5 Nutrisi Harian Yang Diperlukan Oleh Tubuh Badan

5 Nutrisi Harian Yang Diperlukan Oleh Tubuh Badan 

Senarai Nutrisi Harian Anda
Binalah amalan nutrisi yang baik. Di sini saya ada senarai nutrisi untuk membantu anda mengekalkan nutrisi dalam tubuh badan.

5 NUTRISI HARIAN YANG DIPERLUKAN OLEH TUBUH BADAN
(1) Protien Soya
Blok pembinaan asas kepada badan, daripada tulang, otot, kulit, kuku hinggalah rambut.

Keistimewaan Produk ESP Shaklee
  • ESP mempunyai kajian klinikal yang komprehensif dan diiktiraf di seluruh dunia.
  • Kacang soya yang digunakan adalah semulajadi dan tidak diubah genetiknya.
  • Mempunyai sijil penghasilan sendiri (Identity Preserve Programme, IPP) dimana ia memastikan soya yg digunakan dlm ESP Shaklee tidak melalui sebarang perubahan genetik.
  • Proses penghasilannya juga melibatkn kadar suhu yg rendah dan dicuci dengan air untuk memastikan isoflavones, genistein, dan daidzein dapat dikekalkan supaya segala kebaikan soya dpt diperoleh secara optimum.
  • Mempunyai scor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – Iaitu penarafan tertinggi dan bersamaan dengan skor yg diberikan pada protein haiwan

Esp : RM162
(2) Vitamin C
Antioksida unggul untuk mengukuhkan benteng pertahanan semulajadi badan anda.

Keistimewaan Shaklee
  • Sustained Release Vita-C Plus adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
  • Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.

Vitamin C : RM98
(3) Vitamin B 
Merangkumi semua 8 vitamin B untuk tenaga, kesihatan jantung dan pembaharuan sel.

Keistimewaan Shaklee
Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten. Asid Folik, salah satu vitamin B kritikal dan tidak mudah diserap. Maka, Shaklee membangunkan sistem penyerapan bioaktif berpaten yang menjadikan nutrien ini lebih mudah diserap untuk menyokong penyerapan. Teknologi berpaten ini adalah milik eksklusif Shaklee

B Complex : RM59
(4) Omega-3 
Asid lemak perlu untuk kesihatan jantung, mata, otak dan sendi

Keistimewaan Shaklee
(1) Minyak Ikan Berpekatan Tinggi
OmegaGuard membekalkan spektrum lengkap tujuh jenis asid lemak perlu Omega-3 tulen, yang biasanya ditemui secara semula jadi dalam ikan kecil di habitat lautan dalaman air sejuk. Setiap hidangan mengandungi kepekatan 999mg Omega-3 (546mg EPA yang bermanfaat untuk kesihatan anda dan 360mg DHA yang penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh).

(2) Penyulingan Molekul Berganda
Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan di dalam OmegaGuard menjalani proses moden Penyulingan Molekul Tiga Peringkat yang memekatkan asid lemak Omega-3 dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti raksa, plumbum, kadmium, arsenik dioksin, PCBs dan lain-lain bahan cemar.
Mengurangkan bau dan rasa kesan hanyir.

(3) Sahabat Laut
Diiktiraf oleh Friend of the Sea untuk membantu memastikan bekalan berterusan minyak ikan berkualiti tinggi yang stabil untuk produk Shaklee tanpa menjejaskan alam sekitar.

Omega Guard : RM137
(5) Kalsium 
Untuk kesihatan tulang, penghantaran isyarat saraf, mengekalkan tekanan darah, pengecutan dan pengenduran otot yang sihat.

Keistimewaan Shaklee
Diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan, dan boron untuk membantu membina ketumpatan tulang. Kaplet bersaiz kecil, mudah ditelan.
Pengambilan hanya dua kaplet
OsteMatrix menunjukkan peningkatan dalam paras kalsium darah diukur dalam tempoh 12-jam. Kalsium perlu diserap terlebih dahulu supaya badan boleh menggunakannya untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.


Ostematrix : RM62

Sememangnya tubuh badan kita memerlukan nutrisi yang boleh di dapati daripada supplemen. Pemakanan harian kita tidak mampu mencukupkan nutrisi dalam tubuh badan. 
Jemput baca info ini juga kenapa perlu ambil supplemen dan adakah nutrisi dari makanan sahaja

Jadi, sekiranya anda mahukan cara pengambilan vitamin yang benar-benar bermanfaat untuk anda, maka vitamin Shaklee adalah pilihan yang paling tepat sekali!
Untuk Pertanyaan dan Order 
ORDER SHAKLEE
Kenali Kak Shida di sini 
KAK SHIDA N TEAM INDAH LEGACY













Post a Comment

0 Comments