7 Individu Penting Yang Perlukan Vitamin C


Semua orang memerlukan vitamin C. Vitamin ini memainkan pelbagai peranan penting daripada memastikan badan anda mempunyai pertahanan imun yang kuat, kepada menyokong penghasilan kulit, mengekalkan kulit yang berseri dan kelihatan lebih muda, mengekalkan fleksibiliti sendi, dan memberi manfaat antioksidan.

7 Individu Penting Yang Perlukan Vitamin C 
(1) Ibu Hamil 
Semasa mengandung, badan mengalami perubahan hormon yang mempengaruhi sistem imun, menyebabkan anda mudah terdedah kepada jangkitan dan ianya merbahaya kepada ibu dan juga bayi. Pengambilan vitamin C secara berkala dikalangan ibu mengandung didapati dapat membantu dalam: 
Mengurangkan kemungkinan komplikasi semasa hamil.
Meningkatkan perlindungan imun untuk kesihatan ibu dan bayi. 
Meningkatkan penyerapan zat besi, menurunkan kemungkinan berlakunya anemia. 
Ibu hamil perlukan vitamin C 

(2) Orang-Orang Tua
Seiring peningkatan usia, sistem pertahanan badan anda juga menjadi semakin lemah. Selain itu, badan anda juga kurang menyerap nutrien dan mungkin boleh menyebabkan masalah kekurangan nutrien didalam badan termasuklah kekurangan vitamin yang merangsang system imun, vitamin C. Pengambilan suplemen vitamin C amat digalakkan kerana ia membantu: 
Meningkatkan perlindungan terhadap jangkitan. 
Mengurangkan kemungkinan untuk anda jatuh sakit disebabkan oleh penyakit yang berjangkit.
Orang-orang tua perlukan vitamin C 

(3) Pelajar
Berjaga hingga lewat malam mengulangkaji pelajaran untuk peperiksaan? Tahukah anda, tidur yang tidak cukup boleh melemahkan sistem imun anda dan meningkatkan kemungkinan untuk mendapat jangkitan. Selain itu, proses penyembuhan juga akan menjadi perlahan2
Pengambilan suplemen vitamin C didapati membantu untuk:
Meningkatkan tindakbalas dan perlindungan imun. 
Mempercepatkan tempoh penyembuhan.
Pelajar perlukan vitamin C 

  • (4) Pekerja Dewasa 
Tekanan/stress memang tidak dapat dielakkan terutamanya dikalangan individu yang bekerja. Kajian menunjukkan bahawa individu yang 
sentiasa mengalami stres mudah jatuh sakit kerana fungsi imun system yang lemah dan mempunyai tahap vitamin C yang rendah di dalam badannya. Pengambilan suplemen vitamin C membantu dalam: 
Meningkatkan perlindungan imun
Merangsang mood yang positif 
Pekerja dewasa perlukan vitamin C

(5) Perokok Tegar
Vitamin C adalah antioksidan utama dalam tubuh manusia. Berbanding dengan mereka yang tidak merokok, perokok memerlukan kandungan vitamin C yang lebih tinggi. Ini disebabkan 'free radicals' merbahaya dalam rokok menyebabkan menyebabkan kandungan vitamin C badan menyusut lebih cepat dari biasa.
Merokok memusnahkan vitamin dan zat mineral di dalam badan. Kekurangan vitamin dan mineral ini menjadikan perokok sangat mudah diserang penyakit.
Perokok tegar perlukan vitamin C 

(6) Yang Nak Cantik
Vitamin C merupakan salah satu nutrien penting untuk mengekalkan kecantikan kulit. Radikal bebas di sekeliling kita akan menyebabkan kulit wajah menjadi rosak. Garis halus dan kedutan mula muncul. Kulit nampak kusam. 
Vitamin C sebagai "Antioksida" berfungsi meneutralkan serangan radikal bebas. Untuk pengetahuan, vitamin C banyak dijumpai sebagai penyusun lapisan dermis dan epidermis dalam kult normal. Namun, kandungan vitamin C akan menurun disebabkan proses penuaan dan terdedah dengan sinaran UV.
Yang nak cantik perlukan vitamin C 

  • (7) Yang Kerap Sakit 
Vitamin C atau dipanggil juga sebagai asid askorbik ialah nutrien yang mempunyai peranan sebagai antioksida yang menghalang radikal bebas daripada membuat kerosakan pada sel badan. Vitamin C dianggap berperanan dalam meningkatkan daya tahan badan terhadap penyakit berjangkit seperti selesema atau influenza, oleh itu suplemen vitamin C mungkin penting dalam mencegah dan merawat radang paru-paru. 
Berdasarkan informasi, vitamin C telah digunakan dalam rawatan COVID-19 untuk pesakit yang mempunyai komplikasi radang paru-paru dan kajian telah dijalankan untuk melihat keberkesanan vitamin C untuk perkara yang sama. Terdapat sebuah artikel yang diterbitkan oleh Chinese Journal of Infection Diseases, the Shanghai Medical Association yang memperakukan kegunaan intravena vitamin C untuk pesakit COVID-19 yang memerlukan rawatan di hospital.
Yang kerap sakit perlukan Vitamin C 

Vitamin C kini di antara supplemen yang sangat-sangat diperlukan oleh setiap manusia. Ini kerana tubuh manusia tidak dapat menghasilkan vitamin c dan juga menyimpan vitamin c.

BACA JUGA INFO VITAMIN C DI SINI
JOM AMALKAN VITAMIN C SHAKLEE YANG BERSIFAT SUSTAINED RELEASE (perlepasan secara berperingkat)
25 kebaikan vitamin c
7 persoalan tentang vitamin c
Kebaikan vitamin c untuk tubuh badan

Jika anda hendak tahu cara makan dengan betul dah konsultasi percuma. Boleh klik link di bawah ni seterusnya..
Untuk Pertanyaan 
ORDER SHAKLEE
Kenali Kak Shida di sini 
KAK SHIDA DAN EMPAYAR INDAH LEGACY.

Post a Comment

0 Comments