Kesan Buruk Influenza


“Di negara ini, bila sebut influenza masih terlalu kurang kesedaran terhadapnya atau kita tak nampak ia sebagai sesuatu yang serius mungkin disebabkan kurangnya penyebaran data mengenai kes ini.

BENARKAH FLU SAMA SEPERTI SELESEMA?
Influenza atau flu sering disalah ertikan sebagai selesema biasa, bahkan ramai yang masih keliru antara kedua-duanya.

Hakikatnya flu jauh lebih berbahaya malah dapat menimbulkan pelbagai komplikasi berbanding selesema biasa serta boleh menyebabkan kematian.

Jangkitan influenza perlu diawasi kerana membawa banyak kesan buruk. 

KENALI JENIS-JENIS INLUENZA
Influenza terbahagi kepada banyak jenis dan dikategorikan sebagai influenza A, B dan C. 

  1. Jenis A adalah penyebab utama flu terhadap manusia dan haiwan. 
  2. Jenis B pula kurang biasa tetapi boleh menyebab­kan penyakit yang menyerupai jenis A.
  3. Jenis C pula mengakibatkan selesema sederhana dan jarang dijangkiti.


Tanda dan gejala influenza tidak sama dengan selesema biasa. Gejala flu biasanya lebih serius dan mungkin memerlukan pesakit berehat daripada tugas harian. Gejala influenza pada kebiasaannya muncul secara tiba-tiba. 

GEJALA INFLUENZA

  1. Pesakit biasanya menghidap 
  2. demam yang tinggi
  3. batuk
  4. sakit kerongkong
  5. berhingus
  6. sakit otot dan badan
  7. sakit kepala dan keletihan.

Gejala ini juga boleh membawa kepada kemurungan.

KOMPLIKASI PESAKIT INFLUENZA

  1. Pneumonia (jangkitan paru-paru)
  2. sinus dan telinga. 
  3. Jangkitan ini juga boleh memburukkan penyakit kronik sedia ada seperti asma, kegagalan jantung atau kencing manis.

Komplikasi ini boleh membawa maut dan menyebabkan pesakit dimasukkan ke hospital untuk rawatan.

Presiden Persatuan Penyakit Berjangkit dan Kemoterapi Malaysia, Prof Dr Zamberi Sekawi berkata, jangkitan virus pernafasan akut yang boleh membawa maut seperti influenza sering diabaikan oleh rakyat di negara ini.

Jangkitan influenza perlu diawasi kerana membawa banyak kesan buruk namun masih ramai yang bersikap sambil lewa terhadap penyakit itu.

GOLONGAN YANG BOLEH DIJANGKITI INFLUENZA

  1. Warga tua lebih 60 tahun
  2. Kanak-kanak lima tahun ke bawah
  3. Wanita hamil 
  4. Penghidap penyakit jangkitan paru-paru atau penyakit jantung
  5. Orang dewasa yang sihat juga tidak terlepas daripada jangkitan influenza.

Rawatan influenza adalah menerusi ubat antivirus. Sekiranya doktor di klinik dapat me­ngesan virus yang menyebabkan influenza, antivirus boleh diberikan terus kepada pesakit.

Berbeza dengan demam biasa, hanya parasetamol diberi untuk mengurangkannya dalam tempoh kurang seminggu.

Menurutnya, untuk individu sihat, influenza boleh sembuh dalam masa beberapa hari sehingga kurang dari dua minggu tetapi sebilangan akan mendapat komplikasi.

INFO PENTING INFLUENZA
“Influenza beri kesan buruk pada mereka dalam kelompok berisiko tinggi namun semua orang ada potensi dijangkiti. Mereka yang berisiko tinggi akan dijangkiti dengan lebih teruk manakala individu sihat mungkin secara umumnya akan dapat kesan yang lebih ringan, tapi bergantung kepada respon imun badan masing-masing.

“Kesan virus itu bergantung kepada status kesihatan seseorang secara umum. Kalau kita sihat, gejalanya tidak akan teruk, selain bergantung sama ada kita ada antibodi atau tidak terhadap influenza.

CARA MENGHASILKAN ANTIBODI
(1) Vaksin Influenza
Vaksin influenza di negara ini biasanya diberi kepada golongan dewasa yang berisiko tinggi, berbanding di Amerika Syarikat yang mengesyorkan vaksinasi influenza rutin kepada semua individu berusia enam bulan ke atas, kecuali yang ada masalah tidak membenarkan mereka mengambil vaksin.

Sebenarnya influenza memberi implikasi tinggi dan serius, maka pengambilan vaksin adalah penting sebagai langkah pencegahan.

Katanya, kekurangan pengambilan vaksin influenza kerana masyarakat di negara ini kurang kesedaran terhadap risiko dijangkiti influenza sedangkan penyakit ini memberi kesan serius terhadap mereka yang dijangkiti hingga boleh membawa maut.

“Boleh dikatakan ramai yang tidak sedar atau tidak tahu langsung mengenai influenza dan perbezaannya dengan selesema biasa sehingga mengabaikan langkah pencegahan termasuk pengambilan vaksin influenza.

“Bagaimanapun vaksin influenza memberi perlindungan selama satu tahun saja. Oleh kerana virus influenza mudah tersebar, maka pengamal perubatan di klinik kesihatan perlu memberi maklumat tepat kepada masyarakat,” katanya.

(2) Kebersihan Diri
Selain itu katanya, kebersihan yang baik boleh membantu mencegah demam dan menghalang penyebaran virus influenza. Ia termasuk mengelak bersentuhan dengan orang yang dijangkiti demam atau selesema.

Orang ramai juga perlu sentiasa mengamalkan amalan mencuci tangan dengan sabun dan mengelakkan memegang bahagian hidung atau mata tanpa membasuh tangan.

(3) Mengambil supplemen
Set kuatkan antibodi Shaklee bagi dewasa dan kanak-kanak ialah 

  1. Nuriferon 
  2. Chewable C Plus 
  3. Sustained Realeased Vitamin C 



Set ini sesuai untuk golongan dewasa dan kanak-kanak. Jom mula dari sekarang. Jangan hersikap tunggundan lihat.

PERLU AMBIL TAHU


  • Influenza boleh sebabkan kematian
  • Jangkitan virus influenza mungkin kelihatan seperti selesema biasa namun ia sebenarnya lebih parah.
  • Virus berkenaan akan memberi kesan kepada sistem pernafasan dan boleh menyebabkan kematian, terutama di kalangan kanak-kanak yang mempunyai sistem ketahanan badan (imun) yang belum matanga.
  • Tahap rawatan pertama bagi mengatasi demam masih lagi paracetamol, dan jika gagal dan dengan kehadiran risiko demam sawan (febrile convulsion), ubat NSAID digunakan sebagai tahap kedua rawatan.
  • Virus ini boleh tersebar melalui jangkitan batuk dan bersin. Virus influenza boleh hidup di luar badan selama berjam-jam atau berhari-hari.


CEGAH SEBELUM TERJADI DENGAN SHAKLEE 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading

Langkah-Langkah Pencegahan Influenza


Ambil tahu langkah-langkah Pencegahan Influenza.
Negara kita sekarang sedang dilanda Influenza.

INFLUENZA
Terdapat tiga jenis virus influenza iaitu A, B, dan C dan ketiga-tiga virus ini boleh menjangkiti manusia. 

Virus Influenza merupakan virus yang merbahaya kerana boleh menjangkiti haiwan dan manusia. Virus ini tersebar dalam kalangan manusia melalui cairan hidung dan kulut ketika bercakap dan batuk. Virus ini seterusnya masuk ke dalam badan melalui saluran pernafasan.

Virus ini boleh bermutasi dan menghasilkan influenza jenis baru yang lebih merbahaya sehingga dapat mencetuskan kejadian epidemic dan pandemic influenza yang boleh menyebabkan jumlah kematian yang tinggi.

Tiada rawatan khusus bagi pesakit influenza dan rawatan yang diberikan bersifat simptomatik sahaja. 

Ubat antiviral diberikan bagi mengurangi impak gejala dan tanda penyakit serta mengurangkan kemungkinan komplikasi dari penyakit ini.

Vaksin pula diberikan sebagai langkah pencegahan. Vaksinasi menggunakan vaksin influenza yang berada di pasaran memberi perlindungan kepada individu dari mendapat jangkitan influenza. 

Kementerian Kesihatan menyarankan bagi mereka yang akan melawat negara khususnya yang sedang mengalami musim sejuk, dan mereka yang akan mengerjakan haji dan umrah agar mendapatkan suntikan vaksin influenza.

SIMPTOM-SIMPTON  INFLUENZA
  1. demam panas
  2. batuk
  3. muntah
  4. cirit birit
  5. sakit kepala
  6. sukar bernafas
  7. kelesuan
GOLONGAN BERISIKO TINGGI
  1. kanak-kanak bawah 5 tahub
  2. wanita hamil
  3. orang tua 
  4. penghidap penyakit kronik
LANGKAH PENCEGAHAN
  • pastikan tutup mulut dan hidung semasa batuk/bersin
  • cuci tangan selepas batuk/bersin
  • pakai penutup mulut dan hidung
  • hindari tempat awam dan sesak
  • jangan hantar anak ke pusat asuhan sekiranya terdapat kes influenza
  • dapatkan suntikan vaksin influenza


Sekiranya terdapat simpton yang sama dihadapi oleh ahli keluarga sila ke klinik atau hospital yang berhampiran untuk menjalani saringan influenza dan dapatkan rawatan yang sepatutnya.

Sebagai langkah pencegahan penularan jangkitan influenza, JKNT ingin mengingatkan orang ramai agar sentiasa mengekalkan tahap kebersihan diri yang tinggi, kerap membasuh tangan dengan menggunakan air dan sabun atau hand sanitizer, mengamalkan adab batuk yang baik dan cara hidup sihat.

Shaklee juga mrnyediakan langkah-langkah penjagaan yang mana untuk menguatkan sistem imun bagi menghalang penyakit influenza.

BERIKUT SET INFLUENZA SHAKLEE





NUTRIFERON UNTUK IMMUNE BOOSTER 
TINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN 

Ada 4 jenis ekstrak tumbuhan yang ada dalam Nutriferon Shaklee ni : 

1. Biji labu 
Merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh 
- Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser 

2. Biji Plantago asiatica 
- Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun 

3. Honeysuckle Jepun
- Menentang pencerobohan virus dan kuman 

4. Bunga Safflower 
- Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman

Apa manfaat NUTRIFERON Shaklee ni?
  1. Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari ~ Ianya adalah satu-satunya INTERFERON SEMULAJADI di dunia. 
  2. Melawan Kanser & Tumor ~ Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan sel-sel tumor dan kanser. 
  3. Melindungi dari influenza ~ mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan influenza. 
  4. Mengurangkan Stress & Kelesuan
  5. Melambatkan penuaan ~ merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat. 
  6. Mengurangkan Infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C.
  7. Mengurangkan simptom Menopaus 
  8. Mengurangkan masalah PMS – mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem Endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit  belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.


Why not kita choose something yang NATURAL dan SELAMAT kan. Bukan hanya orang dewasa yang boleh ambil tau, KANAK-KANAK PUN BOLEH CONSUME!! 

Sangat berbaloi dan jimat sebab boleh dimanfaatkan bersama seisi keluarga.


CEGAH SEBELUM TERJADI DENGAN SHAKLEE 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Set Influenza Shaklee



Dah musim ke?? 
Ramai yang update anak-anak mereka dah di jangkiti VIRUS INFLUENZA . !!

Dah la baru bukak sekolah...
Mak ayah dah banyak ambil cuti..
Boss kalo paham takper gak.. 

Anak pulak kena jangkitan demam ni... 
dah la amik masa lama nak pulih
Paling giso warded plak 

TAK BOLEH CAMPUR DENGAN KANAK-KANAK LAIN..
apatah lagi nursery dan rumah pengasuh 

KUATKAN IMUN ANAK DARI JANGKITAN ANAK ORANG SEBELAH 

Ikhtiar dengan Set INFLUENZA SHAKLE
✅ NUTRIFERON
✅ VITAMIN C
✅ VITALEA FOR CHILDREN

HARGA 1 SET RM340

JOM KENALI DENGAN LEBIH TELUS VIRUS INFLUENZA 


[Elakkan Ubat ini jika anak anda demam selesema]

Hujung-hujung tahun ini terdapat sedikit sebanyak peningkatan kes yang melibatkan jangkitan influenza.

Sehingga mana terdapat hospital dan klinik swasta yang kehabisan ubat anti-viral untuk melawan jangkitan kuman influenza iaitu Tamiflu(Oseltamivir).

Tetapi yang paling dirisaukan adalah penggunaan ubat masuk punggung Supp Diclofenac yang digunakan pada kanak-kanak. 

Ini kerana ia boleh meningkatkan risiko untuk mengalami masalah Acute Necrotizing Encephalopathy.

Dalam penyakit ini, sebahagian sel dalam otak akan mati menyebabkan otak tidak dapat menjalankan fungsinya.

Selalunya pesakit akan mempunyai simptom
  • Perubahan dalam tingkah laku
  • Kelihatan letih
  • Tidak sedarkan diri
  • Sawan
Kebanyakan daripada pesakit ini juga akan mengalami kematian otak dan tidak mudah untuk diselamatkan.

Kesimpulan
Jika anak anda mengalami demam, batuk dan selesema, gunakan ubat yang mempunyai paracetamol sahaja termasuk ubat punggung. 

Elakkan pengambilan ubat diclofenac termasuk ubat suppository diclofenac untuk mengelakkan masalah acute necrotising encephalopathy.

APAKAH INFLUENZA?
Influenza adalah salah satu penyakit yang sangat mudah tersebar. Ia disebarkan melalui udara dan selalunya berlaku secara bermusim.

Ianya boleh bermula dengan tanda demam secara tiba-tiba berserta batuk dan selesema. Jika semakin teruk ia boleh menyebabkan kegagalan sistem pernafasan yang berakhir dengan kematian.

Influenza menyebabkan kehilangan hari berkerja dan kematian yang tinggi dikalangan manusia.

Bagaimana jangkitan influenza terjadi?
Virus influenza adalah daripada keluarga virus jenis Orthomyxoviridae. Teras nucleoprotien digunakan untuk membezakan diantara 3 jenis virus influenza iaitu A, B dan C.

Influenza A adalah virus selesema yang paling ganas diantara ketiga-tiga jenis virus. Malah ia boleh menukarkan antigen pada permukaan virus tersebut membuatkan sel imun terpaksa menghasilkan jenis antibodi yang baru setiap kali influenza A menukarkan antigennya. Inilah yang menyebabkan influenza A mampu menghasilkan wabak selesema yang bermusim.

(Antigen merupakan sejenis struktur yang terletak pada permukaan virus, bakteria dan juga kulat. Ia berfungsi seperti kad pengenalan untuk mengetahui sama ada ia berasal daripada badan kita ataupun kuman daripada luar badan)

Protein di permukaan virus yang penting dan perlu diketahui adalah hemagglutinin (H) dan neuraminidase (N). Inilah yang digunakan untuk membezakan antara jenis-jenis virus inluenza A sebagai contoh H1N1 dan H3N2.

Hemagglutinin dan neuraminidase juga merupakan salah satu protein yang penting untuk pembiakan virus selesema.

Fungsinya adalah:
  1. Hemagglutinin berfungsi untuk membuatkan virus tersebut melekat pada dinding saluran pernafasan dan menembusi masuk ke dalam sel dimana mereka membiak.
  2. Neuraminidase pula berfungsi untuk memutuskan ikatan virus yang baru terhasil dan masih melekat pada dinding sel
Cara merebak
Merebaknya virus tersebut daripada burung atau babi kepada manusia adalah disebabkan sentuhan pada haiwan yang telah dijangkiti.

Risiko itu meningkat ketika mana proses penyembelihan dan pemprosesan daging tersebut. Pengambilan makanan yang masak secara sempurna tidak meningkatkan risiko.

Virus yang menyebabkan selesema burung juga boleh menjangkiti manusia daripada air yang telah dikotori dengan najis burung

Masa inkubasi(Incubation period): adalah berlaku pada 1 hingga 4 hari. Bermaksud setelah seseorang itu terdedah dengan virus tersebut, ia mengambil masa 1 hingga ke 4 hari untuk simptom selesema tersebut bermula.

Simptom atau Tanda tanda jangkitan Influenza
Terdapat beberapa simptom dan tanda-tanda yang akan dihadapi oleh pesakit ini. Ianya adalah:
  • Demam
  • Sakit tekak
  • Sakit-sakit otot
  • Sakit kepala
  • Selesema
  • Batuk
  • Denyutan nadi yang laju
  • Mata merah
  • Sesak nafas
  • Kencing berdarah
CEGAH SEBELUM TERJADI DENGAN SHAKLEE 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Zinc Plus Shaklee




Jom kenali ZINC PLUS dengan lebih mendalam.

APAKAH ZINC?
Zinc adalah mineral penting untuk badan kita. Tapi badan tak boleh nak hasilkan sendiri maka kita kena amik zinc dari sumber makanan harian dan suplemen. Zinc banyak terdapat dalam sel dan komponen badan serta membantu menyokong dan mengaktifkan lebih 200 enzim dalam badan kita. Enzim ini yang membantu fungsi sel-sel dalam badan dengan lebih bagus lagi. Sebab itu zinc penting untuk kesihatan badan kita!

INFO TAMBAHAN ZINC PLUS





KELEBIHAN ZINC PLUS SHAKLEE
  1. Tiap tablet dalam Zinc Plus Shaklee mempunyai 100% nilai harian zinc, iaitu 15mg zinc.
  2. Dirumus dengan zinc gluconate (satu bentuk zinc chelated) supaya mudah diserap badan.
  3. Zinc gluconate juga 100% berasaskan tumbuhan. Ia diekstrak dari fermentasi glukosa dari jagung makan rasa dia kurang pahit, rasa pedar dan kurang rasa logam. (Ikut pengalaman tablet zinc dia memang tak rasa apa so mudah nak telan).
  4. Diformulasi tanpa tumbuhan alfalfa.
  5. Sesuai untuk semua orang dewasa.

KEBAIKAN ZINC PLUS SHAKLE
1- Zinc untuk sistem imun badan
  • Zinc membantu mengaktifkan sel-sel imun badan termasuk T-cell dalam badan (ini penting kerana ia akan memberi respon dengan lebih baik termasuklah untuk 'detect' awal sel-sel kanser dalam badan).
2- Zinc untuk kulit yang sihat
  • Penting untuk kulit sihat bebas jerawat. Zinc boleh mengawal hormon tostesteron yang mana jika ia tak seimbang boleh menyebabkan jerawat.
  • Zinc juga penting untuk peghasilan kolagen dalam badan.
  • Zinc juga boleh mengelak pertumbuhan bakteria. Terutama jika ada liang pori yang besar dan terbuka luas, ia boleh bantu mencegah bakteria tumbuh seterusnya boleh elak kulit berjerawat!
  • Dan juga boleh membantu melegakan kulit yang sensitif!
  • Ringkasnya Zinc Shaklee ini bagus untuk kulit bebas jerawat!
3- Zinc untuk tenaga dan stamina
  • Zinc merupakan mineral penting yang menggalakkan kekuatan otot dan daya tahan badan.
4- Zinc untuk penyembuhan luka
  • Zinc boleh menghasilkan sel-sel baru dan ini amat membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Luka akan lebih cepat kering. 
  • Juga boleh mengelak bakteria pada luka, jadi luka lebih cepat sembuh! Sebab itu jika anda perasan, dalam krim kebanyakan ada kadnungan zinc.
5- Zinc untuk rambut
  • Zinc menggalak rambut tumbuh lebih sihat, subur dan tebal. 
  • Jika kandungan zinc rendah dalam badan, folikel rambut lebih mudah terurai dan rambut mudah gugur! Memang bagus Zinc Shaklee ni untuk rambut gugur.
6- Zinc untuk kesihatan minda
  • Zinc membantu meningkatkan daya ingatan dan proses pembelajaran. 
  • Juga boleh mencegah peyakit berkaitan usia seperti Alzheimer.
7- Zinc untuk kesuburan / sistem pembiakan yang sihat
  • Zinc untuk lelaki membantu meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sperma.
  • Zinc untuk wanita, membantu sistem pembiakan wanita, mengawal hormon dan pengeluaran telur.
  • Terdapat juga kajian yang zinc bagus untuk prostat lelaki, ia membantu mengelak mati pucuk.
SIAPA YANG PERLUKAN PRODUK ZINC PLUS SHAKLEE?
  1. Mereka yang vegetarian
  2. Pasangan yang ingin dapatkan zuriat
  3. Mereka yang ada sejarah bilangan sperma yang rendah
  4. Mereka yang ada keinginan seks yang rendah
  5. Mereka yang ingin bertenaga dan stamina
  6. Mereka yang ada rambut gugur
  7. Mereka yang ada rambut botak
  8. Mereka yang ada kuku rapuh
  9. Mereka yang ada Diabetes, ada luka lambat sembuh
  10. Ibu yang lepas bersalin normal atau ceaser
  11. Mereka yang ada kulit jerawat
  12. Mereka yang ada kuku rapuh
  13. Mereka yang ada bintik putih pada kuku
  14. Mereka yang sering demam selsem (boleh ambil zinc bersam dengan vitamin C)

Zinc Plus Promosi 
Beli 1 Percuma 1 
HARGA RM57


Jom risik harga promosi dengan saya. 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Omega Guard Shaklee Terbaik


PENING NAK PILIH HADIAH UNTUK PASANGAN??
Meh nak bagi cadangan. Selalu beli bag, bunga, kek dan sebagainya kan? Apa kata pada tahun 2020 ni bagi puka makanan kesihatan yang jauh lebih bermakna kesannya untuk masa akan datang.

1 Produk memberi pelbagai kesan positif!! Whattt biarr betikkk...

" Ashtma anak saya semakin berkurang, dh tak perlu guna INHALER...Alhamdulillah", wawa, Kajang..

" Encik suami happy sgt dpt pi cek klinik, doctor kata paras kolestrol dalam badan dh berkurang..siap tanya lagi mcm mana jaga badan... Mmg terbaik ", Syazwani, Kulim..

" Rasa omega guard ni manis la..anak-anak kak suka..tiap-tiap pagi mereka mesti telan sebiji seorang..tq shaklee bantu sy jaga family sy..." Kak ct, Kemunting..at

"Sy bagi suami sy makan,,alhamdulillah dia dh semakin berkurang batuk dan resdung dia..lega hati sy", shuhada, penang.

Pengakuan di atas adalah sedikit petikan dan komen dari pengguna OMEGA GUARD SHAKLEE.

SIAPA YANG PERLUKAN OMEGA GUARD?
IBU HAMIL 
  • Membantu perkembangan minda bayi semasa dalam kandungan.
  • Mengurangkan risiko bayi lahir pra-matang ataupun dikenali sebagai bayi tak cukup bulan.
  • Mengurangkan risiko meroyan selepas melahirkan bayi.
  • Mengawal kenaikan berat badan ibu semasa hamil.
IBU MENYUSU 
  • Membekalkan khasiat untuk sistem imunisasi kepada anak dan membantu perkembangan minda juga.
  • Membantu penurunan berat badan ibu tanpa jejas penghasilan susu dan kualiti susu.
KANAK KANAK 
  • Pertumbuhan badan yang sihat dan juga kuatkan daya ingatan.
  • Memperkuat sistem imunisasi badan - Sesuai untuk anak yang mudah jatuh sakit seperti demam, batuk, selesema. 
Mereka yang mengalami masalah berat badan .
  • Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama.
Sering dilanda masalah kesihatan .
  • Mengatasi masalah batuk berkahak, selesema berterusan
  • Sakit-sakit sendi, kolestrol tinggi



OMEGA MEMANG RAMAI YANG CONSUME SEBAB BEST SANGAT
Jom risik harga promosi dengan saya. 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi
Whatsap ≠ Kak shida

Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading