Vivix: Polifenol Bantu Kekalkan Paras Glukosa Darah Yang Sihat

Vivix: Polifenol Bantu Kekalkan Paras Glukosa Darah Yang Sihat 
Polifenol adalah sekumpulan bahan semulajadi yang terdapat di dalam tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan yang berperanan memberi mereka warna sambil melindungi dari penyakit. Polifenol memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan anda, melindungi sel-sel dalam tubuh dari kerosakan oleh radikal bebas termasuk mengekalkan tahap glukosa darah yang sihat.

Polifenol Bantu Kekalkan Paras Glukosa Darah Yang Sihat 
Tahap glukosa darah bergantung pada jenis dan jumlah makanan yang anda makan, serta berapa efektif badan anda menghasilkan dan menggunakan insulin yang mengangkut glukosa ke dalam sel anda. Semakin sihat tahap glukosa anda, semakin rendah risiko anda mengalami penyakit metabolik seperti kencing manis.
Kajian klinikal terkini menunjukkan polifenol mungkin mempunyai potensi untuk mengekalkan tahap glukosa yang sihat dengan:
  1. Mengawalatur penyerapan glukosa.
  2. Meningkatkan kepekaan insulin.
  3. Merangsang rembesan insulin.
  4. Meningkatkan proses penguraian glukosa
Polifenol 20X berkuasa 
Tahukah Anda?
Polifenol paling banyak dijumpai dalam tumbuhan berwarna gelap seperti anggur dan elderberry. Jumlahnya tinggi di dalam biji dan kulit buah.

Di Shaklee, polifenol terdapat di dalam sejenis suplemen yang dinamakan Vivix; juga tinggi dengan resveratrol.
4 bahan utama menghasilkan Vivix Shaklee :-
  • Muscadine Grape
  • Polygonum Cuspidatum
  • Purple Carrot
  • European Elderberry
Muscadine Grape bukan sebarangan anggur. Saiz sebiji buah anggur ini sahaja hampir menyamai saiz sebiji bola golf! Kulit buah anggur ini juga tebal dan kandungan resveratrol yang paling banyak disimpan di kulit buah ini.

Kandungan poliphenol dalam anggur ini adalah 40 kali ganda lebih daripada anggur lain; di mana ia amat memberi manfaat kepada kesihatan kardiovaskular, mengawal paras gula dalam darah dan juga proses penuaan.
Anggur Muscadine

Bagi pesakit diabetis perkara ini tidak boleh dielakkan.Maka dengan itu anda boleh kekalkan glukosa darah dengan pengambilan polifenol yang terdapat di dalam Vivix. 
Jemput baca di sini 
Vivix untuk kencing manis




Post a Comment

0 Comments