Cara Hilangkan Sakit Lutut Tanpa Pembedahan .


CARA HILANGKAN SAKIT SENDI LUTUT TANPA PEMBEDAHAN

Tanpa lutut, bagaimana kaki mahu berfungsi dengan baik? Kaki sangat penting untuk membantu kita berjalan dari satu tempat ke tempat yang lain.

Terdapat tulang rawan artikular yang menyelaputi lutut untuk menyerap hentakan seperti kalau kita terjatuh atau tergelincir, juga memastikan kelancaran sendi agar tulang tidak bergesel sesama sendiri semasa lutut dan kaki bergerak.

Tahukah anda, tidak kira orang muda atau warga emas biasanya sakit lutut disebabkan oleh kolagen di dalam lutut mereka semakin kering.

APA KAITAN KOLAGEN DAN LUTUT?
Salah satu komponen utama di dalam tulang rawan adalah protein yang dikenali sebagai kolagen.

Ya, tubuh kita memang menghasilkan kolagen sendiri secara automatik.

Selain itu kolagen sangat penting untuk lutut kerana kolagen merupakan satu komponen penting di dalam tulang rawan yang berfungsi untuk mengelakkan tulang pada sendi lutut bergesel.



PENGHASILAN KOLAGEN SEMAKIN BERKURANG

Apabila penghasilan kolagen di dalam badan semakin perlahan, kolagen di bahagian lutut akan turut berkurang dan kering.

Ini secara tidak langsung akan menyebabkan sendi dan tulang rawan akan menjadi semakin haus.

Oleh sebab itu ramai warga tua/muda yang menghadapi sakit lutut semakin susah untuk naik tangga, bersila, bersukan,rukuk dan sujud seperti biasa semasa solat.

Semua ini berpunca daripada kolagen yang semakin menipis di bahagian lutut yang mempengaruhi kelancaran fungsi sendi dan ligamen.

RAWATAN UNTUK MASALAH SAKIT LUTUT

Rawatan yang biasa untuk sakit lutut yang di sebabkan oleh kolagen semakin haus pada bahagian sendi termasuklah pembedahan untuk menggantikan lutut atau suntikan cecair di bahagian lutut.

Namun begitu pembedahan menggantikan kepala lutut ini biasanya mengambil masa berminggu-minggu atau berbulan atau mungkin bertahun untuk bebas dari tongkat. Ada juga yang takut untuk melepaskan tongkat dan akhirnya berjalan menggunakan tongkat selama-lamanya.

Ia juga berkemungkinan besar mengambil masa 3 bulan hingga setahun untuk menghilangkan rasa sakit dan bengkak di bahagian kaki akibat pembedahan lutut.

Pembedahan untuk suntikan cecair pada lutut pula biasanya hanya bertahan antara 6 bulan sehingga 2 tahun.

3 jenis suntikan yang diberikan termasuklah suntikan hyaluronic acid, corticosteroid dan arthrocentesis.

Sesetengah suntikan cecair ini tidak boleh di lakukan terlalu kerap. Antara kesan sampingan suntikan cecair pada lutut termasuklah merosakkan tulang rawan sedia ada.




ALTERNATIF PEMBEDAHAN SAKIT LUTUT
Contoh makanan yang kaya dengan kolagen adalah seperti sup kaki ayam, sayur hijau dan buah-buahan yang kaya dengan Vitamin C.

Namun, bagaimana anda mahu memastikan berapa mangkuk sup kaki ayam yang perlu di ambil hingga mak ayah yang sakit lutut sembuh?

Anda juga boleh mengambil krim / gel lutut sebagai alternatif untuk melegakan sakit lutut.

Tapi sampai bila ia boleh bertahan jika rawatan lutut hanya pada luaran. Sendi-sendi seluruh badan manusia perlu di rawat dari dalam.

CARA HILANGKAN SAKIT SENDI LUTUT TANPA PEMBEDAHAN
  • Sakit lutut sebab tisu haus
  • Sakit pinggang belakang
  • Sakit lutut tak boleh berjalan atau naik tangga
  • Susah nak lipat kaki waktu solat
  • Lenguh dikaki
Faktor sakit lutut adalah sebab cartilage/tisu pada sendi lutut dah haus dan menipis. Jadi tulang akan rapat dan akan berlaku geseran (bergesel) apabila berlaku pergerakan 
Sakit pinggang biasanya berkaitan sendi dan mungkin juga dari faktor usia yang semakin meningkat 

MERAWAT DENGAN CARA :
  • Menggunakan bahan semula jadi untuk bantu pertumbuhan semula cartilage/tisu pada sendi lutut dan pinggang
  • Membantu tambah cecair pada sendi lutut
  • Mengurangkan bengkak pada sendi
  • Meawat keradangan dan tasa sakit akibat geseran
  • Menguatkan lutut dan pinggang
Jangan melengahkan waktu untuk rawat lutut anda. Sebab kos operate menelan belanja sehingga ribuan ringgit.

SET SENDI PREMIUM SHAKLEE
  1. Colagen Powder - membantu melancarkan pergerakan serts mengurangkan kesakitan dari geseran pada sendi
  2. Vitamin c - membantu pembentukan kolagen yang semakin berkurangan.
  3. Ostematrix - memelihara tulang dan sendi
  4. Omega guard - mengurangkan keradangan dan sakit lutut
  5. Vivix - meningkatkan prestasi otot


HARGA PASARAN = RM1070 
HARGA DISKAUN = RM867
BONUS TUNAI SEBANYAK = RM38
PERCUMA KEAHLIAN TAK PAYAH BAYAR = RM65
PERCUMA POS TAK PAYAH BAYAR = RM10
JUMLAH KEUNTUNGAN DAN JIMAT SEBANYAK = RM316 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat






Continue Reading

Petua Untuk Elakkan Migrain



Gaya hidup anda antara punca anda kerap mengalami migrain. 
Ubah gaya hidup, amalkan gaya hidup sihat untuk mengelak migrain.

APA ITU MIGRAIN?
Migrain ialah sakit kepala yang menyerang secara berulang, biasanya berlaku di sebelah bahagian kepala sahaja.
Migrain boleh menyebabkan rasa pening , muntah, cirit-birit dan juga sensitif kepada cahaya dan bunyi

PUNCA MIGRAIN
1) Bau-bauan
Kebiasaanya minyak wangi tiruan yang berbau kuat akan mencetuskan migrain.

3) Tidur
Masa tidur yang tidak menentu, terlebih tidur dan kurang akan menyebabkan migrain. So ketahuilah pola tidur yg betul. Bagi ibu2 yang ada ank kecik perlu tidur yang mencukupi dan curi la masa saat anak kecil sedang tidur.

3) Ubatan tertentu
Sesetengah ubatan juga boleh menjadi pencetus kepada migrain. Antaranya ialah ubat perancang kehamilan.

4) Stress-
Stress perlu diuruskan sebaiknya. Tekanan emosi yang tidak diuruskan dengan sebaiknya boleh menjadi punca migrain.

5) Kekurangan air.
Minum. minum, minum dan minum secukupnya air kosong dan elakkan minuman berkafein. Kekurangan air atau dehidrasi boleh menyebabkan migrain. Berapa liter air yang pelru diminum? Minum sehingga air kencing berwarna cerah dan bukan kuning pekat.

6) Makanan.
Ada makanan tertentu yang boleh menyebabkan migrain. Pasti ada rakan-rakan di sekeliling makanan yang diletakkan bahan perasa boleh menyebabkan seseorang itu mengalami migrain. 

INFO MIGRAIN 

  • Jika anda selalu mengalami migrain, kenal pasti punca masalah tersebut agar boleh dielakkan.
  • Selain itu, beberapa tips lain juga boleh diamalkan oleh pesait migrain. Antaranya ialah mengamalkan Ayat 19 daripada Surah Al-Waqiah:

"Mereka tidak merasa pening kepala dan tidak pula mabuk dengan sebab menikmatinya."

PETUA UNTUK ELAKKAN MIGRAIN


  1. Elakkan minuman berkafien 
  2. Elakkan stres
  3. Elakkan makanan masin, proses dan berkeju
  4. Tidur dan rehat secukupnya
  5. Bersenam
  6. Pengambilan makanan seimbang

CARA SEMULAJADI RAWAT MIGRAIN
Siksanya bila migrain. Sakit macam nak pecah kepala. Ramai yang terpaksa bergantung pada ubat tahan sakit hingga menyebabkan dos yang diperlukan semakin tinggi dari tahun ke tahun.

Rawat migrain dengan Set Migrain Shaklee. Alhamdulillah ramai yang kini mampu ucapkan selamat tinggal pada migrain.

Ostematrix Shaklee

  • Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin d
  • Membantu menetapkan ritma jantung
  • Menyelesaikan masalah insomnia
  • Membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran
  • Membantu dalam pembekuan darah
  • Kalsium juga sangat diperlukan dalam  mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang.
  • Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
  • Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium
  • Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain.
  • Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium
  • Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing

B Complex Shaklee

  • Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain
  • Vitamin B lengkap dalam B complex shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti, strees dan stroke



TESTIMONI PENGGUNA 








Jauhi ubat yang mengandungi dadah ia hanya dapat mengurangkan sakit sementara.

HARGA SET MURAH 
RM120 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Continue Reading

Cara Mengatasi Perut Buncit


Seronok ke berperut buncit?
Ada orang kata buncit tu seksi
Ada juga orang kata sebenarnya seksa

Sebenarnya kalau perut buncit tu tak cantik tau. Dah la tak cantik pakai baju pun serba serbi tak kena. Kalau yang lelaki beli seluar susah. Kalau yang wanita pula dah sah-sah la tak de shape kat pinggang tu.

KENALI SEBAB PERUT BUNCIT
  • Kalau kita ada buncit, tandanya kita ada kelebihan lemak di situ. Antara lemak yang merbahaya adalah lemak Visceral ini iaitu lemak yang menyelaputi organ.
  • Kalau dah tebal sangat visceral fat boleh menyebabkan risiko kegagalan fungsi organ seperti jantung. Bayangkan lemak penuh tutup jantung, macam mana jantung nak berfungsi dengan baik?
  • Semestinya dia akan bekerja dengan penuh susah payah dan pabila masa dah sampai, boleh stop tiba-tiba. Itulah yang lebih dikenali sebagai HEART ATTACK (serangan jantung).
  • Ada tu ada yang sempat ke hospital dan ada yang terhenti di situ juga. Kita tak nampak sebab benda ni kat dalam badan.
  • Kalau korang nak tengok yang real gambar, hanya google aje “Post Mortem on High Visceral Fat Human”
  • Kesian mereka yang tak ambil berat mengenai bacaan visceral fat mereka. Pada mereka selagi sihat boleh bekerja, tak perlu risau pada buncit yang membesar. kadang-kadang nasihat, diorang pun tak mahu bertindak. Memang kesian.


Sesetengah pendapat menyatakan bahawa perut buncit tidak mengganggu penampilan tetapi ia terbukti dapat meningkatkan risiko terkena
  • penyakit jantung
  • strok
  • diabetes
  • tekanan darah tinggi 
  • kanser
Berapa ukuran lingkar perut yang dianggap tidak sihat?
Ukuran perut yang tidak sihat adalah lebih dari setengah tinggi badan.
Jadi, perut yang sihat seharusnya berukuran kurang dari setengah tinggi badan.

CARA MENGHINDARI PERUT BUNCIT
  1. Tidak tidur setelah makan.
  2. Bersukan atau senaman.
  3. Makan dari makanan yang kaya serat

Perut yang buncit dan menggeleber sudah pasti menjejaskan penampilan khususnya bagi golongan wanita dan lelaki. Pelbagai cara diusahakan untuk mengatasi masalah ini namun tetap juga tidak berhasil. Impian anda untuk memiliki perut indah akan tercapai dengan melakukan 13 langkah mudah ini setiap hari. Ia cukup mudah, murah serta berkesan jika diamalkan secara rutin.

CARA MENGATASI PERUT BUNCIT 
1. DUDUK TEGAK
Tubuh yang kerap membongkok boleh menyebabkan bahagian bawah perut kelihatan lebih besar. Bagi mengelakkan keadaan ini berlaku, kencangkan otot di bahagian bawah perut dengan menarik bahu ke belakang sementara dagu ditarik ke atas. Posisi ini menjadikan postur tubuh lebih baik.

2. AKTIVITI DI RUMAH
Lakukan aktiviti anda sendiri antaranya mengangkat barang, membersihkan persekitaran rumah, menyapu sampah dan sebagainya. Aktiviti ini dapat membakar sekurang-kurangnya 350 kalori dalam tempoh sejam.

3. LATIHAN UNTUK PINGGUL
Otot pinggul yang kuat sangat penting untuk membentuk otot perut yang indah. Sekiranya anda melakukan latihan untuk mengencangkan otot pinggul, otot di sekitar pinggang juga terlatih. Otot perut bahagian bawah turut mengencang.

4. BERJALAN KAKI
Aktiviti berjalan dapat membantu anda menggerakkan tubuh bahagian bawah termasuklah mengencangkan otot perut.

5. LATIHAN UNTUK PERUT
Baring secara terlentang di atas lantai dan letakkan kaki di kerusi. Angkat kepala serta tubuh secara perlahan-lahan menghala ke hujung kaki. Kemudian kembali ke posisi asal dengan perlahan-lahan. Lakukan sebanyak 10 – 12 kali, dua hingga tiga kali seminggu.

6. MENGENCANGKAN PERUT
Baring di atas lantai dan letakkan tangan di sisi tubuh. Bengkokkan lutut sebanyak 90 darjah. Kencangkan otot perut dan tekan punggung ke lantai. Angkat pinggul dari lantai dan tahan beberapa saat lalu turunkan. Lakukan sebanyak 10 -12 kali, dua ke tiga kali seminggu.

7. MEMBENTUK GARIS PINGGANG
Baring secara terlentang, bengkokkan kedua-dua lutut. Posisikan pergelangan kaki kanan di atas lutut kiri dan letakkan tangan di belakang leher. Pastikan kedua-dua siku mengarah ke sisi luar tubuh. Angkat kepala dan punggung. Tahan beberapa minit dan turunkan tubuh ke posisi asal secara perlahan-lahan. Lakukan gerakan ini sebanyak 10 – 12 kali untuk kedua-dua sisi tubuh. Lakukan sebanyak dua ke tiga kali seminggu.

8. MENJAGA WAKTU TIDUR
Usah abaikan waktu tidur anda. Kurang tidur akan menyebabkan metabolisme tubuh anda terganggu. Ia turut memberi kesan kepada bentuk tubuh anda.

9. AKTIVITI BIASA
Jika anda seorang yang sentiasa sibuk dan tiada masa untuk ke gim, apa kata anda lakukan cara yang paling mudah seperti berjalan atau brisk walk sambil menikmati pemandangan luar, bermain lompat tali atau bermain dengan anak-anak. Secara tidak langsung tubuh akan lebih sihat dan cantik. Hati juga pasti lebih bahagia.

10. MAKAN BUAH SETIAP HARI
Buah-buahan mengandungi serat yang tinggi untuk melancarkan sistem pencernaan. Jika tidak, perut akan kelihatan kembung dan buncit.

11. MINUM BANYAK AIR
Air putih boleh membantu untuk memberi rasa kenyang serta tidak mengandungi kalori. Selain itu, air turut membantu melancarkan fungsi metabolisme tubuh.

12. HINDARI ALKOHOL
Minuman beralkohol sememangnya tidak mengandungi lemak. Namun begitu, kandungan kalorinya adalah tinggi. Minuman beralkohol boleh meningkatkan penghasilan kortisol yang menyebabkan perubahan bentuk perut di bahagian bawah menjadi lebih besar dan buncit.

13. SET ASAS DETOX SHAKLEE 
Detox ialah proses di mana kita membuang segala toksin di dalam badan untuk mendapatkan badan yang lebih sihat, membantu dalam proses pencernaan yang lebih baik serta mendapatkan kulit yang bersih.
Selain itu,  dengan detox kita dapat menghindarkan diri kita drp sebarang penyakit.



HERBLAX 
  • Kenapa kita perlu cuci usus kita? Apa yang kita makan semuanya melalui usus.  Betul kan?
  • Jadi apa-apa makanan yang kita makan sama ada makanan berminyak, minuman bergas, makanan yang tak sihat kalau kita tak cuci usus kita, apa akan jadi?
  • Usus kita menjadi kotor. Oleh itu, bila kita ambil herblax, ia mampu untuk mencuci segala kotoran yang ada pada usus kita dan melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh.  
Manfaat utama herblax ni ialah 
  1. pembersihan najis yang tersekat
  2. merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan (najis yang dah lama tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh badan kita akan diproses pembersihannya secara lembut)
  3. boleh mengempiskan perut
So, paham kan kat situ fungsi herblax. Ingat herblax ingat usus 

DTX COMPLEX.  

  • Atau lebih mudah kita ingat iaitu detox hati.
  • Hati ni antara organ yang penting dalam tubuh badan kita.
  • Hati boleh dianggap sebagai industri pemprosesan dlm tubuh manusia.
  • Jadi dalam kajian menunjukkan Dtx Complex mampu menyokong keupayaan badan menghasilkan protin bagi membantu menjana semula sel2 hati.
  • Sebenarnya bila kita nak detox dengan proses yg betul.  Bukan semata-mata kita detox untuk dapat berat badan yg ideal semata.  Kita perlu detox keseluruhan supaya bila kita dapat berat yang seimbang kita juga akan dapat tingkatkan kesihatan kita secara menyeluruh.
ALFALFA COMPLEX

  • Alfalfa ialah sejenis tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.
  • Alfalfa membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dlm buah-buahan mahupun sayur-sayuran.
  • 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang sama dengan segelas susu.
  • Alfalfa lebih mudah difahami dengan detox keseluruhan iaitu detox hati,  darah dan usus.
  • Alfalfa boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid,  hilangkan toksin dalam badan,  membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Jadi alfalfa ni merupakan salah satu produk yang sangat penting untuk membantu proses detox berjalan lancar.

Tapi kalau ada yang nak mengurangkan risiko buncit, boleh pm saya atau klik saja link dibawah untuk wasap saya

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat


Continue Reading

Berkhatan : Luka Cepat Sembuh


Bila tiba musim cuti sekolah akhir tahun, maka bermulalah aktiviti berkhatan beramai-ramai.
Berkhatan adalah satu ‘acara’ yang tidak dapat dielakkan bagi kanak-kanak beragama Islam khususnya. 

Acara berkhatan yang dijalankan setiap tahun tidak kurang juga meriahnya. Ada kanak-kanak yang berkhatan secara berkumpulan, ada yang berkhatan secara individu di klinik yang menawarkan servis ini.


Tidak banyak sedikit mesti ada kerisauan timbul di hati mak ayah memikirkan keadaan anak, nak-nak pulak kena berpantang makan persis ibu bersalin, kalau boleh nak lah luka berkhatan anak tu cepat sembuh kan!


Berkhatan akan ada sedikit pembedahan kecil akan dijalankan bergantung pada cara Berkhatan, almaklum lah sekarang kan dah banyak pilihan cara berkhatan.





Apa pun caranya, penjagaan tempat luka perlu dijaga dengan rapi. Tempat luka mesti sentiasa kering dan juga bersih bagi menggelakkan sebarang jangkitan kuman.


Selain dari pemakaian yang sesuai untuk menggelakkan sentuhan pada luka, pemakanan yang menyebabkan kegatalan dan keradangan juga perlu dielakkan bagi mempercepatkan lagi proses penyembuhan..


Selain tu boleh cuba Set Berkhatan Shaklee

MEALSHAKES

~Mengandungi 24 jenis Vitamin, mineral dan zat lengkap yang akan membantu penyembuhan luka menjadi lebih cepat.

CHEWABLE / VITA C SR

~Sepertimana yang kita tahu Vit C sangat bagus untuk memperbaiki simptom pendarahan sekaligus ia bagus untuk mempercepatkan proses pemulihan.

OMEGAGUARD

~Asid lemak Omega 3 yang terdapat di dalamnya mempunyai pelbagai fungsi terutamanya antiradang..




MANFAAT BERKHATAN 



KAEDAH BERKHATAN YANG TERBAIK

PERSOALAN BERKHATAN
Saya nak bertanya pendapat doc. Anak saya berumur 6 tahun, bercadang untuk berkhatan pada cuti sekolah ni. Antara kaedah clamp dan konvesional, mana yang terbaik doc? yang mudah sembuh dan kurang risiko... Saya confius sama ada nak berkhatan dengan tok mudim atau klinik yan
g menggunakan clamp..

Berkhatan dapat dilakukan dengan pelbagai teknik. 

1. Teknik clamp adalah teknik terbaru menggunakan "sarung plastik" bagI mengurang pendarahan dan prosedur dapat dilakukan dengan lebih cepat. Proses penyembuhan juga dikatakan lebih cepat. Cuma kosnya lebih mahal.

2. Teknik konvesional pula yang menggunakan kaedah jahitan adalah kaedah yang lama dan lebih murah. Risiko pendarahan  lebih tinggi jika dilakukan oleh doktor muda atau pembantu pegawai perubatan yang kurang berpengalaman. 

Sekarang khatan lelaki dilakukan oleh doktor pakar di hospital swasta, doktor am di klinik dan pembantu pegawai perubatan di pusat kesihatan tertentu.

Saya tidak pasti jika ada tok mudim tradisional yang masih melakukannya.

Cara terbaik berbincanglah dengan doktor yang merawat. Setiap kanak-kanak berbeza antara satu sama lain. 

Semoga bermanfaat.

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat



Continue Reading

Bagaimana Vivix Membantu Berhenti Merokok


Alhamdulillah, ramai customer kami ikhtiar dengan VIVIX dalam usaha berhenti merokok.

Vivix mempunyai ANTIOXIDANTS yang tinggi vivix memang terbukti boleh bantu seseorang tu berhenti merokok.

Apabila seorang perokok tegar minum vivix, kandungan nikotine di dalam darah akan dikeluarkan dari badan melalui air kencing dan kumuhan.

Semakin rendah paras NICOTINE dalam darah, semakin KURANG KETAGIHAN kepada rokok. Ini bermakna sel-sel badan sendiri akan menolak rokok secara automatik!.

Dengan pengambilan VIVIX selama 2 minggu secara konsisten, tak mustahil awak akan berhenti merokok! hebat sungguh vivix nihhh.


Sebagaimana yang kita sedia tahu, bila seseorang perokok menghisap rokok, nikotin dan bahan toksin akan masuk ke dalam badannya.

Nikotin dan bahan toksin yang berada dalam badan akan merosakkan sel-sel dalam badan.

Bila perokok mengamalkan Vivix, Vivix yang tinggi antioksida akan bertindak menyahkan kesemua toksin dan nikotin. 

Pengambilan Vivix yang konsisten menyebabkan sedikit demi sedikit nikotin disingkirkan sehinggalah perokok sudah tidak boleh menerima kehadiran nikotin baru bila terus merokok.

Kenapa macam tu?
Sebenarnya bila sel-sel badan telah bebas dari semua nikotin, kehadiran nikotin yang baru akan ditolak oleh badan perokok menyebabkan rokok yang dihisap terasa pahit, tawar dan berasa tak sedap. 

Secara automatik hilang rasa nikmat merokok.
Tak best dah!
Antioksidan yang tinggi dalam Vivix buat ketagihan merokok semakin berkurang.

Secara perlahan-lahan, Vivix akan bantu baiki sel dan dalaman badan perokok yang terjejas akibat tindakan nikotin dan bahan toksin dalam rokok.

Bagaimana Vivix Membantu Berhenti Merokok


1. Vivix Menghilangkan Ketagihan Nikotin


◆ Nikotin adalah antara bahan utama dalam rokok. Apabila perokok menghisap rokok, nikotin yang disedut tadi akan meresap ke dalam tubuh, termasuklah salur darah, sehinggalah ke dalam sel tubuh. Nikotin ini lah akan menyebabkan ketagihan merokok. Vivix akan mendetokskan nikotin tadi dari dalam darah, organ, otak dan sebagainya. Apabila nikotin sudah tiada, maka rasa ketagihan merokok tu akan hilang.


2. Menghilangkan Kesedapan Rasa Rokok.


◆ Orang yang merokok akan ada rasa satu feeling apabila dia hisap rokok. Sebab tu, apabila mereka mula berhenti merokok mereka merasa lain macam. Tapi dengan vivix, tiada lagi rasa kesedapan rasa rokok tu.




3. Kurangkan simptom Withdraw Bila Berhenti Merokok.


◆ Seperti yang kita tahu, apabila seseorang nak berhenti merokok secara mengejut akan menyebabkan mereka mengalami masalah kesihatan lain. Ini adalah kerana badan mereka terkejut dengan kedaaan yang tidak biasa (tidak merokok)





Komplikasi Merokok




Tip Berhenti Merokok




Secara jelasnya ...


Dengan pengambilan VIVIX dan DTX Complex membantu badan untuk mendetoks kan segala benda berbahaya akibat merokok yang ada dalam organ badan kita terutamanya hati. 





DTX Complex memang di khaskan untuk hati yang rosak ! 

Ini adalah kerana kandungan Vivix Shaklee itu sendiri yang bersifat antioksida yang sangat tinggi. 


Terhasil daripada buah anggur muscadine yang sangat tinggi kandungan revestrolnya.




Bagi mereka yang merokok, setiap sedutan daripada rokok itu menghasilkan beribu-ribu radikal bebas masuk dalam tubuh badan.



Bayangkan satu batang rokok berapa kali sedutan .





VIVIX Shaklee bertindak untk menggantikan sel-sel yang telah rosak dengan sel-sel baru. Selepas beberapa hari mengambil sesudu teh, perokok akan merasakan seperti pahit bila mahu merokok.





Seolah-olah seperti pertama kali mencuba rokok. Penyakit yang dikaitkan dengan merokok adalah penyakit jantung. Dengan vivix, bukan sahaja boleh hilangkan ketagihan merokok namun membantu untuk kurangkan masalah sakit jantung. Tetapi perlu konsisten pengambilannya.



Testimoni Pengguna Berhenti Merokok















JOM BERHENTI MEROKOK UNTUK KESIHATAN YANG LEBIH BAIK. INGATLAH ORANG-ORSNG YANG ANDA SAYANG 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat



Continue Reading