Rawat Diabetes Hingga Ke Akar Umbi




SUATU yang agak menyedihkan, apabila masih ramai di luar sana begitu yakin terselamat daripada menghidap diabetes atau kencing manis, penyakit yang sering kali dikaitkan puncanya dengan pengambilan gula berlebihan.


Keyakinan itu juga menyebabkan mereka mula mengambil sikap sambil lewa mengenainya serta komplikasi daripada penyakit itu yang berpotensi menjejaskan kehidupan seseorang individu.

Mereka juga terus mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti pengambilan diet tidak seimbang walaupun menyedari semua itu akan menambah risiko menghidap penyakit kronik yang begitu membimbangkan ini.

Semuanya, kerana merasakan tubuh badan mereka 'sihat' dan tidak mengalami sebarang kesakitan yang boleh dikaitkan puncanya dengan diabetes.

Akan tetapi, adakah benar rasa sihat dan yakin itu bererti anda betul-betul 'bebas' daripada penyakit yang juga dikenali sebagai pembunuh senyap ini?.

NAMA LAIN BAGI GULA 

Gula biasanya akan dinamakan dengan nama lain seperti :-
   Glukosa
   Fruktosa
   Laktosa
   Maltosa
   Sukrosa
   Sirap Glukos
   Sirap Maple
   Molases
   Sirap Hitam
   Sirap Kencana
  Dektrosa

JENIS JENIS DIABETES :


diabetes TYPE 1

👉 terjadi disebabkan pankreas tidak mampu menghasilkan insulin dengan cukup yang menyebabkan pesakit perlu mengambil suntikan insulin bagi mengawal kadar gula dalam badan..


diabetes TYPE 2

👉 disebabkan badan menghasilkan insulin tidak mencukupi ataupun disebabkan sel tidak dapat bertindakbalas terhadap insulin dengan baik..


diabetes Gestasi ( diabetes semasa kehamilan )


TANDA-TANDA DIABETES :


☀kerap buang air kecil

☀kerap haus

☀sentiasa lapar

☀pandangan kabur

☀cepat letih

☀luka lambat sembuh

☀kejang pada otot mata  atau kaki



KOMPLIKASI DIABETES :


☀saraf dan salur darah rosak

☀buta

☀serangan stroke

☀buah pinggang gagal berfungsi

☀luka lambat sembuh

☀kaki kena potong

☀mati pucuk









INFO 1
KUALA LUMPUR - Rakyat Malaysia yang mengalami tekanan disarankan berjumpa pakar psikiatri bagi mengelakkan penyakit seperti darah tinggi dan diabetes, kata Ketua Unit Pembedahan Kardiotorasik Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM)Prof Dr Raja Amin …

  
INFO 2
Oleh: Dr Wong Ming dan Dr Lim Bee Chian dari Sunway Medical Centre

23 November 2014
Penularan diabetes lebih ketara dalam kalangan orang dewasa yang menghidap penyakit arteri koronari dan juga kardiomiopati diabetes. - 

INFO 3 

KENCING MANIS (diabetes mellitus) disease, timbul kerana tubuh tidak boleh menghasilkan hormon insulin yang cukup sehingga gula dalam darah tidak boleh diubah menjadi glikogen yang boleh disimpan dalam otot atau jaringan hati.


INFO 4
MELAKA 17 Jun 2011 _ Melaka menjadi negeri kedua mempunyai pesakit paling ramai mengidap penyakit kencing manis selepas Kelantan.


INFO 5
Sesetengah wanita yang tidak pernah mempunyai diabetes sebelum hamil akan menderita diabetes semasa hamil. Keadaan ini dipanggil sebagai gestational diabetes’ (diabetes ketika hamil). Semasa hamil diabetes akan berlaku kerana paras gula (glucose) ibu …


SET KENCING MANIS SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI DENGAN SET LENGKAP SHAKLEE

1 : VIVIX SHAKLEE
🍁 bertindak mencegah penghasilan AGE protein ( gula dan protein ) berlebihan yang menyebabkan atherosclerotic dan sel mati..
🍁 sangat disarankan untuk pesakit diabetes untuk me-normalkan hormon dan signal dalam badan.. juga bertindak sebagai detoks keseluruhan badan kerana badan pesakit sudah kebal ( sebati ) dengan pelbagai ubat ubatan..
🍁 kalau tak detoks sebelum pengambilan vitamin lain bagi merawat masalah diabetes BERKEMUNGKINAN vitamin lain tidak berkesan.

haa.. lepas tu baru la amik supplement macam kat bawah nih..

2 : ESP SHAKLEE
🍁 membantu penghasilan hormon insulin
🍁 ESP membantu memberikan tenaga, menurunkan tahap kencing manis dan merperbaiki sel & tisu yang rosak dalam badan

3 : GLA COMPLEX SHAKLEE
🍁 mengandungi asid omega 6 yang mampu mengurangkan keradangan dan membantu mengurangkan sakit saraf yang dialami pesakit diabetes..

4 : VITAMIN C SHAKLEE
🍁 memperkuatkan sistem imun badan..
🍁 mencegah gula dalam sel bertukar menjadi sorbitol..
🍁 membantu mengurangkan penghasilan katarak, retinopati dan neuropati..

5 : VITALEA MULTIVITAMIN SHAKLEE
🍁 mengandungi chromium yang penting untuk pesakit diabetes TYPE 2 yang mengalami kekurangan chromium yang menyebabkan pengambilan gula ke dalam sel menjadi kurang efektif..

6 : ALFALFA SHAKLEE
🍁 mengandungi mineral yang tinggi dan dapat membantu menyah-toksin bahan yang tidak diperlukan dalam badan..

7 : B COMPLEX 
🍁 menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan.




HIMPUNAN TESTIMONI SHAKLEE BERJAYA MERAWAT PENYAKIT DIABETES











ADAKAH ANDA SUDAH BERSEDIA?
JOM TINGKATKAN KUALITI KESIHATAN ANDA DENGAN SHAKLEE.
ANDA NAK ORDER?
ANDA NAK HARGA MURAH?
KLIK LINK-LINK DI BAWAH ⤵



♻Facebook
https://www.facebook.com/azman.rk

♻Page 1
https://www.facebook.com/shidasupplement/

♻Page 2 
https://www.facebook.com/shidavivix0197297176/

♻Instagram 
https://www.instagram.com/shida_supplement

♻Twitter
https://twitter.com/ShakleeShida

♻Pinterest
https://www.pinterest.com/azmanshida

♻Whatsapp 
http://www.wasap.my/60197297176/ShakleeReadyStock

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai
#hargamurah
#freecod 



FAKTA DARI DR ZUBAIDI HAJI AHMAD 



Continue Reading

Punca Tekanan Darah Rendah Ketika Hamil




🚨Masalah Hb Rendah pada ibu hamil bukan lagi perkara luar biasa.

🚨Ini kerana ramai sangat ibu mengandung di luar sana yang mengalaminya.

🚨Kebiasaannya pada trimester pertama, bacaan Hb ibu-ibu mengandung masih di tahap normal.

🚨Tetapi, apabila tiba pada trimester kedua dan ketiga, bacaan Hb mula menunjukkan masalah.

🚨Walaupun perkara ini sudah menjadi kebiasaan di kalangan ibu mengandung, tetapi ia tidak boleh dipandang remeh kerana ia boleh memudaratkan si ibu dan anak di dalam kandungan.

Bacaan HB rendah adalah perkara paling merisaukan buat ibu-ibu mengandung, terutamanya kalau dah sampai tahap bacaan merah. 

HB RENDAH ATAU JUGA DIKENALI ANEMIA 

Apakah maksud Anemia?

Anemia adalah suatu keadaan dimana sel darah merah atau hemoglobin darah anda kurang sihat. 
Hemoglobin adalah protein utama sel darah merah yang membawa oksigen dari jantung ke seluruh badan. 
Jika bacaan HB atau hemoglobin darah kita rendah atau tak normal sel-sel dalam badan kita gagal memperoleh oksigen dengan sebaiknya.
Sebab itu kalau kita perasan orang yang menghidap anemia selalu kelihatan letih.
sebab HB rendah ketika hamil anemia


JIKA ANDA TAK AMBIL KISAH, INI YANG BAKAL BERLAKU PADA ANDA:-

🌴 Kemungkinan tumpah darah semasa proses melahirkan anak.
🌴 Badan lemah tak ada tenaga untuk meneran.
🌴 Bayi lahir pramatang.
🌴 Gangguan pertumbuhan janin dalam rahim.
🌴 Kematian bayi dalam rahim.
🌴 Mudah terkena infeksi yang boleh sebabkan ibu alami risiko kematian.

AWASSSSS ... 






1. Kekurangan Zat Besi (Iron)

Kekurangan zat besi ketika hamil merupakan punca utama bacaan HB ibu-ibu rendah. 
Zat Besi amat penting dalam penghasilan sel darah merah, kerana badan kita memerlukan zat besi yang mencukupi untuk menghasilkan hemoglobin darah. 
Hemoglobin darah adalah protein didalam sel darah merah yang bertugas membawa oksigen dari jantung ke seluruh badan.
Jika hemoglobin darah ibu rendah oksigen yang hendak disampaikan kepada bayi akan terjejas dan akan menganggu tumbesaran janin anda. 

Zat besi untuk naikkan hb


2. Pengambilan Asid Folik yang tidak mencukupi

Ketika hamil wanita perlukan lebih banyak kandungan folat bagi membantu penghasilan sel sel darah yang sihat. 
Pengambilan Asid Folik yang tidak mencukupi merupakan sebab lain HB rendah ketika hamil. 
Ibu hamil mestilah mendapatkan asid folik sejak di awal kehamilan lagi.
Berapa jumlah Asid Folik yang harus ibu makan ? (mengikut cadangan jumlah Asid Folik buat ibu hamil adalah sebanyak 400mg sehari) 
Asid Folik merupakan vitamin B9 yang juga boleh dijumpai secara semulajadi di dalam makanan harian kita. 
Kekurangan Asid Folik bukan sahaja boleh menjejaskan penghasilan Sel Darah ia juga boleh mengakibatkan kecacatan bayi seperti spina bifida dan neural tube defect.

3. Kekurangan Vitamin B12

Badan kita memerlukan Vitamin B12 untuk membantu menghasilkan sel darah merah yang sihat. 
Ketika hamil ibu yang kekurangan Vitamin B12 daripada pemakanan dan diet hariannya tidak dapat menghasilkan sel darah merah yang sihat. 
Ibu hamil yang tak makan daging, ayam, produk tenusu dan telur akan lebih terdedah kekurangan Vitamin B12. 
Kerana dari makanan-makanan tersebut kita boleh mendapatkan Vitamin B12 untuk badan kita.

4. Kekurangan Vitamin C

Vitamin C sangat membantu dalam penyerapan zat besi. 
Kekurangan Vitamin C juga boleh mengakibatkan bacaan HB ibu rendah. 
Ibu rasa dah banyak makan makanan yang tinggi dengan zat besi (iron). 
Akan tetapi kekurangan Vitamin C boleh menjejaskan penyerapan zat besi didalam tubuh badan kita.
Sebab tu kalau boleh seimbangkan pengambilan zat besi & vitamin C. Banyak makanan boleh kita dapat ianya tinggi dengan Vitamin C.
Contohnya, buah-buahan citrus seperti oren & lemon. Jambu Batu, Epal, Strawberi, Kiwi dan sayuran-sayuran hijau.

vitamin c untuk ibu hamil


Kesimpulanny, ibu haruslah memastikan pengambilan makanan yang seimbang setiap hari. 
Bagi menyokong tumbesaran bayi dengan baik & sihat ibu kena pastikan pengambilan setiap vitamin di atas mencukupi. 
Pengambilan air setiap hari juga penting bagi membantu penyerapan vitamin-vitamin yang ibu makan dengan efisen dan mengelakkan berlakunya dehidrasi terhadap ibu sewaktu hamil.


CARA MUDAH ATASI MASALAH HB RENDAH UNTUK IBU HAMIL 


.
.
1) Vita-Lea with Iron Formula

Kenapa Iron penting untuk tambah darah?
Perlu difahami bahawa masalah low HB/Anemia?kurang darah adalah disebabkan oleh kegagalan badan membentuk sel darah merah.
Pembentukan sel darah merah memerlukan oksigen. Oksigen memerlukan agen pengangkut dan pengangkut oksigen dalam darah ialah Iron!!
Tanpa agen pengangkut, oksigen tidak dapat dibekalkan untuk pembentukan sel darah merah yang menyebabkan anemia yang akhirnya pada tahap tertentu boleh mengancam nyawa.

.
2) B-Complex with Folic Asid

Tambahan dos B-12 dan asid folik dalam nutrisi harian.
Vitamin B-12 merupakan vitamin terpenting untuk memastikan pembentukan sel darah merah yang sihat dan sempurna.
Asid folik pula untuk pembentukan, pertumbuhan dan perkembangan sel yang sempurna.
Kenapa perlu B-Complex sedangkan hanya B-12 dan asid folik (B9) yang diperlukan untuk mengatasi masalah anemia?
Perlu difahami bahawa setiap vitamin B, terutama 8 vitamin terpenting dalam B-Complex saling menyokong fumgsi utama satu sama lain.
Adalah penting untuk mengambil kesemua 8 vitamin B untuk keseimbangan fungsi dalam badan.


3) Sustained Release Vitamin C

Membantu penyerapan zat besi, asid folik & B-12. Kegagalan penyerapan vitamin hanya mensia-siakan pengambilan vitamin tambah darah.
Lengkapkan kesemua keperluan untuk memastikan penyembuhan menyeluruh.


TESTIMONI PARA-PARA IBU HAMIL YANG BERJAYA MENSTABILKAN MASALAH HB RENDAH DENGAN SET SHAKLEE 













ADAKAH ANDA SUDAH BERSEDIA?
JOM TINGKATKAN KUALITI KESIHATAN ANDA DENGAN SHAKLEE.
ANDA NAK ORDER?
ANDA NAK HARGA MURAH?
KLIK LINK-LINK DI BAWAH ⤵



♻Facebook
https://www.facebook.com/azman.rk

♻Page 1
https://www.facebook.com/shidasupplement/

♻Page 2 
https://www.facebook.com/shidavivix0197297176/

♻Instagram 
https://www.instagram.com/shida_supplement

♻Twitter
https://twitter.com/ShakleeShida

♻Pinterest
https://www.pinterest.com/azmanshida

♻Whatsapp 
http://www.wasap.my/60197297176/ShakleeReadyStock

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai
#hargamurah
#freecod 



Continue Reading

Cara Berkesan Bakar Lemak Dalam Sehari



Setiap kali makan banyak terutama makanan yang berlemak, tinggi kalori jangan tunggu lama untuk membakar lemak yang terbentuk dan makin menimbun. 
Jangan biarkan sebab itulah punca perut buncit dan menggeleber.
Sebelum itu terjadi jom praktik cara membakar lemak mudah yang boleh dipraktikkan setiap hari.

Apa itu Lemak?

Lemak pada asalnya bukanlah sesuatu yang berbahaya. Ia merupakan simpanan nutrisi dalam tubuh yang akan digunakan sebagai sumber tenaga. Protein dan karbohidrat yang tidak diguna akan diubah kepada lemak, namun tidak sebaliknya. Lemak boleh diubah kepada tenaga, tetapi bukan kepada protein dan karbohidrat.

Panduan membakar lemak

1. Minum air putih kerana tubuh kita memerlukannya dalam kuantiti yang banyak. Ia tidak hanya bertindak untuk mengeluarkan toksin-toksin dalam badan bahkan akan membuatkan tubuh berasa lebih sihat dan segar. Paling bagus mengenai air putih ia langsung tidak mempunyai kalori.

2. Jauhkan diri daripada air manis yang terdapat dalam air botol terutamanya minuman berkarbonat. Ramai menyedari betapa gula yang ada didalam air begini tinggi kuantitinya dan ia bermaksud kalori. Lebih banyak gula boleh dikurangkan di dalam air botol adalah lebih baik untuk tubuh. Tidak salah jika teringin untuk menikmatinya tetapi ambil langkah dengan menambah air putih ke dalamnya.

3. Dalam berdiet, adalah lebih bagus jika dapat menambahkan bahan yang boleh membekalkan lebih air seperti tomato dan tembikai. Pengambilannya tidak perlu dirisaukan kerana kedua-duanya mengandungi 90% air, jadi ia tidak mendatangkan sebarang masalah. Ia boleh dimakan tanpa perlu memikirkan berat badan akan bertambah.

4. Ramai diantara kita gemar memesan minum jus buah-buahan ketika makan diluar. tetapi sebenarnya makan buah-buahan segar adalah lebih baik dari jusnya, ini kerana minuman jus akan ditambah dengan gula sedangkan buah-buahan segar sudah memiliki gula semulajadi dan membekalkan banyak fiber yang diperlukan oleh tubuh. Selain itu, ia juga merupakan sumber kepada banyak vitamin.

5. Adalah lebih bagus jika anda ialah pengemar sayur-sayuran terutamanya sayuran hijau. Pengambilanya merupakan antara cara terpantas untuk mengurangkan lemak dibadan. Hasilnya dapat dilihat pada mereka yang sering makan salad jadi apa salahnya jika menu itu dicuba dalam rutin harian anda.

6. Pantang sahaja nampak makanan semuanya ingin dijamah. Persepsi begini harus diubah menjadi makan hanya apabila perut terasa lapar. Adakalanya diet boleh rosak hanya disebabkan satu malis yang dihadiri.

7. Makanan bergoreng adalah sangat ditegah jika anda dalam proses mengurangkan berat badan. Lagi banyak makan bergoreng dielakkan lagi cepat pengurangan berat badan dapat dicatatkan. Meski pun sudah ditoskan namun minyak masih terselindung dalam makanan dan sukar untuk dihilangkan.

8. Makanan masin atau bergaram perlu dielakkan. Mungkin ramai yang tidak tahu, garam juga boleh menjadi salah satu punca kepada obesiti. Jadi pastikan masakan anda hanya menggunakan garam yang sedikit dan jika boleh, kurangkan sedikit demi sedikit.

9. Senaman juga perlu untuk pembakaran lemak. Anda pasti terkejut dengan apa yang boleh dihasilkan melalui senaman pernafasan. Jika dilakukan dengan betul, senaman ini turut membakar lemak. Otot dibahagian-bahagian tertentu akan merasa tegang setiap kali anda tarik dan menghembuskan nafas.

10. Akhir sekali anda mungkin boleh menyertai perlbagai aktivi, contohnya kelas tarian. Tarian merupakan cara bagus untuk membakar lebihan kalori. Tarian yang sesuai ialah tarian rancak dan jika aktiviti ini dilakukan dengan konsisten, anda akan dapat lihat hasilnya.

INI PULA PANDUAN MEMBAKAR LEMAK SECARA  SELAMAT, BERKESAN DAN SEMULAJADI


1. BAKAR
♥ Makanan berlemak memang kita suka sangat ambil kan, jadi banyak la lemak-lemak terkumpul dalam badan kalau kita tak bersenam. 
♥ Rajin ke kita nak bersenam? 
♥ Jadi, daripada lemak tu tersimpan dalam badan, baik kita bakor je lemak tu. 
♥ Bukan bagus pun lemak tu, banyak bawak penyakit je. 
♥ Jadi, inilah fungsinya kita ambil OMEGA GUARD atau LECITHIN untuk menguraikan lemak tersebut menjadi molekul yang lebih kecil supaya ia mudah disingkirkan.
2. BUANG
♥ Bahan yang kita tak perlukan dalam usus atau badan haruslah disingkirkan supaya nutrien yang kita ambik mudah diserap. 
♥ Jadi inilah fungsinya HERB-LAX atau ALFALFA untuk singkirkan toksin dan mencuci usus. 
Ia juga menyingkirkan lemak-lemak yang telah diuraikan.
3. BINA
♥ Untuk kurus, penting untuk kita membina semula otot-otot supaya metabolisma badan meningkat dan tiada masalah gemuk semula lepas kurus nanti. 
♥ ESP atau CINCH SHAKE adalah sumber protein terbaik untuk membina sel-sel otot kita. 
Nanti takdelah menggeleber je otot kita bila lemak dah disingkirkan nanti.

Nak tau lanjut tentang SET BAKAR LEMAK SHAKLEE 
😮 HARGA SET YANG SANGAT MURAH
UNTUK DAPATKAN HARGA GILER-GILER.

😆PM SAYA DERAS-DERAS YEA ...


http://www.wasap.my/60197297176/setbakarlemak

Continue Reading

Detox paling berkesan dengan HERBLAX SHAKLEE


DETOX !!!
APA ITU DETOX ?
APA MAKNA DETOX ?
MISI PERLU AMBIL TAHU SEDANG BERMULA DI SINI.

Detox atau detoksifikasi adalah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.

Detox merupakan proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detox sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detox semulajadi. Detox dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.



NAK KURUS 
NAK SIHAT 
NAK CANTIK 
SEMUANYA MESTI BERMULA DENGAN DETOX IAITU BUANG TOKSIN.
APA ITU TOKSIN? 

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita. 
Adalah mustahil bagi anda untuk mengelakkan daripaa toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja samaada dalam udara yang kita sedut, makanan dan minuman yang kita ambil. 
Anda juga terdedah kepada toksin dalaman, sisa metabolik yang dihasilkan dalam badan disebabkan oleh tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.


Tanda-tanda toksin berlebihan dalam badan

👉 Sering letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulit berbau, badan berbau
👉 Insomnia (masalah tidur), mata gelap, mata merah
👉 Daya ingatan dan tumpuan yang lemah dan rasa cemas
👉 Alahan, masalah sinus, sistem imun yang lemah
👉 Masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan kembung perut
👉 Masalah sendi 
👉 Masalah kulit
👉 Selulit, kenaikan berat badan 


Bagi anda yang nak menurunkan berat badan, adalah lebih baik anda melalui proses detox dahulu bagi mengeluarkan segala toksin di dalam badan bagi memudahkan penyerapan vitamin lain.

Adalah dicadangkan untuk anda mengambil HerbLax yang baik untuk penghadaman. 
Bila segala toksin di dalam badan telah dikeluarkan, anda boleh mengambil produk-produk bagi menurunkan berat badan seperti Lecithin dan Omega Guard yang berfungsi untuk membakar lemak.


JOM KENALI DENGAN LEBIH TELUS HERBLAX SHAKLEE.

KEBAIKAN HERB LAX

🚩Pembersihan najis yang tersekat.
🚩Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
🚩Membantu masalah sembelit.
🚩Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi.
🚩Mengempiskan perut.
🚩Membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.
🚩Memudahkan fungsi usus.
🚩Menghilangkan jeragat.
🚩Mengurangkan bau badan

SIAPAKAH YANG PERLU AMALKAN HERB LAX ?

✔Pengamal tegar ubat tahan sakit.
✔Mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit .
✔Mereka yang banyak jerawat.
✔Pesakit gout.
✔Mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen.

PERHATIAN!!

Mereka yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah mungkin akan mengalami cirit-birit pada awal pengambilan Herb-Lax. 

Untuk keadaan normal, kebiasaan Herb-Lax akan bertindak setelah 6 hingga 12 jam ia diambil.

Mereka yang mempunyai masalah sembelit boleh meningkatkan pengambilan Herb-Lax kepada 5-8 biji sehari, dan boleh kembali kepada dos asal apabila proses perkumuhan kembali normal.


Kandungan ramuan yang ada di dalam HERBLAX SHAKLEE 

 Alfalfa Leaves - Membersihkan usus,darah dan hati.

Anise Seed - Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

 Blue Malva Flower -Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.


Barkthorn Bark - Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakkan dan memberi lembapan kepada usus.

 Culver's Root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan bagus untuk asthma.


Fennel Seed(Jintan Manis)- Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol.Membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

 Licorice Roots - Membantu proses detoksifikasi

Rhubarb Root- Herba yang banyak digunakan dalam perubatan cina sebagai antibiotik.

 Senna Leaves - Merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut,mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

BILA DAH ADA FAKTA, SAYA KUATKAN LAGI DENGAN TESTIMONI.
JOM TENGOK ANTARA TESTIMONI YANG TELAH BERJAYA DENGAN HERBLAX SHAKLEE.






















JOM DETOX !!
JOM DETOX !!
JOM DETOX !! 

😮 HARGA HERBLAX SHAKLEE RM 58
UNTUK DAPATKAN HARGA PROMOSI GILER-GILER.

😆PM SAYA DERAS-DERAS YEA ...

http://www.wasap.my/60197297176/herblax 


Continue Reading