9 Sebab Kenapa Komuniti Bisnes Shaklee Seronok

 


9 Sebab Kenapa Komuniti Bisnes Shaklee Seronok.

1. Dapat pelajari ilmu kesihatan.

Setuju tak dengan saya jika nak dapatkan ilmu kesihatan walaupun tak banyak wajib belajar dengan orang yang betul? Jawapan saya sendiri ialah betul. Tetapi di dalam shaklee, kami diberikan ilmu kesihatan tanpa batas bukan melebihi pakar atau doktor tapi cukup untuk kami kongsikan kepada pelanggan-pelanggan kami kaitan dan kepentingan setiap produk shaklee dengan masalah penyakit yang meraka hidapi.


2. Saling menegur jika ada kesilapan dan kesalahan.

Kami dalam komuniti tidak malu untuk menerima teguran jika kami membuat kesalahan baik dari segi pemasaran. Ini kerana kami tahu teguran itu akan membina sesuatu yang akan menjadikan lebih baik.


3. Tak kedekut ilmu.

Keselurahan komuniti Shaklee tidak pernah kedekut ilmu baik dari upline, downline dan sideline. Kami bekerja dan bekongsi ilmu tanpa melihat dari mana kedudukan kami di dalam Shaklee. Ini yang menjadi sebab kenapa komuniti bisnes Shaklee seronok. Memberi ilmu tidak mengira bangsa dan agama.


4. Pembelian yang mudah dari Shaklee.

Sebenarnya dari pihak Shaklee sendiri buat kami rasa seronok kerana pengurusan Shaklee yang sangat menudahkan kami membuat bisnes. Ini termasuklah penghantaran barang kepada pelanggan dan pembelian yang sangat-sangat mudah. Kami boleh memilih sama ada bayaran di buat melalui kad debit atau kredit. Senangkan? 



5. Dapat memiliki apa yang dihajati.

Rasanya semua setuju juga dengan saya kerana sebab bisnes Shaklee ini. Hasil bonus dan untung runcit dari bisnes ini,  kami dapat membeli barangan keperluan dan kehendak, beli makanan kegemaran, melancong bersama keluarga dan boleh bersedekah pada bila-bila masa yang kami mahukan. Seronok betul bisnes Shaklee. Sangat berbeza sebelum dan selepas buat bisnes ini.


6.  Perkongsian amalan berkaitan rezeki.

Bahagian ini yang paling saya suka kerana mereka mengajak kami buat kebaikan. Di dalam islam sendiri jika kita mahu rezeki melimpah ruah, maka wajib kita amalkan sesuatu yang Allah swt suka. Ini termasuk lah amalan zikir, solat dhuha dan solat sunat yang lain selain menepati solat 5 waktu. Saya mengaku asbab bisznes Shaklee ini hidup dan amalan ke arah akhirat sudah jauh berubah.



7. Dapat hadiah yang istimewa dan berharga.

Bila kita dapat hadiah, sudah tentunya kita rasai diri ini dihargai. Inilah yang keseluruhan dari komuniti bisnes Shaklee dapat dari kumpulan bisnes Shaklee. Bukan asbab hadiah saja yang buat kami seronok dalam bisnes Shaklee tapi ini dalah bonus dan boleh dikira berkongsi rezeki.


8. Saling membantu antara satu sama lain.

Siapa pun diantara kami, dari empayar mana kami datang. Bila berada di bawah satu syarikat besar kami bersemangat untuk bantu antara satu sama lain. Tidak terlintas di hati kami bahawa bisnes ini nak kaya sorang-sorang. Tujuan kami membantu komuniti lain bergerak bersama-sama dalam memastikan kami di bawah landasan yang betul. Yang paling best kami gembira bila kami berjaya.


9. Sentiasa menganjurkan kelas berkaitan produk Shaklee.

Siapa kata susah nak dapat ilmu dalam.bisnes Shaklee. Jika itu tanggapan anda, ia sesuatu yang tidak benar sama sekali. Shaklee menganjurkan kelas-kelas berkaitan produk hanya melalui aplikasi Zoom dan lain-lain tanpa perlu tinggalkan keluarga di rumah. Yang penting ada telefon untuk kita dengar semasa kelas dijalankan. Mudah kan? 


Inilah sebab-sebab kenapa saya seronok nak buat bisnes Shaklee. Yang pentimg mereka tidak memaksa. Kita buat lebih pasti dapat lebih. Semuanya bergantung kepada diri sendiri. Tidak akan datang kejayaan jika punya banyak alasan. Terima kasih komuniti Shaklee.

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023


Post a Comment

10 Comments

flizzy86 said…
Buat biz takleh sorang-sorang..kalau jenis nak naik sorang-sorang tak peduli kawan pun tak syiok juga..alhamdulillah dapat biz partner yang sempoi kan
Fatin Hamdann said…
Bestkan circle shaklee. Ada upline yg selalu support. Sediakan mcm mcm kemudahan utk kita mudah belajar dlm bisnes ni. Pastu HQ pun selalu juga sediakan event yg best best.
Myzan said…
memang seronok kalau berbisnes berjemaah ni. kalau rasa down ada yang tolong bantu hangatkan balik semangat tu.
Reen said…
Part dpt hadiah tu paling best, lagipun produk shaklee memang baik sebagai supplemen kesihatan…senang nak tmbah income kalau jadi peniaga
Terbaiklah, saya belum lagi join Shaklee sekarang support kawan-kawan jer... bis tuppaware and amway jer la ni
仙妮 said…
Thanks so much for sharing about Shaklee as a business opportunities, gonna check out more maybe I may involve then. Cheers SiennyLovesDrawing
Mrs Pip said…
Bisnes mcm Shaklee ni mmg best, tapi kena Ada team yg best jugà barulah menjadi ... Tapi produk Shaklee memang ramai yg bg feedback produknya boleh diyakini dan bukan produk biashe biashe. Semoga sukses dgn Shaklee.
Terbaikk! Memang betul bisnes Shaklee ni jadi best kalau kita ada dalam circle yang betul yang saling support each other, Semoga berjaya dalam bisnes Shaklee ya!
Ziana Eunos said…
Alhamdulillah setakat ni bisnes shaklee terbaik. Macam2 dapat dan belajar benda bwru
Atul Hamid said…
Alhamdulillah, suka sangat bisnes ni. Dengan bisnes ni lah asbab kita kenal walaupun xpenah bersua muka kan. Begitu jugak dengan kawan² lain. ukhwah sangat² hebat bila join team Shaklee ni