Youth, anda boleh terus memakai Toner. Boleh digunakan bersama cotton pad atau letak toner di tapak tangan dan terus tepek-tepek di seluruh muka dan sekitar bahagian leher secara rata.

Kandungan Premium
  • Anggur Muscadine
  • Green Algae



YOUTH ACTIVATING SERUM
YOUTH Serum ni mempunyai 10 kali ganda bahan aktif yang bantu pemulihan secara kritikal. 
Dengan campuran vitamin, polifenol, produk ini dapat bantu penghasilan kolagen dan membaikpulih hingga pada tahap sellular.
Mengembalikan aura seri muka yang superb dan keremajaan kulit.

Serum tu apa? Gunanya untuk apa?
  1. Serum ni satu ramuan yang pekat dan khusus untuk membawa bahan-bahan aktif yang power terus ke kulit kita. 
  2. Serum ni bahan yang tepat untuk bawa powerful ingredients ke kulit kita sebabbbb Serum ni adalah bahan yang dibina dari molekul kecil yang boleh zapppp terus meresap, penetrate ke dalam kulit kita.
  3. Inilah yang menyebab serum sangat bestttt dan terbaikkkk untuk menyelesaikan masalah kulit spesifik seperti kedutan. Argh!! Guna serum, goodbye wrinkles!


Banyak-banyak serum di pasaran, kenapa Youth Serum sangat thorbaeekkk?  
  • Serum Pengaktifan Keanjalan yg mempunyai 10x menyokong pengeluaran kolagen 
  • Memperbaharui pada tahap sel, menjadikan kulit lebih muda remaja dan berseri 
  • Bertindak 10 kali ganda untuk memperbaharui kulit, memperbaiki sel-sel kulit dan menyokong dalam penghasilan kolagen untuk memastikan kulit lebih sihat dan muda!


Bahan-bahan Utama
  • YOUTH Complex dengan Apple Cell
  • Lotus Japonicus
  • Vitamin A Berkapsul.


YOUTH AGE DEFENCE MOISTURIZER SPF 50
  1. Melindungi kulit kita jauh dari sinaran matahari.
  2. Sumber bahan semulajadi dari hidupan laut biopolimer yang terdapat di dalam moisturizer ini bantu lindungi kita daripada pencemaran.
  3. Kesan dari vitamin yang terkandung di dalam produk ini dapat membantu melembapkan kulit wajah kita dan meningkatkan penampilan tona warna kulit yang lebih sekata.
  4. Lindungi kulit anda lebih dari sekadar sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. 
  5. Vitamin dan Botani bernutrien melembapkan kulit anda dan menambahbaikkan penampilan kulit anda secara menyeluruh.


Bahan-bahan Utama
  • SPF 50
  • Vital Repair+® Complex
  • Muscadine Grape Extract


YOUTH ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM 
Krim malam yang sangat dinanti-nantikan ini dijangkakan dapat menyokong proses pembaharuan sel kulit muka kita sewaktu kita sedang tidur. 
Wow, best sangat ni!
Lagi kan, dengan campuran bahan botani yang sangat best, ia bantu penghasilan kolagen dan elastin yang membuatkan kulit kita kelihatan lebih muda, lebih lembut dan halus, dan glowing!

(1) ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – LIGHT
Campuran botanikal khas membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.

Bahan-bahan Utama
  • Vital Repair+® Complex
  • Schisandra Chinensis
  • Lotus Japonicus


(2) ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – RICH
Krim malam ini diformulasi dengan shea butter dan jojoba menghidratkan kulit dengan mendalam serta melembutkan kulit. 
Alga Marin ditambah dengan anti oksida yang kaya dengan vitamin membantu mengecas dan membantu sel kulit semasa anda tidur, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.

Bahan-bahan Utama
  • Vital Repair+® Complex
  • Lotus Japonicus
  • Shea Butter, Jojoba


RADIANCE C+E
  1. FOrmula gabungan vitamin C tulen dan vitamin E ini bantu mencerahkan kulit dan ia telah terbukti dapat mengurangkan kesan garisan-garisan dan kedutan. 
  2. Ia juga bantu mengurangkan pigmentasi, melicinkan tekstur kulit dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.
  3. Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi membantu untuk menegang, mencerah, dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.
  4. Radiance C+E mengurangkan kehadiran tompok usia, melicinkan tekstur kulit, dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.
  5. Untuk kesan yang lebih menakjubkan, gunakan bersama rejimen penjagaan kulit anda selepas menggunakan serum.
  6. Kapsul berdos tunggal yang mudah digunakan ini adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% terbiodegradasi dan diformulasikan tanpa bahan pengawet.


Bahan-bahan Utama
  • 20% Vitamin C Tulen
  • Vitamin E
  • Raspberi
  • Untuk penggunaan selama 60 hari.




RESTORING EYE TREATMENT
  1. Produk pelbagai fungsi yang memberikan manfaat anti-penuaan hebat dan solusi yang jelas dilihat untuk mata letih, kering atau sembap.Ianya bukan sekadar untuk mata.
  2. Mengandungi Peptide Blend unik yang dibuktikan di dalam kajian klinikal dapat mengurangkan penampilan garis serta kedutan di kawasan sekeliling mata dan kedutan di sisi luar lipatan mata atau crow’s feet dalam tempoh masa seawal 7 hari.
  3. Mengurangkan sembap dan lingkaran hitam.
  4. Membantu menghilangkan kedutan mata dan menegangkan serta menghidrat. 
  5. Mempunyai cooling tip unik yang menyegarkan dan memberikan tenaga di kawasan mata dengan urutan lembut. Hebat bukan?

Bahan-bahan Utama
  • Peptide Blend
  • Licorice Extract, Lotus Japonicus
  • Schisandra Chinensis
  • Hyaluronic Acid
  • Muscadine Grape
  • Vital Repair+® Complex.


Lepas ni korang dah tak payah nak risau dah dengan eyebag sebakul korang tu.
  • Siapa yang jenis tidur lewat
  • selalu stay up sampai pagi 
  • ibu-ibu yang macam tak cukup tidur sebab anak-anak berjaga malam ataupun yang bangun malam menyediakan stock susu pun termasuk dalam list yang patut cuba ni!!
  • yang mana ada event penting-penting hujung minggu ha cuba lekas.
  • mana yang nak kawen ha lagi jatuh WAJIB la cuba supaya berseri-seri hari bahagia anda nanti. Hiks



PURIFAYING CLAY MASK DAN HYDRATING GEL MASK
Apabila anda menggunakan Youth Mask ini merupakan antara tiga manfaat yang anda akan dapat dan banyak lagi. 
  •  Cepat
  •  Efisien
  •  Menenangkan

Direka untuk anda, Youth Mask membantu menangani masalah kulit sambil menawarkan banyak nutrien yang bermanfaat kepada kulit supaya anda kelihatan lebih muda dan jelita.

Purifying Clay Mask (untuk kulit berminyak/kulit jenis berjerawat)
  1. Purifying Clay Mask membantu menyahtoksin dan membersihkan kulit wajah.
  2. Ianya dirumus khas daripada campuran 3 jenis tanah liat yang kaya dengan mineral, serbuk arang halus dan abu gunung berapi dari Pulau Jeju yang bersih di lautan Pasifik.
  3. Ia membantu menyingkirkan segala bahan kotoran, lebihan sebum dan membantu memininumkan saiz liang pori. Jadi anda akan merasakan dan menikmati kulit yang lebih licin dan bersih tanpa menghakis atau mengeringkan kulit.

Hydrating Gel Mask (untuk kulit kering)
  1. Hydrating Gel Mask pula membantu melegakan dan menyegarkan semula kulit wajah agar kelihatan lebih berseri, terhidrat dan segar.
  2. Gel berwarna emas ini diadun daripada campuran asid hialuronik, jus daun aloe dan gabungan pelbagai herba seperti Centella Asiatica dan ekstrak Chamomile yang membantu melembapkan kulit dengan lebih baik dan memberikan kesegaran berpanjangan.

Kenali Jenis Kulit Untuk Pilih Mask Terbaik
Setiap individu mempunyai jenis kulit yang berlainan:
  1. Kulit berminyak
  2. Kulit kombinasi
  3. Kulit kering

Penting untuk anda tahu jenis kulit supaya boleh menggunakan mask yang sesuai dan dapatkan kesan yang paling optima untuk kulit anda. 

(1) KULIT BERMINYAK
Kebanyakan wanita dan lelaki Malaysia mempunyai kulit berminyak. Dengan keadaan cuaca yang panas sepanjang tahun dan pencemaran alam sekitar (asap kenderaan, kilang, pembakaran terbuka dll), ia boleh menyebabkan kulit mudah berjerawat.

Bagi membersihkan kulit dan menyahtoksin secara menyeluruh, Purifying Clay Gel adalah pilihan terbaik anda! Selain membersihkan wajah daripada lebihan sebum dan kekotoran, ia juga bagus sebagai rawatan tompokan untuk kawasan berminyak dan kawasan mudah berjerawat.

(2) KULIT KOMBINASI
Gabungan penggunaan kedua-dua jenis mask ini bagi anda yang mempunyai kulit kombinasi adalah pilihan terbaik. 

Untuk kawasan yang mudah berminyak dan berjerawat (biasanya dahi, hidung dan dagu), boleh gunakan Purifying Clay Mask.

Untuk kawasan kering (pipi) boleh gunakan Hydrating Gel Mask.

(3) KULIT KERING
Kadangkala terlalu lama berada di dalam ruangan berhawa dingin; tidak kira dalam kenderaan, ketika bekerja di pejabat mahupun ketika berada di rumah, boleh menjadkan kulit terlalu kering. 

Hydrating Gel Mask sangat sesuai untuk membantu menghidrat kulit dan menjadikan kulit berseri dan segar.



MOISTURE LOCK DAY CREAM
Penghidratan Mendalam, Segera.
Memanfaatkan kuasa botani, YOUTH menggunakan Teknologi Penghidratan Selular BARU untuk bertindak sebagai magnet kelembapan, menarik air ke lapisan luar kulit dan mengubahnya menjadi takungan untuk mengunci penghidratan.

Moisture Lock Day Cream melindungi kulit kita daripada kehilangan kelembapan sepanjang hari untuk kulit yang lebih halus, lembut, dan lebih terhidrat.  

Mengandungi Vital Repair + ® Complex dan Muscadine Grape Extract untuk faedah anti-penuaan.

Tersedia untuk dijual secara individu dan dalam Set Sepasang Istimewa yang unik!

Bahan-bahan Utama
Ekstrak Kaktus
gabungan unik empat jenis asid hialuronik
100% Squalane berasaskan tumbuhan
Youth Complex.

GEJALA KULIT YANG HILANG KELEMBAPAN
 • Kulit akan menjadi tegang, terutamanya selepas mandi atau berenang.
 • Kulit yang pecah-pecah, kering bersisik dan mengelupas.
 • Kulit menjadi kasar.
 • Garis-garis halus atau retak.
 • Kegatalan.
 • Kulit menjadi kemerahan.

TAHUKAH ANDA?
Kulit yang sihat mempunyai minyak dan air yang seimbang. Kekurangan minyak atau air akan menyebabkan kulit kehilangan kelembutan dan kelembapan. Tetapi, tekanan gaya hidup dan alam sekitar seperti pencemaran dan rutin penjagaan kulit yang tidak sesuai juga akan menyebabkan kulit hilang kelembapan dan mempercepatkan proses penuaan. Adalah sangat penting untuk kita pastikan bahawa tahap minyak dan air seimbang untuk kulit yang lembut dan sihat.

TEKNOLOGI PENGHIDRATAN SELULAR BARU
Menarik

 • Ekstrak kaktus menarik kelembapan pada lapisan luar kulit.
 • Menenangkan dan melembutkan kulit.
 • Memberikan penghidratan yang tahan lama.
Melindungi
 • 100% Squalane berasaskan tumbuhan yang mampan membina halangan pelindung untuk mengurangkan kehilangan air.
 • Mengekalkan kelembapan untuk penghidratan yang tahan lama.
 • Menyeimbangkan air dan minyak kulit supaya kulit kelihatan segar sepanjang hari.
Mengunci
 • Gabungan unik empat jenis asid hyaluronik yang mengekalkan sehingga 1000 kali beratnya dalam air untuk melembapkan kulit.
 • Mengunci kelembapan dan membentuk takungan jauh di dalam kulit.



JOM BORAK ..


Soalan cepu emas !

Betul ke YOUTH tiada bahan kimia ? Habis tu macam mana cepat berkesan?

Semua orang cakap pasal YOUTH sekarang. Memang fenomena ! Ramai standby nak beli.


Hari pertama Shaklee open sale. 200 set licin kat HQ. Dalam masa 3 hari terus out of stock. Dah tak boleh beli !

Dahsyat !

Sekarang ni orang sudah cerdik. Nak produk yang high kualiti. Yang chemical Free.


“Bagaimana YOUTH beri kesan yang cepat. Kata tiada bahan kimia langsung ?”


Serious ! I like this question.

Kulit jadi sihat. Super glowing. Tegang dan anjal bukan sebab kandungan bahan kimia yang ada dalam skincare.

Back to basic.

Kulit kita ni makhluk Allah. Sel hidup.
Bila namanya sel, untuk jadi segar dan bugar semestinya perlukan nutrient, zat yang cukup.

Cukup protein. Banyak collagen. Ada vitamin C. Maka kulit akan mampu membaharu dengan cepat. Membaiki dengan baik.


Apa tugas YOUTH ? Macam mana ia berkait ?


YOUTH adalah skincare yang bukan sekadar pelihara kulit.

Shaklee gunakan kepakaran para saintis dalam pembuatan suplement Shaklee ke dalam pembikinan YOUTH skincare.

Kita semua tahu Shaklee amat teliti dalam menentukan keberkesanan suplement.

Baik dari segi kandungan, ketulenan dan keselamatan.

Maka prinsip yang sama digunakan untuk hasilkan skincare kualiti premium YOUTH.


YOUTH memberi nutrient pada setiap lapisan kulit. Mulai dengan dermis. Kulit diberi vital repair nutrient seperti vitamin A, C dan E.


Seterusnya YOUTH bantu enhance lapis Dermal epidermal Junction DEJ iaitu lapisan ke dua kulit kita.


Bila DEJ sihat dan well function, nutrient yang kita ambil iaitu PROTEIN, COLLAGEN dan VITAMIN C lebih mudah dibawa terus pada lapisan dermis. Kandungan Schisandra Chinesis dalam YOUTH bantu bina semula DEJ.


Maka no wonder la. Pengamal suplement Shaklee dapat kesan wow bila pakai YOUTH Skincare. Sebab mereka memang amalkan pengamal PROTEIN, COLLAGEN & VITAMIN C. Kulit mereka sudah tersedia nutrient yang cukup.


DAH FAHAM KAN SEKARANG?

😍😍

KESAN PENGGUNAAN YOUTH

  1. Kulit jadi lebih tegang
  2. Liang pori makin mengecil
  3. Jerawat mengecut
  4. Parut jerawat tompok-tompok hitam cepat pudar dan hilang .
  5. Jerawat terbantut nak naik! 
  6. Kulit semakin cerah dan glowing
  7. Kulit makin lembab dan licin .
  8. Jeragat makin berkurang dan makin pudar
  9. Kedutan bawah mata makin pudar. Garis-garis halus pun dah makin berkurang .

5 BAHAN AKTIF YOUTH SKINCARE SHAKLEE

  • Schisandra Chinensis – menyokong struktur kulit, menjadikan lebih tegang dan anjal
  • Vital Repair + – kaya dengan antioxidant yang befungsi nak meneutralkan radikal bebas yang merosakkan kulit
  • Muscadine grape polyphenols- ya anda tak salah membacanya, item premium dalam produk premium Shaklee iaitu Vivix juga, adalah salah satu bahan aktif dalam Produk Penjagaan Muka Youth ini!
  • Lotus Japonicus Extract- menyokong collagen dan penghasilan elastin
  • Apple Cell Extract dan Gentle Vitamin A -menyokong dan membantu pertumbuhan sel kulit baru dengan lebih cepat!


APA PERBEZAAN YOUTH DENGAN PRODUK LAIN?

Meh saya cerita dekat hangpa. Saya belajar dari Saintis, Skin Expert dan Nutritionist bukan melalui pembacaan saja.
Tak Bekkkkk simpan sorang-sorang.

Banyak je produk Natural dipasaran.
Ia satu tanda bahawa masyarakat sekarang dah ambil tahu atau cakna, bahayanya ada Bahan Kimia Bahaya dalam kosmetik, sebolehnya nak cari yang Natural atau semulajadi.

Tapi kita kena tahu, Natural dan Organik pun beza.
Ada tumbuhan, pokok-pokok yang tumbuh disembur baja, pestiside, herbiside segala.
Kita tak tahu.

Tapi kalau di Shaklee mereka akan screening semua benda ni.
Kalau lah pokok tu ditanam secara organik, kemudian ada traces of racun serangga, segala racun.
Maaflah Shaklee akan tolak all the Raw Material.

Maybe masa tanam pengusaha tak letak, tapi angin yang bawa, pencemaran air bawah tanah, all posssible causes.
Ada satu produk ni saya pernah tengok TV, dia cakap sumber natural dia ambil adalah sisa-sisa buangan dari kedai buah. HA!!! terjejut masa tu.
Secara tepat orang tu buat Essential Oil dari kulit nenas, so dia kutip kedai-kedai buat sekitar kawasan A begitu. Macamana nak pastikan ianya bersih, tak tercemar, selamat?
Shaklee ada standard dan procedure sendiri, tak buat macam tu

Yang kedua,
Tak semua Produk Natural buat Kajian Klinikal.
YOUTH ADA! » Youth buat Kajian Klinikal! Youth buat REVOLUSI dalam bidang SKIN CARE.
Kajian KLINIKAL yang di-develop oleh SKIN EXPERT & SAINTIS.

Mereka gunakan SKIN AGE Index.
Mereka kumpul 100 orang dari Causasion & Asia, 20 orang setiap fasa umur, 20,30,40,50,60.

Selepas guna 120 hari (3bulan), » 100% Kulit lebih sihat dan lebih muda
» 2/3 dari 100 orang tu SKIN AGE muda 10 tahun!

Ia bukan rasa-rasa muda tau. Tapi berdasarkan mathematical, statically modelling SKIN AGE INDEX tu!!! 100 orang tu bukan orang Shaklee pun. Bukan orang dalam! he he he.
Dia takde main tanya soalan subjektif "rasa lebih muda ke? rasa muda berapa tahun?" bla bla bla.
Result (Skin Age Index) yang beritahu.

HAAA DAH TAHU KAN. LEPAS NI JANGAN KELIRU YEA.


5 SEBAB ANDA PERLU GUNA YOUTH.


1. MENINGKATKAN KESIHATAN DAN KECANTIKAN KULIT SECARA DRAMATIK.
Bukan sahaja dramatik malah drastik! Tapi jangan risau, ini bukan kes banyak bahan kimia  sebaliknya sangat SELAMAT. Bahan aktif dalam YOUTH menjamin usia kulit anda akan 100% kelihatan lebih muda!

2. MEMADAMKAN SEDEKAD PENUAAN.

100% pengguna mendapati usia kulit mereka menjadi lebih muda dari sebelumnya dan 2/3 daripada mereka telah terbukti mengalami lebih SEDEKAD lebih muda!

3. KEPUTUSAN KLINIKAL TANPA KOMPROMI.

Kami bukan sekadar cakap kosong seperti kebanyakan syarikat, tetapi kami ada bukti santifik yang kukuh. Shaklee telah membuktikan keberkesanan YOUTH melalui SKIN AGE INDEX.

4. KUASA BOTANIKAL DAN YOUTH COMPLEX.
Youth dibangunkan dengan 5 bahan botanik yang sangat hebat seperti muscadine grape, lotus japonicus, apple stem cell extract. Inilah kuasa alam semulajadi!

5. YOUTH DIBANGUNKAN OLEH SYARIKAT NUTRISI BUKAN SYARIKAT KOSMETIK
Siapa lagi yang lebih arif tentang keperluan nutrisi kulit kalau tidak Shaklee?  Youth bukan sahaja bertindak dipermukaan kulit malah membaiki dari dalam seawal peringkat DNA!  100% hebat!!

Ini peluang untuk anda kelihatan lebih muda, memiliki kulit yang bebas jerawat, jeragat, kedutan, eyebag, dengan cara yang sangat selamat. Ini produk pertama seumpamanya!

======================================
Kuasa Botanical di dalam youth! 

MUSCADINE GRAPES

-Polifenol Muscadien Grape dalam proses berpaten melindungi dan memperbaiki DNA sel dalam masa yang sama menghalang kerosakan kolagen dan elastin.

LOTUS JAPONICUS

- Berperanan dalam penjanaan sel baru bg menghasilkan lebih kolagen, elastin dan fibrilin.

(Kolagen, elastin dan fibrilin ni semua elements yang memberi keanjalan dan kesan awet muda pada kulit)


APPLE STEM CELL EXTRACT

- Mengaktifkan dan memoercepatkan pembaharuan sel kulit
- so cepat lah kulit yg lubang2 tu elok. Cepat jeragat pudar. Cepat pori kecut.. etc

SCHISANDRA CHINENSIS EXTRACT

- Mengukuhkan struktur kulit

VITAL REPAIR COMPLEX

- Vitamin2 dan nutrien antioksida yg penting utk menghalang radikal bebas dari merosakkan kulit.

PILIHAN SET UNTUK PENGGUNA YOUTH 




BASIC SET terdiri daripada
  • Youth Lominous Gel Oil Cleanser
  • Youth Perfecting Skin Toner 

Harganya RM393.75


STARTER SET terdiri daripada
  • Youth Lominous Gel Oil Cleanser
  • Youth Perfecting Skin Toner 
  • Youth Age Defence Moisterizer Spf 50
  • Youth Advanced Renewal Night Cream Light atau Rich
Harganya RM850


RENEW AND TREATMENT SET terdiri daripada 
  • Youth Lominous Gel Oil Cleanser
  • Youth Perfecting Skin Toner
  • Youth Activating Serum 
  • Youth Age Defence Moisterizer Spf 50
  • Youth Advanced Renewal Night Cream Light atau Rich
Harganya sebenar RM1262.50
Harga Diskaun RM1010

KEUNTUNGAN DARI SET INI IALAH
  • Diskaun 20% jimat sebanyak RM252.50
  • Dapat Keahlian Percuma jimat sebanyak RM65
  • Dapat bonus tunai sebanyak RM42.47
  • Pos Percuma jimat RM10
  • Penjimatan keseluruhan sebanyak RM369.97




RENEW AND MAINTAIN SET terdiri daripada 
  • Youth Lominous Gel Oil Cleanser
  • Youth Perfecting Skin Toner
  • Youth Activating Serum 
  • Youth Age Defence Moisterizer Spf 50
  • Youth Advanced Renewal Night Cream Light atau Rich
  • Youth Radiance C+E
Harganya sebenar RM1675
Harga Diskaun RM1340

KEUNTUNGAN DARI SET INI IALAH
  • Diskaun 20% jimat sebanyak RM335
  • Dapat Keahlian Percuma jimat sebanyak RM65
  • Dapat bonus tunai sebanyak RM90.27
  • Pos Percuma jimat RM10
  • Penjimatan keseluruhan sebanyak RM500.27

SEGALA CERITA DI SEBALIK YOUTH TELAH SAYA CERITAKAN. TUNGGU APA LAGI UNTUK KAUM ADAM DAN HAWA. SELAMATKAN KESIHATAN ANDA TANPA MEMBAHAYAKAN DIRI SENDIRI.


Jangan lupa 
JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 😍😍

Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading