Tanda-Tanda Awal Kencing Manis Dan Cara Mengatasinya


TANDA-TANDA AWAL KENCING MANIS 

1. Kerap Buang Air Kecil
Kerap kencing berlaku apabila tubuh badan manusia tidak dapat memproses dan menggunakan glukosa, iaitu gula dalam darah dengan baik kerana paras glukosa yang terlalu tinggi. Maka, buah pinggang menyaring sebahagiannya melalui air kencing, lalu menyebabkan kerap kencing.

2. Kerap Rasa Dahaga
Kerap merasa dahaga dan minum air melebihi kuantiti biasa. Ini kerana kerap buang air kecil akan menyebabkan pengurangan cecair di dalam tubuh badan dan mencetuskan rasa dahaga. Selain itu, glukosa yang tinggi dalam darah juga mencetuskan rasa dahaga serta mengurangkan rasa puas setelah minum air.

3. Luka Sukar Sembuh
Luka kencing manis lebih umum dikalangan penghidap kencing manis yang tidak dikawal dan dalam jangka masa yang lama. Paras gula yang tinggi dalam darah menyebabkan kurangnya penyerapan nutrien dan melambatkan pertumbuhan dan penyembuhan sel-sel tubuh.

4. Kebas Di Telapak Kaki Dan Tangan
Rasa kebas atau kesemutan adalah tanda kemerosotan saraf akibat kencing manis, biasanya terjadi kepada pesakit kencing manis dalam jangka masa yang panjang akibat paras gula yang tidak terkawal. Ini biasanya terasa dari hujung jari, telapak kaki dan tangan. Sekiranya paras gula darah masih tidak dikawal, kebas dan kesemutan ini akan merebak ke bahagian tubuh lain perlahan-lahan.


CARA MENGATASI KENCING MANIS DENGAN VITAMIN SHAKLEE 



BAGAIMANA VIVIX BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS
  1. Memperlahankan / mengurangkan sindrom resistansi insulin (sindrom metabolik)
  2. Membantu kawalan tahap gula dalam darah
  3. Meningkatkan sensitiviti badan pesakit diabetis terhadap hormon insulin. Polifenol yang mana 10x ganda lebih power daripada Resveratrol dapat membantu badan kita kembali sensitif terhadap insulin dan ia mebantu mengurangkan tahap hormon insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.
  4. Membantu badan memulihkan luka lebih cepat.
  5. Memperlahankan penghasilan Protein AGE. Makanan yang rendah indeks glisemik bagus untuk penghidap kencing manis. Paras gula akan lebih stabil & badan lebih bertenaga.

BAGAIMANA ESP BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS
  1. Ptotien soya yang rendah glisemik untuk mengawal kandungan gula dalam darah.
  2. Kacang soya yang mempunyai rendah glisemik indeks, 20-25 yang membantu memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah.

BAGAIMANA VITALEA PLUS BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS
  1. Kandungan kromium di dalam vitalea membantu untuk toleransi gula. Dengan adanya kromium mencukupi, ia membantu fungsi insulin lebih efisyen 10 kali ganda.
  2. Mangan juga ada fungsinya. Ia menjadi faktor enzim bekerja dalam metabolisme gula. Kandungan mangan dalam 1 tablet vitalea adalah 1mg. Biasanya pesakit kencing manis mengalami kesusutan kandungan mangan di dalam badan. Jadi, bantu badan dengan mengambil supplemen ini.

BAGAIMANA GLA COMPLEX BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS

  1. GLA dapat memperbaiki sensasi, refleks dan kekuatan dalam pesakit diebetes.
  2. GLA mampu menghalang komplikasi akibat diabetes malah boleh membantu dalam peredaran darah. 
  3. Asid Lemak Omega 6 pula dapat membantu mengurangkan risiko mendapat diabetes type 2 dan meringankan simptom kebas-kebas serta melindungi pesakit diabetes dari kerosakkan saraf.

BAGAIMANA ZINC COMPLEX BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS
  1. Kebanyakkan pesakit diabetes kekurangan zinc dalam badan menyebabkan luka yang dialami menjadi sukar atau lambat untuk sembuh. Jadi, dengan pengambilan zinc plus dapat bantu mempercepatkan proses penyemubuhan luka.

BAGAIMANA B COMPLEX BANTU PENGHIDAP KENCING MANIS
  1. Vitamin b dapat membantu menghasilkan enzim yang boleh mengubah glukosa menjadi tenaga, dan juga dapat membantu mencegah kerosakan saraf diabetes.

Kencing manis kronik akan merosakkan saluran darah besar pada jantung, otak dan kaki (komplikasi maskovaskular) dan boleh merosakkan saluran darah kecil, yang boleh menyebabkan masalah pada mata, buah pinggang, kaki dan saraf (komplikasi mikrovaskular).

UNTUK INFO BOLEH KLIK DI SINI ..


Post a Comment

0 Comments