5 Kebaikan Lecithin Shaklee Untuk Ibu Menyusu



Ramai ibu-ibu selepas bersalin sudah pasti mengalami perubahan bentuk badan. Ini kerana anak menyusu dan ibu cepat lapar. Tapi untuk perkara pertama yang nak saya kongsikan adalah apakah kebaikan Lecithin Shaklee untuk ibu menyusu.Dan selepas itu saya akan lebih banyak lagi kebaikan Lecithin Shaklee.

5 KEBAIKAN LECITHIN SHAKLEE UNTUK IBU MENYUSU.

  1. Membantu mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat. Apabila tersumbat maka akan terjadinya bengkak dan ibu akan demam mengigil kerana susy tak dapat keluar. 
  2. Membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu. Bukan hanya badan saja yang menpunyai lemak, payudara juga mempunyai lemak yang mampu menutup lubang saluran keluarnya air susu.
  3. Membantu ibu mengatasi masalah lupa atau “short memory” yang biasa dilalui selepas melahirkan. Tidak ramai tetapi ada yang terjadi dikalangan ibu selepas melahirkan.
  4. Membantu menyalurkan inositol dan kolin di dalam susu ibu untuk perkembangan otak bayi. Betapa pentingnya lecithin untuk ibu menyusu kerana kelebihannya juga di terima pada bayi yang menyusu.
  5. Lecitin bertindak mengemulsikan lemak atau ayat yang lebihbfaha iaitu memecahkan lemak. Lecitin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan.


Sekarang pula masa untuk saya huraikan bagaimana Lecithin Shaklee boleh bantu ibu menyusu kembali langsing dengan Set Kurus Shaklee yang akan memberikan kelebihan yang sangat memberi manfaat kepada ibu menyusu. 


SET KURUS SHAKLEE UNTUK IBU MENYUSU 

Lecithin Shaklee 

  1. Membersih dan melicin saluran darah (sebab itu lecithin ni lebih popular dalam set pengurusan berat badan)
  2. Sebagai pengemulsi lemak semulajadi dalam salur darah yang power! (sebab ini juga, tiap set kurus ada lecithin)
  3. Bertindak sebagai pelarut untuk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain⁣
  4. Bertindak mengemulsikan lemak atau bermaksud memecahkan atau menguraikan lemak menjadi molekul kecil 
  5. Paling bagus makan 3 biji masa makan tengahari dan 3 biji lagi lepas makan malam. Ambil sebelum makan yer supaya ia dapat bertindak sebelum makanan diambil.

Alfalfa Complex Shaklee

  1. Bertindak sebagai agent detoks, ia boleh membantu mencuci mendapan toksin lemak dalam badan kita. Sekaligus bila dinding kapilari darah, usus dah bersih mudahlah bahan-bahan baik nak diserap dalam badan. Proses untuk kurus dan turun berat badan itu lebih lancar dan mudah in shaa Allah.
  2. Bertindak sebagai detox semulajadi yang melawaskan sistem penghadaman dengan lembut. Menarik lemak yang teremulsi dari tindakan lecithin ke saluran najis. Proses membersihakn segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.
  3. Dengan konsep supply versus demand, susu badan akan menjadi banyakAlfalfa ni memang sejenis galactagogue, iaitu herba yang boleh membantu membanyakkan susu ibu.
  4. Alfalfa ni bukan sekadar milk booster biasa tapi kaya nutrisi potasium, kalsium, magnesium, protin, vitamin E, K, D dan klorifil. Jadi, insyaAllah kesihatan ibu, susu ibu dan anak akan mendapat manfaatnya juga.



Set kurus ini tidak memudaratkan ibu menyusu dan bayi. Jangan mudah membuat keputusan sebelum tahu kebenaran. Malah set ni memberi impak besar kepada ibu dan bayi. Untuk lebih mengetahui detail set ini, boleh tekan link pada gambar di bawah ..




Post a Comment

0 Comments