3 Cara Mudah Kempiskan Perut Tanpa Senaman Bagi Wanita


Yang sebuk sangat kerja 
Yang sebuk sangat bisnes
Yang sebuk sangat uruskan rumahtangga 
Tak sempat nak buat senamn walaupun lari setempat 5 minit di dalam rumah. Tapi ada hati nak kempiskan perut buncit.

Sebelum tu kena jumpa pakar tau perut buncit tu disebabkan apa. Ada kes perut buncit kerana ada ketumbuhan fabroid atau cyst. Awasss!!! kaum wanita.

3 CARA MUDAH KEMPISKAN PERUT TANPA SENAMAN BAGI WANITA 

Tak perlu banyak cara cukup 3 sahaja. Tetapi wajib dan mesti amalkan. Jangan mudah tergoda. Mengikut pengalaman saya sendiri jika dijadikan rutian harian, ia akan menjadi kebiasaan.

1) MINUM AIR MASAK 

70% dalam tubuh manusia adalah air. Percaya atau tidak tapi kena juga percaya. Sebab itulah air penting. Mengikut sukatan 1 liter air bersamaan 25 kg mengikut berat badan.

Kenapa air penting? Untuk pengetahuan anda, tubuh kehilangan cecair apabila anda banyak berjalan, bersenam, berpeluh akibat cuaca dan sebagainya. Sekiranya kandungan air dalam badan tidak mencukupi, ia boleh menjejaskan tahap kecerdasan fizikal anda. 

Jika kurang air sistem pencernaan tidak berjalan dengan baik. Oleh sebab itu lah terjadinya sembelit dan lama-kelamaan perut buncit kerana lemak sudah berkumpul di dalam usus tanpa kita sedar sebab terlalu fanatik pada makanan saja.

NAK DAPATKAN AIR TENAGA UNTUK ELAK DEHIDRASI BACA JUGA DI SINI ...



2. MINUM LEBIH PROTIN
  1. Protin yang mencukupi dapat membantu membina dan membaiki otot atau tisu yang rosak. 
  2. Protin menghasilkan enzim dan hormon, menyokong sistem imun dan mengekalkan tahap tenaga dan stamina yang tinggi.
  3. Melebihkan protin di dalam diet serta mengurangkan pengambilan karbohidrat membantu mengurang tisu lemak dalam tubuh. Amalan secara berterusan mampu mengekalkan berat badan ideal. Berbanding diet tinggi karbohidrat, diet tinggi protin mencetuskan proses themogenesis yang lebih tinggi. Thermogenesis adalah proses di mana tubuh meningkatkan pengeluaran tenaga dan lebih protin akan memberi isyarat kepada tubuh untuk membakar lebih banyak kalori sebelum, semasa dan selepas makan.
Daripada fungsi protin yang di atas dapat kita buat kesimpulan bahaw jika kita ambi lebih banyak protin kita akan lebih mengurangkan nafsu makan dan seterusnya dapat menghalang lemak-lemak jahat dari terkumpul di bawah kulit terutamanya bahagian perut. Barulah mudah kempiskan perut buncit.

NAK PROTIN TERBAIK BOCA JUGA DI SINI... 



3. KURANGKAN GULA 
  • Gula tambahan berkait rapat dengan kalori yang mengakibatkan penambahan berat badan. Jika anda berhenti mengambil makanan yang mengandungi gula tambahan dan digantikan dengan makanan berfiber tinggi ia akan memberi kesan kepada perut buncit anda.
  • Tanpa gula tambahan, badan anda akan mula memproses karbohidrat daripada lemak sedia ada. Pengumpulan lemak juga boleh disebabkan oleh hormon insulin. Apabila tahap glukosa darah meningkat, insulin dirembes oleh pankreas untuk mengurangkan tahap glukosa darah dengan merangsang hati untuk menukar glukosa menjadi glikogen, memaksa sel untuk mengambil lebih banyak glukosa dan mendorong lebih banyak glukosa ke dalam bentuk penyimpanan lemak yang lebih besar.
  • Kajian menunjukkan bahawa gula tambahan mempunyai kesan berbahaya yang unik terhadap kesihatan metabolik. Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa lebihan gula, kebanyakannya disebabkan oleh sejumlah besar fruktosa, boleh menyebabkan pengumpulan lemak di sekitar perut dan hati anda. 
  • Gula terdiri daripada separuh glukosa dan separuh fruktosa. Apabila anda makan banyak gula tambahan, hati akan dibebani dengan fruktosa dan terpaksa menukarnya kepada lemak. Sesetengah percaya bahawa ini adalah proses utama di sebalik kesan berbahaya gula terhadap kesihatan. Keadaan ini meningkatkan lemak perut dan lemak hati yang menyebabkan rintangan insulin dan pelbagai masalah metabolik.
Kesimpulannya gula juga bahaya. Bukan tak boleh minum manis tetapi kurangkan. Tak rugipun kurangkan gula. Kesihatan pun bertambah baik. Potensi untuk menghidap kencing manis juga akan jauh dari tubuh kita. Gula berlebihan akan menjadi punca kita kurang tenaga. 

UNTUK MENUKAR GULA KEPADA TENAGA BOLEH JUGA BACA DI SINI 



UNTUK BELI SHAKLEE TEKAN DI SINI
UNTUK DAFTAR AHLI TEKAN DI SINI 


Post a Comment

5 Comments

Mrs Pip said…
Ni yg busy mmg x da masa nak bersenam, mmg penting semua 3 perkara yg dikongsi dlm artikel... Jaga portion makanan dan jgn lupa stay happy juga tau.
Ziana Eunos said…
betul yang kurangkan gula tu sangat penting. kena elak amik makanan minuman bergula baru dapat kurangkan lebihan lemak hehe
saya pun dalam usaha untuk kurangkan makanan manis, noted semua perkongsian diatas.
仙妮 said…
Ohh wow.... precious tips here to stay slim without tiring workout , love them all because sienny malas. LoL 😆😆 thanks so much for this sharing
Cheers Siennylovesdrawing
flizzy86 said…
wah..nice tip kak! boleh lah yong follow juga ha,maklumlah makin berumur ni risiko diterjah penyakit tu tinggi!Baiklah kita cegah