Set bakar dan pecah lemak paling viral!!


Rungsing, risau banyak lemak-lemak kat badan?? 
Badan kurus pun perut banyak lemak, perut buncit??
Macam mana nak buat?

Selain bersenam salah satu alernatif terbaik ialah dengan mengambil supplemen. Orang zaman sekarang kan banyak yang malas nak bersenam tapi sekurangnya buatlah aktiviti fizikal 2-3 kali seminggu seperti turun naik tangga, joging, berbasikal dan macam-macam lagi yang boleh.

Kawal pemakanan juga penting kalau nak buang dan bakar lemak-lemak jahat dalam badan.
Kempiskan perut dan bakar lemak berlebihan dengan Set Bakar Lemak Viral.



Manfaat Lecithin Shaklee 

  1. Berfungsi untuk menyerap vitamin yang larut lemak - membantu tubuh anda dalam penyerapan vitamin A, D, E dan K yang merupakan vitamin larut lemak.
  2. Bertugas sebagai pemecah lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak menjadi pembersih saluran darah. Pengambilannya membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.
  3. Pelangsingan - pengambilan Lecithin dalam kuantiti yang maksimum membantu mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang lebih seimbang dan menghalang obesiti.
Manfaat Omega Guard Shaklee
  1. Omega membakar lemak & meningkatkan metabolisme 
  2. Omega mengekalkan tahap kesihatan triglesireda & menurunkan kolesterol LDL jahat 
  3. Omega juga membantu mengawal rasa lapar. omega 3 akan bertindak balas dengan hormon Leptin, sejenis hormon yang akan menghantar signal ke otak untuk menghadkan rasa lapar
  4. Membantu masalah perut buncit dan kawal obesiti
  5. Tingkatkan perkembangan otak sesuai untuk pelajar 
  6. Memelihara kesihatan jantung

Gabungan Lecithin dan Omega Guard pastinya kombinasi terbaik untuk membakar lemak dengan lebih efektif!! 

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee.

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.

Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh terus menghubungi saya atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1175197 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

Atau boleh klik di sini untuk terus mendaftar secara online








Continue Reading

Agen detoks terbaik (bantu mudah buang air besar)


Kenapa perlu Detox ?
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. 

Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebelum anda mengambil apa-apa vitamin atau supplemen supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Detox adalah sangat penting untuk mengeluarkan toksin yang berlebihan dalam badan. Toksin yang terlalu banyak di dalam badan juga boleh menyebabkan masalah jerawat.

Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

Anda tahu tak perkara pertama yang perlu anda lakukan sebelum mengambil supplemen adalah mencuci usus/detox? 

Sebab bila badan dah detox, badan kita akan MUDAH menyerap supplemen dan khasiat supplemen secara optimum.

JIKA.... 

Anda ada masalah sembelit, payah nak membuang, sukar membuang, banyak toksin dalam badan, badan berbau? 

Itu petanda badan anda ada toksin. Apa yang perlu anda buat sekarang ialah untuk menjalankan proses detox.

Apa yang sesuai untuk detox?
Untk suplemen Shaklee ada dua item yang boleh membantu anda dalam proses detox. Dan saya sendiri juga ada mengambil dua item ini.


Alfalfa
  • mencuci usus bagi membuang toksin dalam badan 
  • detoks keseluruhan badan
  • membantu masalah penghadaman dan pencernaan 
  • melegakan sembelit 
  • membuang angin dalam badan
HerbLax
  • membersihkan najis yang tersekat dan terkumpul lama di dalam usus
  • merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut
  • mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • membantu masalah sembelit
  • menyingkir toksin dari badan supaya usus lebih mudah menyerap khasiat vitamin
  • membantu masalah lebihan air dalam badan

Bonus ia boleh membantu mengempiskan perut dan mengawal berat badan! Kalau yang nak kuruskan badan memang wajib ambik.

Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee dan juga dapatkan harga istimewa bagi setiap produk Shaklee .


Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com

Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Sebarang pembelian produk Shaklee bakal mendapatkan khidmat nasihat.

Sekiranya berminat menjadi Pengedar Sah Shaklee, boleh terus menghubungi saya atau pergi terus ke mana-mana cawangan Shaklee, mendaftar di bawah ID Shaklee 1175197 dan anda bakal mendapat bimbingan daripada saya.

Atau boleh klik di sini untuk terus mendaftar secara online
Continue Reading

Covid-19 : Jangkitan Sporadic Pertama Di Malaysia


Jangkitan Covid-19 Dalam Diam mungkin itu lebih mudah di fahami. Itulah dia Sporadic. Yang juga membawa maksud sekali-skala ,bertaburan, berlaku di sana-sini dan jarang berlaku.
Apakah Maksud Kes Sporadic?

Petang ini, Ketua Pengarah Kesihatan, menjelaskan bahawa terdapat 69 Kes Sporadic di negara ini. 

Kes Sporadic merupakan kes seseorang individu itu tidak mempunyai sejarah perjalanan dan tidak ada berhubung dengan kontak rapat COVID-19, tetapi dia telah disahkan positive COVID-19.

Bagaimanakah dia boleh dijangkiti? 

Jangan ambil mudah penyakit ini walaupun kita tidak keluar dari rumah. Virus ini amat berbahaya. Ibu-ibu harus pastikan kebersihan menjadi amalan semua ahli keluarga. Jangan selalu berkumpul dengan jiran atau ahli keluarga dalam kelompok yang ramai. Yang balik dari pasar mesti basuh tangan, dan mandi sebelum berdekatan dengan ahli keluarga. Elakkan risiko kebarangkalian kita dan ahli keluarga kita dijangkiti. Jika ada rasa sayang yang mendalam kepada ahli keluarga, semua ahli harus prihatin dengan virus Convid-19. 

Banyak kemungkinan untuk kita dijangkiti secara tidak disedari. Contohnya: Kita berada di pasar raya atau market basah, orang yang pembawa virus bersin atau batuk, virus itu pun boleh kena kepada kita walaupun kita pakai penutup muka tetapi datang di rumah kita tak bersihkan diri. Terus memasak dan buat kerja itu ini atau lepak menonton TV. Harus diingat, kita tidak akan terus sakit tetapi kesannya hanya diketahui setelah 14 hari, kita pun tak ingat tempat yang kita kunjungi.

Jagalah diri, hargailah nyawa. 
Duduk di rumah memang selamat tetapi kalau kita asyik keluar ke sana ke sini, kita mungkin tidak selamat. Oleh itu, kurangkan pergerakan. Ingat, jika seorang kena, mungkin semua ahli keluarga kita akan kena juga. Kalau tak nak, sila jaga diri betul-betul semasa tempoh PKP ini. 

  • Minum air panas
  • Mandi air panas (jika ada)
  • Mandi 3 kali sehari 
  • (setiap kali selepas keluar rumah) 
  • Minum air putih 1.5 liter sehari
  • Basuh tangan dengan kerap dan betul.


ANDA JUGA BOLEH MENDAPATKAN LEBIH INFO LAGI DI SINI Kes Luar Biasa

KUATKAN SISTEM IMUN ANDA MELAWAN VIRUS.
Jangan ambil mudah tentang perkara ini.
Walaupun kita hanya dirumah.
Kita juga berpotensi terkena virus yang sedang menular sekarang.

JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Continue Reading

100 Impian Percuma


Nak berimpian bukan susah sangat sebenarnya. Sebab itulah dikatakan impian atau angan² tu percuma.
Jadi tak salah pun kita menyusun impian.
Nak impian tu tercapai perlulah disusuli dengan usaha bukan tunggu impian tu datang tau.

Macam orang lain, saya juga ada impian. Impian saya tak de lah setinggi langit. Cukuplah hanya melihat kepada kemampuan diri.
100 impian saya ni ada jugak yang telah saya capai cuma perlu istiqomah jer. Semoga Allah SWT kurniakan impian saya tanpa halangan. Aaminn
😘😘

#100impian
#Viktoria
#s2uFamilies

  1. Nak diri sendiri sihat                
  2. Nak pegang duit sendiri dari hasil usaha sendiri
  3. Nak berjaya dalam bisnes Shaklee            
  4. Nak naik rank senior supervisor             
  5. Nak pergi umrah hasil dari bisnes sendiri
  6. Nak pergi tempat-tempat menarik di Malaysia
  7. Nak pergi umrah tajaan Shaklee            
  8. Nak pergi melancong tajaan Shaklee        
  9. Nak beli kereta sendiri                 
  10. Nak tutup aurat secara menyeluruh 
  11. Nak beli barang² sendiri                 
  12. Nak tunjuk pada suami bahawa saya boleh berdikari
  13. Nak tunjukkan pada orang lain bisnes Shaklee bukan sekadar dapat untung                 
  14. Tak nak masuk hospital sebab sakit kronik
  15. Tak nak pergi klinik sebab sakit             
  16. Tak nak makan ubat hospital             
  17. Nak cantik                     
  18. Nak kurus                     
  19. Bersedia menuntut ilmu bisnes Shaklee 
  20. Sanggup terima cabaran                 
  21. Nak mendalami ilmu agama             
  22. Nak jadi ibu yang terbaik untuk anak²        
  23. Nak jadi isteri yang baik dunia dan akhirat
  24. Nak lebih dekatkan diri dengan amalan² sunah
  25. Nak lebih menghafaz ayat² al-quran         
  26. Nak buat solat tahajud hari²            
  27. Nak solat dhuha hari²                
  28. Tak tinggal solat 5 waktu                 
  29. Nak banyak bersedekah                 
  30. Nak tolong adik-beradik 
  31. Nak buat bisness shaklee sampai bila²        
  32. Nak orang pulai indah kenal sebab jual shaklee
  33. Nak ramai kawan²                
  34. Nak baik dengan semua orang             
  35. Nak jadi orang yang paling sabar             
  36. Nak emak abah sihat walafiat            
  37. Nak emak abah makan Shaklee berterusan
  38. Nak beri emak abah produk Shaklee secara percuma
  39. Nak belikan emak abah barang² yang mereka nak
  40. Nak bawa emak abah jalan²            
  41. Tak nak emakbabah masuk hospital         
  42. Tak nak emak abah di tahan di hospital sebab sakit kronik
  43. Nak banggakan emak abah dalam bisnes shaklee
  44. Nak emak abah suka dengan pemberian saya
  45. Nak tengok emak abah g umrah             
  46. Nak tengok emak abah pergi haji             
  47. Nak emak abah  menjadi umat islam yang berjaya dunia dan akhirat                     
  48. Nak emak abah selesa dengan hidupnya
  49. Nak beri emak abah duit belanja
  50. Tak nak emak abah makan ubat hospital
  51. Nak emak abah sihat                 
  52. Tak nak emak abah sakit                 
  53. Tak nak emak abah masuk hospital            
  54. Saya tak nak emak abah makan ubat hospital
  55. Nak anak² berjaya dalam pelajaran             
  56. Tak nak anak² rasa susah             
  57. Tak nak anak² rasa susah nak makan         
  58. Nak sekolahkan anak² selagi mereka nak belajar
  59. Nak anak² jadi anak yang taat perintah Allah
  60. Nak anak² jadi anak yang soleh solehah        
  61. Nak anak² menutup aurat                 
  62. Nak anak² hormat orang tua            
  63. Nak anak² tahu baca al-quran             
  64. Nak anak² rajin melakukan solat tanpa disuruh
  65. Nak anak² rajin                    
  66. Nak anak² jaga kebersihan diri             
  67. Nak anak bekerja gaji besar             
  68. Nak bantu suami dari segi bayaran bil² rumah
  69. Nak suami ikut sama bisnes shaklee        
  70. Nak suami berhenti merokok            
  71. Nak suami sihat                     
  72. Nak beri suami makan shaklee hasil dari pemberian isteri
  73. Tak nak suami masuk hospital       
  74. Nak ada simpanan yan cukup untuk hari tua
  75. Tak nak susahkan anak² bila dah tua        
  76. Nak langsaikan hutang piutang             
  77. Nak ajak kawan² sihat makan shaklee        
  78. Nak tingkatkan kesedaran kepada kawan² tentang kesihatan
  79. Nak ajak lebih ramai orang join shaklee sebab nak sihat
  80. Ada masa untuk pergi spa                 
  81. Ada masa untuk pergi facial             
  82. Ada masa makan bersama² keluarga        
  83. Nak bawak keluarga jalan² pergi luar negara
  84. Nak bawak keluarga pergi umrah sama²        
  85. Sentiasa solat berjemaah bersama²            
  86. Nak rumah sentiasa cantik             
  87. Tak nak gemuk sampai 70kg             
  88. Nak pergi terawih di masjid             
  89. Nak suami rajin² pergi masjid             
  90. Nak ajak sekeluarga dengar ceramah         
  91. Nak pergi program ebit lew keluaga sunnah
  92. Nak anak² lelaki yang rajin ke masjid untuk solat
  93. Nak khatam al-quran setiap bulan ramadan
  94. Nak pastikan anak² khatam al-quran         
  95. Nak suami tolong buat kerja rumah             
  96. Nak lebih banyak bersedekah             
  97. Nak jadikan bisnes shaklee sebagai bisnes keluarga
  98. Nak pastikan ada anak downline seramai 200 orang sebelum tahun 2021                    
  99. Nak naik pentas shaklee terima award
  100. Nak pastikan tiap² tahun pergi BLNC Shaklee

SEMOGA IMPIAN ANDA SEMUA JADI KENYATAAN.


JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Continue Reading

5 Cara Menangani Ketidakselesaan Semasa Berpuasa

5 Cara menangani ketidakselesaan semasa berpuasa 


Semasa berpuasa, terdapat kemungkinan kita mengalami ketidakselesaan. 
Berikut adalah 5 cara untuk menanganinya supaya anda boleh terus bertenaga sepanjang hari!

KELETIHAN 
Tidur yang tidak mencukupi, kandungan nutrien pemakanan dan kehilangan 
elektrolit boleh menurunkan tahap tenaga. 
Semasa berpuasa pastikan:
• Dapat rehat yang cukup dan tidur yang berkualiti supaya bangun dengan 
rasa segar.
• Pastikan badan anda terhidrat dengan Performance®.
• Rancang makanan anda dan sertakan makanan yang memberi
tenaga berpanjangan seperti ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder.
• Masukkan Coenzyme Q10 ke dalam diet anda untuk meningkatkan tenaga.

DEHIDRASI
Badan kita secara semulajadi kehilangan elektrolit melalui pernafasan, peluh dan kencing. 
Kehilangan yang berlebihan menyebabkan dehidrasi yang mana boleh menjadi lebih serius 
lagi dengan pendedahan kepada haba, tidak mendapat cecair yang mencukupi sebelum 
mula berpuasa dan aktiviti fizikal.
Ia juga boleh menyebabkan sakit kepala. Elakkan dehidrasi dengan:
• Kekal sejuk.
• Elakkan pendedahan kepada haba yang berlebihan.
• Ambil Performance® penghilang dahaga ideal yang menghidratkan, membekalkan 
gabungan propietari elektrolit OPTI-LYTE™ dan campuran unik karbohidrat untuk memberi 
tenaga segera dan berterusan serta menyokong penghidratan optimum.

KENAIKAN BERAT BADAN
Kita mungkin mengalami kenaikan berat badan yang tidak diingini kerana 
terdapat kecenderungan untuk terlebih makan atau terlalu banyak menikmati 
makanan yang tinggi dengan lemak. Ini menghapuskan manfaat sebenar 
berpuasa. Kekalkan berat badan optimum dengan:
• Makan secara sederhana.
• Mengamalkan tabiat makan yang sihat melalui kawalan diri dan disiplin.
• Menutup jurang nutrisi dengan Meal Shakes yang memberikan 19 vitamin 
dan mineral penting.
• Urus berat badan anda dengan Cinch® Shake Mix, kaya dengan protein, 
serat dan kalsium, memberikan manfaat makanan dengan rasa seperti
pencuci mulut.

SEMBELIT
Ketidakselesaan biasa dihadapi semasa berpuasa adalah sembelit yang boleh
berlaku akibat pengambilan cecair dan serat yang rendah. Adalah penting untuk:
• Minum air yang mencukupi semasa sahur dan iftar.
• Kekalkan diet kaya serat dengan pengambilan banyak buah-buahan serta
sayur-sayuran.
• Atur pergerakan usus dengan campuran propietari yang dipertingkatkan yang mengandungi daun senna, dimana secara tradisinya digunakan sebagai julap semulajadi.

KETIDAKHADAMAN (PEDIH ULI HATI)
Puasa secara amnya mengurangkan jumlah asid perut. Walau bagaimanapun, pedih 
ulu hati boleh berlaku melalui pemikiran atau aroma makanan yang secara semulajadi 
memberi isyarat kepada otak untuk meningkatkan pengeluaran asid di dalam perut. 
Kawal pedih ulu hati dengan:
• Makan secara sederhana.
• Hindari makanan yang pedas dan berminyak.
• Kurangkan pengambilan kafein.
• Ambil protein berkualiti berasaskan tumbuhan seperti ESP Mixed Soy Protein Isolate
Powder untuk menguatkan otot perut dan esofagus.
• Ambil pudina dan halia untuk melegakan ketidakselesaan penghadaman.



JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Continue Reading

Kekal Sihat Setiap hari


Kekal Sihat Setiap hari
Umpama batu bata sesebuah rumah, kesihatan yang optimum bersama dengan nutrien penting harian merupakan asas untuk keluarga anda. 

Bak kata pepatah “kesihatan bermula dari rumah”, ia amatlah benar kerana kita mula menerima nutrisi yang terawal sekali dari hidangan masakan rumah dan amalan pemakanan yang sihat turut bermula dari rumah. 

Jadi, apa-apa yang ada dalam pinggan (atau suplemen) anda adalah amat penting untuk memastikan kehidupan yang lebih lama dan sihat. Mulakan pembinaan asasi kesihatan yang lebih kuat dengan Shaklee sekarang.

Anti Oksida Terunggul 
Vitamin C 
• Menyokong kulit yang lebih sihat.
• Menggalakkan gusi dan tisu penghubung yang 
lebih kuat
• Merangsang sistem imunisasi

Asid Lemak Omega-3
Ejen Anti-keradangan 
• Menggalakkan peredaran darah yang sihat
• Mengurangkan keradangan.
• Mengawal selia trigliserida (kolesterol) dan paras 
tekanan darah.
• Menambahbaik peredaran darah. 
• Mengekalkan degupan jantung yang sihat.

Nutrien Penting, Multivitamin
• Mengurangkan jurang nutrien antara pelbagai 
vitamin dan mineral untuk badan yang lebih sihat.
• Menyokong kesihatan dan kesejahteraan 
yang optimum.
Memberikan Tenaga Untuk Hari Anda

Vitamin B
• Menukarkan makanan menjadi tenaga 
dengan cekap dan berkesan.
• Menggalakkan fungsi badan yang normal.

Blok Pembinaan Asas Protein
• Menggalakkan kuku, kulit, rambut yang sihat.
• Menyokong proses tumbesaran dan perkembangan.
• Memberikan tenaga yang berkekalan sepanjang hari.


HARGA : 
ESP : RM162
VITALEA : RM95
VITAMIN C : RM98
OMEGA GUARD : RM137
B COMPLEX : RM59

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Pastikan Rumah Anda Selamat dan Dilindungi


Pastikan Rumah Anda Selamat dan Dilindungi
Menurut Kementerian Kesihatan Malaysia, influenza atau dikenali sebagai demam selesema, mudah tersebar melalui individu yang dijangkiti batuk atau bersin. Ia biasanya mengalami mutasi untuk penyesuaian dengan alam sekitar, ubat dan antibodi. Oleh itu, tidak menghairankan jika seseorang itu boleh dijangkiti lebih daripada sekali.

Sumber: Petikan dari infografik dari Kementerian Kesihatan. 
Untuk maklumat lanjut, layari Info Grafik KKMhttps://bit.ly/35x3Y9g

Ambil Langkah Pencegahan ini
  1. Elakkan berada di khalayak ramai atau orang yang sakit.
  2. Pastikan lantai dan meja bersih.
  3. Pastikan aliran udara dan cahaya yang baik di rumah atau tempat kerja.
  4. Tutup hidung dan mulut anda dengan tisu, sapu tangan atau tuala apabila anda batuk atau bersin. Buangkan tisu itu
  5. Basuh tangan anda dengan sabun dan air selepas batuk atau bersin dan selepas menyentuh hidung, mulut atau mata anda.
  6. Elakkan berkongsi barang-barang peribadi seperti sapu tangan, tualadan sebagainya.
  7. Lindungi Diri Anda dari Selesema
  8. Rumah Bersih, Keluarga Sihat



Bersihkan semua permukaan termasuk mainan, kerusi bayi, permukaan telefon pintar / tablet, lantai, meja, dan sebagainya untuk rumah yang lebih selamat.



HARGA : RM49

Tingkatkan pertahanan badan anda dengan vitamin C! Ia memberikan 500mg vitamin C dalam tempoh 5 jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran supaya anda dilindungi.



HARGA : RM98

Kesihatan yang baik bermula dengan air bersih! Hidratkan dan basahkan kerongkong anda.



HARGA : RM84

Kesihatan yang baik bermula dengan air bersih! Hidratkan dan basahkan kerongkong anda.



HARGA : RM513

Rasa tidak sihat? Ambil satu sachet setiap hari bagi mengekalkan pertahanan badan anda agar boleh bekerja dengan baik.



HARGA : RM190

Cuba minuman sedap, menghidratkan dan menyegarkan ini untuk mengekalkan perlindungan dan terus bertenaga!



HARGA ORENGE : RM87
HARGA LEMON LIME : RM149

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading

Cara Hilangkan Gastrik Pada Bulan Puasa



Bila Ramadan datang 
Maka adalah suara² kedengaran 
*tak boleh puasa sebab gastrik*
Ok abaikan jer sebab yang tu yea.

Yang betul² memang menghidap gastrik pastinyer tercari² cara yang terbaik untuk mengatasi gastrik semasa berpuasa.

Kalau habis ikan sungai dituba
Duduklah termenung di tepi beranda
Bila bulan Ramadhan dah tiba
Penyakit gastrik mulalah melanda

So kalau tak nak gastrik melanda 
Ada cara nak mencegahnya 
Jom cuba shaklee 
Banyak testimoni yang dah berjaya malah hilang dan lenyap terus gastrik yang bertahun-tahun dihidapi.

APA ITU GASTRIK?
Gastrik sejenis penyakit keradangan pada dinding perut. 
Ramai yang terpaksa bergantung kepada ubat-ubatan untuk melegakan rasa sakit bila gastrik menyerang.
Gastrik juga dalah penyakit atau gejala perut yang menyebabkan kurang selesa




JENIS-JENIS GASTRIK....
  1. Gastrik ringan - Inflamasi (pembengkakan) pada bahagian lapisan perut bersentuhan dengan makanan.
  2. Gastrik Berat - Berlaku kecedaraan (luka) berpanjangan pada bahagian lapisan perut yang bersentuhan dengan makanan
  3. Ulser Gastrik (peptic ulser - Merujuk kepada ulser perut. Ulser ialah sejenis luka terbuka. Darah boleh dikesan dalam muntah dan najis

TANDA-TANDA GASTRIK
  • Sakit perut pada bahagian atas perut atau abdomen
  • Rasa senak, berangin atau pedih
  • Rasa tidak selesa dan kembung
  • Sendawa berulang kali
  • Kerap kentut selepas makan
  • Rasa mual atau loya dan muntah
  • Berat badan turun (peringkat kronik)
  • Najis berwarna hitam seperti tar dan muntah yang mengandungi darah (peringkat kronik)
  • Hilang selera makan



PUNCA GASTRIK
  • Waktu makan tidak terjaga
  • Stress
  • Pengambilan ubt2 tahan sakit
  • Kuman Helicobacter Pylorii
  • Merokok
  • Makan Pedas
  • Makanan Masam
  • Makanan Berminyk
  • Alkohol kerap
  • Sistem imun lemah
Selalunya no 1, 2 dan 10 yg kerap jd punca gastrik.
So dengan pengambilan ESP ni, dapat membantu kawal gastik dan jadikan kulit lembab secara neutral. 



Kalau ada dah cuba macam macam cara dan masih belum ada kesan positif ,
apa kata anda cuba ESP 

Kebaikan ESP SHAKLEE untuk gastrik ialah
  • membantu proses penyembuhan,baikpulih dan juga pembinaan semual sel-sel pada dinding perut yang mengalami keradangan seterusnya mempercepatkan lagi proses pemulihannya.
  • memberikan rasa kenyang yang lebih lama untuk mengelakkan kepedihan atau kesakitan akibat perut kosong atau lapar.

CARA MERAWAT GASTRIK DENGAN SET SHAKLEE
Energizing Soy Protein 
ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. 
Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. 

Peppermint Ginger Plus 
Mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidak selesaan perut serta membuang angin di dalam badan.


TESTIMONI GASTRIK 
















HARGA SET GASTRIK SHAKLEE :- RM210
Ada diskaun lagi hanya Bulan November 2019 
Pos Percuma

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading