9 Makanan Tinggi Kalsium



Kalsium dan Manusia
Pentingkah Kalsium?
Kalau Kurang Kalsium apa akan jadi?
Apa patut dibuat kalau kekurangan Kalsium?
Mahalkah harga Kalsium?

Sabarrrr... Akan dijawab satu persatu

Apa kepentingan kalsium???
Memelihara Kesihatan tulang (mencegah osteoporosis)
Memelihara kesihatan gigi
Mengelakkan kekejangan otot (cramp).
Membantu peredaran darah dgn baik (mencegah kebas kaki/tangan)
Mencegah sembelit

Kalau Kurang KALSIUM apa terjadi?
Risiko OSTEOPOROSIS TINGGI !!!
Gigi mudah ROSAK RAPUH PECAH !!!
Sering alami KEJANG OTOT !!!
Sering alami KEBAS TANGAN KAKI, mudah  PENAT !!!
Sering SEMBELIT !!!

Apa patut dibuat jika KURANG KALSIUM?
Mengambil dan mengamalkan sumber Kalsium untuk menambah nutrien Kalsium dalam badan.

Mahalkah Harga Kalsium?
Mahal, jika anda mengamalkan kalsium yang tidak pada kuantiti untuk penerimaan tubuh badan.

JOM TENGOK 9 MAKANAN YANG MENGANDUNGI KALSIUM.










Berapakah keperluan kalsium dalam badan mengikut umur? 



Berdasarkan jadual di atas, cuba anda kira sendiri berapakah kos mg yang perlu anda adakan mengikut 9 makanan yang mengandungi kalsium. 
Sudah tentu mahal bukan?
Dan sudah tentu anda tak larat nak makan sebanyak gitu.

Contoh umur saya 42 tahun
Keperluan kalsium saya ialah 1000mg 
Makanan dari sumber semulajadi yang perlu saya ambil ialah :-

  • Susu - 1 cawan - 250mg 
  • Yogurt - 1 cawan - 110mg
  • Telur - 1 biji - 50mg 
  • Bayam - 100 gram - 99mg 
  • Brokoli - 100 gram - 47mg 
  • Bendi - 100gram - 82mg 

Jom kira dulu jumlah mg di atas. Saya tengok pun dah banyak kos di situ pun dah agak mahal juga. 
Jadi total mg berdasarkan pemakanan saya di atas ialah 638mg. Masih kekurangan 562mg. Jom kita sambung lagi tambahan makanan yang saya perlukan 

  • Sardin - 100 gram = 382mg

Dengan tambahan 1 item di atas baru lah cukup kalsium yang diperlukan oleh tubuh saya. Anggaran kos semua di atas lebih kurang RM20 sehari. Woww mahal kan? 

Rasanya ada tak cara atau kos yang lebih murah dari tu? 
Jawapannya sudah tentu la ada.
Hanya dengan OSTEMATRIX SHAKLEE.
Kos paling rendah 
Tak perlu kunyah 
Hanya telan sahaja 4 biji sehari 

Bahkan Ostematrix bukan sekadar KALSIUM yea. Nak tau kandungan setiap tablet Ostematrix? 
Jom perhatikan di bawah ni betul-betul yea ..

1 tablet Ostematrix = 250mg Kalsium 
4 tablet Ostematrix = 1000mg Kalsium
Harga Ostematrix = Rm62 ÷ 120 biji = RM0.51 perbiji
4 biji bersamaan dengan kos RM2 sahaja.
Itulah kos sehari yang anda perlu ambil 

Wowww!!! Murah kan?
Buat apa bersusah payah nak mencari bahan-bahan semulajadi sedangkan ada cara yang lebih mudah dan murah. 

JOM BERTUKAR KEPADA OSTEMATRIX.



Untuk lebih info tentang OSTEMATRIX 
Klik di sini 

Promosi luar biasa. 
Baca juga lebih info di sini Kalsium Terbaik Rakyat Malaysia

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat






0 ulasan: