Apa Itu Detox?




Apa itu detox? 
Detox ialah proses di mana kita membuang segala toksin di dalam badan untuk mendapatkan badan yg lebih sihat, membantu dalam proses pencernaan yang lebih baik serta mendapatkan kulit yang bersih.

Selain itu,  dengan detox kita dapat menghindarkan diri kita daripada sebarang penyakit.

Mengapa perlu detox?
  • Setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dan persekitaraan,pemakanan yang tidak sihat dan tekanan hidup. 
  • Pendedahan yang kerap dan berterusan melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan toksin. 
  • Ia menyebabkan berlakunya pengumpulan toksin yang boleh membawa kepada pelbagai penyakit. 
  • Oleh itu amalan detox berkala adalah penting untuk kesihatan. 
  • Bila kita detox dengan cara yg betul manfaat detox tu sendiri yg kita dapat utk badan kita.

Manfaat detox
  1. Menurunkan berat badan
  2. Kolon lebih sihat
  3. Meningkatkan tenaga
  4. Mengawal nafsu makan
  5. Kulit lebih cantik
  6. Menguatkan sistem imun
  7. Tidur lebih lena
Kadang-kadang ramai yang kat luar sana tu asyik cakap nak kurus nak slim nak cantik. 
Tapi takde usaha ke arah tu.

Macam mana nak dapat apa yang dia nak kan? Sebenarnya bila kita dah detox dalaman badan kita dengan cara yang betul,  dengan sendirinya kita akan dapat kurangkan berat badan kita.

Detox ni bukan sahaja kita kawal pemakanan kita. Dalam masa yang sama kita perlu tahu sendiri quality pemakanan kita.

Sebagai contoh. Makan makanan yang berkhasiat, k,urangkan makanan berminyak, kurangkan makan fast food, banyakkan makan sayur2an dan buah-buahan.

Makanan berminyak tu contohnya kalau boleh elakkan makanan yang bergoreng. 
Cuba usahakan untuk makan makanan yang rebus-rebus.

Dan sayur-sayuran serta buah-buahan sangat penting. Untuk dapatkan kulit yang cantik dan untuk memastikan proses pencernaan badan kita berjalan lancar.  
Senang kan kalau kita mampu buat semua tu?

Kenapa kita perlukan set detox ni?
Ok macam ni. Dalam zaman sekarang ni sebenarnya kita tak boleh bagi jaminan yang 100% makanan yang kita makan tu sebenarnya sihat dan bersih.  
Betul kan?

Jadi dengan adanya set detox ni sebagai supplimen yang boleh membantu proses detox kita jadi lebih lancar,  baik, teratur dan sihat.

SET DETOX TERDIRI DARIPADA :- 


HERBLAX
Kenapa kita perlu cuci usus kita?  Apa yg kita makan semuanya melalui usus. Betul kan?

Jadi apa-apa makanan yang kita makan sama ada makanan berminyak, minuman bergas, makanan yang tak sihat kalau kita tak cuci usus kita, apa akan jadi?

Usus kita menjadi kotor. Oleh itu,  bila kita ambil herblax, ia mampu untuk mencuci segala kotoran yang ada pada usus kita dan melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh. 

Manfaat utama herblax ni ialah
  • pembersihan najis yang tersekat
  • merangsang usus utk percepatkan proses pembersihan (najis yang dah lama tersekat atau tersimpan lama dlm tubuh badan kita akan diproses pembersihannya secara lembut)
  • boleh mengempiskan perut
So pahamkan kat situ fungsi herblax.  Ingat herblax ingat usus 😊

DTX COMPLEX. 
Atau lebih mudah kita ingat iaitu detox hati. Hati ni antara organ yang penting dalam tubuh badan kita.

Hati boleh dianggap sebagai industri pemprosesan dalam tubuh manusia.

Jadi dalam kajian menunjukkan dtx complex mampu menyokong keupayaan badan menghasilkan protien bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

Sebenarnya bila kita nak detox dengan proses yang betul.  Bukan semata2 kita detox untuk dapat berat badan yang ideal semata. Kita perlu detox keseluruhan supaya bila kita dapat berat yang seimbang kita juga akan dapat tingkatkan kesihatan kita secara menyeluruh.

ALFALFA.
  1. Alfalfa ialah sejenis tumbuhan yang ssngat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.
  2. Alfalfa membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayur-sayuran.
  3. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang sama dengan segelas susu.
  4. Alfalfa lebih mudah difahami dengan detox keseluruhan iaitu detox hati, darah dan usus.
  5. Alfalfa boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, hilangkan toksin dalam badan,  membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
 Jadi alfalfa ni merupakan salah satu produk ysng sangat penting untuk membantu proses detox berjalan lancar.

PEPPERMINT GINGER PLUS
  • Peppermint ginger plus ni membantu masalah loya, gastrik, sendawa, penghadaman dan yang berkaitan.
  • 4 herba yang terkandung di dalam peppermint ginger plus ni iaitu pudina, halia, adas dan cekur manis (anise) membantu proses penghadaman dan melegakan kembung perut.
 Jadi untuk sesiapa yang ada masalah gastrik yang teruk atau pun cepat mabuk,  peppermint ginger plus sangat-sangat membantu untuk mengatasi semua alahan tu.

VIVIX
  • Untuk set detox yang last ni semua org kenal kan vivix?  Malah sangat-sangat familiar dengan shaklee. Sampai digelarkan raja suppliment.
  • Dalam vivix ni ada 4 jenis tumbuhan yang mana ianya telah dibuat kajian dan disatukan untuk menyediakan lebih banyak faedah kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan antioksidan yang lebih kukuh.
  • Oleh itu,  dalam set detox ni vivix menjadi salah satu suppliment yang terbaik untuk menjadikan proses detox berjalan lancar dan mendapat kesan yang positive dalam kesihatan tubuh badan kita.

Macam saya cakap tadi bila kita detox sahaja tanpa ambil supplimen, boleh. Cumanya zaman sekarang ni apa yang kita makan belum tentu bersih kan? 


Tak semuanya makanan tu masih kukuh vitamin dan mineral nya. Makanan kita pada zaman ini datang dari supermarket. 

Makanan kita diproses. Makanan kita mungkin telah diproses sejak minggu atau bahkan bulan lalu. 

Sayur-sayuran adalah ditanam di tanah yang sama selama bertahun-tahun dan mungkin mereka diberikan bahan kimia yang kita tidak ketahui.

Fokus kita detox untuk badan yang sihat. Jika kita mampu buat proses detox dengan baik untuk keseluruhan badan kita, kita mampu untuk dapat berat badan yang terbaik. 

Konsisten buat detox. Follow detox meal plan daripada shaklee. Makan makanan yang seimbang. Sentiasa exercise. Ambil suppliment yang sesuai.

Yang pastinya fokus perlu lebih kepada kesihatan menyeluruh, bukan fokus pada penurunan berat badan semata 😊


JOM DETOX DARI SEKARANG 

Jangan lupa 
JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE DAN HARGA PROMOSI 

Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat





0 ulasan: