Persiapan Sebelum, Semasa Dan Selepas Banjir

Sudah tiba masanya kita membuat persiapan untuk diri dan keluarga tersayang sebelum banjir melanda. 

Semua pun sudah tahu akan musim banjir yang akan melanda pada setiap hujung tahun.

Apa yang boleh saya katakan adalah bersiap sedia daripada fizikal dan mental dan lebih-lebih lagi kesihatan.

Patuhi setiap arahan dari pihak berkuasa setiap masa.


Untuk wanita dan ibu hamil saya cadangkan untuk mengambil vitamin bagi menjaga kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan. Almaklum pada musim banjir banyak virus penyakit berjangkit tersebar. Ini kerana kebanyakkan air dan makanan yang kadangkala tercemar oleh air banjir. Kuatkan sistem imun untuk melawan penyakit.

Paling tidak mesti ambil VITAMIN YC SHAKLEE. Ini kerana vitamin c dapat membantu meningkatkan sistem imun dan membantu menghalang penyakit berjangkit.

HARGA : RM98 


Di bawah ini pula adalah persiapan semasa banjir. Pastikan minum air yang bersih, sentiasa jaga kebersihan. 

Untuk lebih berhati-hati, di dalam shaklee ada produk untuk membantu anda menjaga kebersihan diri dan makanan. Tak lain dan tak bukan BASIC H SHAKLEE. 

" kisah Basic H... memang berbaloi beli Basic H.... rendam sayur sawi yang dah 4 hari dalam peti ais...lepas rendam dalam lebih kurang 4-5 minit cam tu, sayur jadi segar balik... Tak jadi nak buang... so, sape-sape yang nak cuba Basic H ni, ...memang berbaloi la.. kalau anak demam pun, sapu Basic H + air ni jer ..... 😍”



Lagi satu bila gatal-gatal badan.. mandi dengan basic H... masuk 2-3 titik jer dalam baldi.. pastu mandi lah dengan air tu... Anak bila merah-merah badan pun mandikan dengan Basic H gak.. Biasalah budak.. cepat berpeluh kan? badan naik merah... Alhamdulillah memang berkesan. Tak perlu lagi pergi klinik ambil ubat untuk hilangkan gatal-gatal.


Semua ni hanya usaha kita untuk cari penawar..betul tak?? Tak cuba tak tahu macamana keberkesanannya... Saya memang dah jatuh cinta dengan pencuci serbaguna ni... Alhamdulillah ramai serasi dengan benda ni... memang best.. harga pun tak mahal... tahan lama satu botol... hanya guna 2-3 titik sahaja setiap kali penggunaan... cecairnya memang pekat.. yang penting dijamin Selamat, Berkesan dan Mesra Alam... 

HARGA : RM 49


Basic H Shaklee adalah pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960.
Basic H diperbuat daripada  sumber semulajadi iaitu jagung dan kelapa

Pencuci serba guna Basic H ni bebas dari bahan kimia, biodegradasi dan selamat untuk seisi keluarga

Antara Kegunaan Basic H Shaklee 
  • Mencuci dan membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun dan bahan kimia
  • Mencuci & membersih ikan, ayam, daging dan makanan laut daripada bahan awet dengan selamat
  • Mencuci dan membersih tempat dan peralatan memasak
  • Mencuci botol susu dan puting anak
  • Mencuci dan membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak dan lain lain
  • Mencuci dan membersih lantai serta alat permainan







Berikut ini pula adalah persiapan selepas banjir. Seperti juga semasa banjir kebersihan diri perlu dititikberatkan. Jangan ambil mudah. Awasi anak-anak dan orang-orang tersayang di sekeliling kita. Bagi nutrisi secukupnya kepada anak-anak supaya sistem imun mereka kuat untuk melawan penyakit.


HARGA SET IMUN SHAKLEE : RM420 ( FREE POS DAN ADA DISKAUN HARGA SET)

Pilih lah vitamin shaklee untuk anak anda sihat sebagai persiapan semasa musim banjir.

1. Mealshake
  • Sumber multivitamin dan multimineral untuk menambahkan selera makan untuk kanak-kanak.


2. OmegaGuard Fish Oil
  • Sumber Omega-3 untuk meningkatkan sistem imun dan pertahanan tubuh kanak-kanak untuk mengelakkan demam, selsema dan asthma.


3. Vitalea for Children
  • Sumber multivitamin dan multimineral untuk pemakanan yang seimbang untuk kanak-kanak. 
  • Mudah dikunyah dan rasa enak dengan perisa anggur.


4. Chewable Vitamin C 
  • meningkatkan sistem imun anak.
  • bersifat antioksidan.
  • menguatkan gigi dan gusi serta untuk kesihatan tulang.
  • meningkatkan penyerapan zat besi.



Jaga diri dan kesihatan. In Shaa Allah semua dengan izinnya kerana usaha dan ikhtiar yang kita lakukan.


Jangan lupa 
JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 😍😍

Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

0 ulasan: