7 Tip Nak Kurus Sebelum Raya Dengan Set Kurus Shaklee




Setiap kali nak sampai bulan puasa, masing-masing sebuk nak kurus. Sanggup modal besar untuk kurus sebelum raya. Sebab apa? Hari rsya nanti nak jumpa ramai saudara mara. Tak nak la kena body shaming depan-depan. Malu weii!!!

Entri kali ni saya nak share 9 tip nak kurus dengan Set Kurus Shaklee.
Ok jom saya cerita dari A sampai la Z. Baca sampai habis tau supaya tak de lah korang salah faham dan kurus tapi tak cantik.

1. Mulakan hari ini minum air secukupnya. Mengikut kiraan pakar-pakar sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau mengikut berat badan 1 iter bersamaan 1 liter air.

2. Amalkan makanan yang kurang minyak atau berlenak. Maksud saya bukan tak boleh makan tetapi kurangkan dari ambil nasi lemak 2 pinggan boleh kurangkan sepinggan. Lebih kepada masak sup atau orang jawa cakap masak beneng atau rebus. Hehehe.



3. Amalkan sarapan setiap pagi sebelum pukul 10. Sarapam pagi penting untuk naikkan metabolisme badan supaya otak boleh hantar signal yang kita dah kenyang. Kalau macam saya saya suka minum Esp. Juga terdapat dalam Set Kurus Shaklee. Boleh klik link ini untuk  Cara Minum Esp Untuk Kurus.

4. Mulakan juga hari ini untuk rajin berjalan setiap hari. Untuk suri rumah boleh la berjalan dalam kawasan rumah dari depan kebelakang sambil-sambil mengenas, menyapu, sidai baju, basuh baju. Mungkin dalam pagi kita boleh buat 5000 langkah. Untuk orang yang bekerja pula, rasanya sangat mudah. Perjalanan letak kenderaan kebanyakannya mesti jauh dari tempat kerja. Cuba datang awal utk kita jalan ulang alik dari tempat letak kenderaan ke tempat kerja. Senang kan? saya rasa semua boleh buat. Kan nak kurus sebelum raya, mestilah usaha sungguh-sungguh.

5. Kalau dulu minum air manis dari air kopi, teh, milo, sirap bandung selepaa makan. Kali ini cuba kurangkan gula. Gula lah penyebab kita tak boleh kurus dengan cepat. Kalau makan tengahari tu order milo ais kali ni bawak air masak sendiri dari rumah. 

6. Jangan ambil kalori yang berlebihan dalam sehari. Nak kurus wajib kawal kalori. Ketika anda makan, badan anda menggunakan sebahagian daripada kalori dan dibakar sebagai sumber tenaga. Selebihnya pula akan disimpan sebagai lemak. Pengambilan lebih banyak kalori daripada yang anda mampu bakar boleh menyebabkan anda menjadi gemuk atau mengalami berat badan berlebihan.

7. Akhir sekali saya nak kongsikan adalah tip paling wajib nak kurus sebelum raya dengan Set Kurus Shaklee. Kalau masih ingat sebelum ini saya ada tulis pengalaman Ramdhan bersama set puasa shaklee kan? Itulah juga tip yang penting nak kurus sebelum raya. Jom baca semula Pengalaman Ramadhan Bersama Set Puasa Shaklee.

Saya juga nak kongsikan lagi sekali set yang dah berbulan-bulan shaklee buat promosi sebab hasil dari set ini sangat-sangat memberansangkan. Apa fungsi besar setiap item dalam Set Hello New You.

AGEN PEMBAKAR : OMEGA GUARD
  • Mengelakkan pembentukan lemak 
  • Menggalakkan pembakaran lemak 
  • Merendahkan tahap kolestrol 
  • Mencegah saluran darah yang tersumbat 
AGEN PEMECAH LEMAK : LECITHIN
  • Bantu pecahkan lemak pada tenaga.
  • Cegah lemak terkumpul atau menempel kat organ-organ (visceral fat)
  • Menguraikan lemak supaya lebih mudah disingkarkan dari badan
AGEN DETOX DAN BUANG TOKSIN : HERBLAX
  • Membantu masalah sembelit
  • Menyingkirkan toksin dari usus
  • Membantu perlawasan 
AGEN PEMBINA OTOT : CINCH
  • Memperlahan aliran makanan dalam usus yang menjadikan kita berasa kenyang dengan lebih lama dan kurang makan.
  • Mempunyai INDEKS GLISEMIK yg rendah. Makanan yg mempunyai nilai GI yang rendah akan membebaskan glukosa dgn perlahan lahan dan akan meningkatkan glukosa dan hormon insulin secara berperingkat
  • Mempunyai kandungan leucine yg dapat menjaga tisu otot ketika proses penurunan berat badan



Di sini juga saya kongsikan beberapa entri yang telah saya sediakan sebelum ini iaitu testimoni dari Set Hello New You Shaklee. Lihat Testimoni Di Sini dan Testimoni Di sini Juga
Nak lagi best boleh baca entri sahabat blog saya yang pro nih. Tekan sini dan wajib baca tau. Aini Salleh 


#shakleethrive2023
#projekblogmega
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleeaktif
#shakleejohor


Klik gambar untuk tanya saya di whatapss


Post a Comment

3 Comments

Mimi Amira said…
Terima kasih atas perkongsiannya kak Shida/
Elly Matin said…
i like cinch chocolate
Atul Hamid said…
wah tq for tips nya kak. bolehla aim kebaya raya tahun ni hehe