7 Jenis Kerja Dari Rumah Yang Boleh Dilakukan




Siapa kata kerja dari rumah tak boleh dapat duit. Selagi ada komputer, telefon pintar, dan akses internet, kerja dari rumah bole dilaksanakan. Namun, anda perlu juga berhati-hati sebab penipuan atau scam semakin berleluasa. Jadi, untuk bantu anda dalam proses cari kerja dari rumah, saya telah senaraikan beberapa pekerjaan yang boleh dipercayai. Jom baca sampai habis 7 jenis kerja dari rumah yang boleh membawa keuntungan jika dibuat secara konsisten 

1. Bisnes Online Shaklee 

Bisnes ini adalah pilihan pertama yang saya nak kongsikan kerana Shaklee adalah sebuah syarikat yang kukuh di Malaysia iaitu sudah 27 tahun. Kenapa perlu pilih Shaklee sebagai kerja dari rumah adalah semua urusan pihak Shaklee yang buat. Sebagai pengedar Shaklee yang telah berdaftar, anda hanya buat perkongsian manfaat produk Shaklee kepada orang ramai. Pembelian, penghantaran semuanya Shaklee sudah sediakan.

Mudah sangat jika anda memilih bisnes online Shaklee sebagai pilihan pertama  Setiap 14hb shaklee juga tidak pernah gagal membayar bonus kepada semua pemgedar yang layak mengikut jumlah uv dan pv yang diperolehi setiap bulan. Untuk info lanjut boleh klik di sini Kelebihan Buat Bisnes Shaklee





2. Pereka logo atau gambar iklan 

Kepada yang sudah mempunyai ilmu dalam kos ini, kerja dari rumah ini terlalu mudah  Tak perlu buat penghantaran pintu ke pintu atau buat pengeposan. Hanya mengunakan komputer, buat marketing untuk memberitahu tentang kelebihan yang ada pada anda. 
Keeja dari rumah tang sangat mudah dan senang. Hanya peelrlukan anda fokus. Bila dah siap kastemer pun setuju, maka bayaran dibuat secara online dan penyerahan hasil kerja anda juga hanya menggunakan email.



3. Guru online 

Guru online ini sangat luas. Tak semestinya guru matapelajaran di sekolah, malah boleh menjadi guru ngaji, guru menyanyi dan macam-macam lagi. hanya menggunakan aplikasi yang banyak boleh digunakan. Pemdaftaran dan pembayaran juga secara online. mudahkan kerja dari rumah tanpa perlu tinggalkan keluarga.




4. Dropship promosikan produk pengeluar barangan

Ini juga boleh digelar dropship. Banyak produk yang boleh dipromosikan di Tik Tok, Shopee, Lazada dan macam-macam lagi. Semuanya hanya dilakukan dari rumah. Mudahnya dropship tidak perlu modal dan simpan stock.
Anda adalah orang tengah yang tahu siapa psmbekal dan siapa pembeli. Gunakan semuaaman media sosial untuk mempeomosi dan memperkenalkan barang dari pembekal. Anda juga boleh menaikkan harga barang itu sedikit untuk mendapatkan keuntungan.



5. Menulis blog

Yang ni kerja dari rumah yang paling mudah jika anda seorang yang suka menulis. Hasilkan satu domain blog untuk anda dan boleh terus menulis mengikut cerita terkini dan viral masa kini. Dengan cerita-cerita sebegitu akan menaikkan view entri anda. 
Google adsence akan membayar pendapatan dari hasil anda menulis psling minuma 100usd sebulan. Jika entri anda itu juga diupah oleh seseorang, cuba kira pendapan yang anda perolehi dalam sebulan.





6. Membuat makanan atau kek di rumah 

Pelbagai jenis makanan yang boleh dibuat di rumah. Boleh ambil order dulu atau anda boleh menghantar di warung, kedai, restoran atau vendor. Walau kuantitinya sedikit tetapi jika dilakukan setiap hari dan rasa makanan itu sedap, tak mustahil permintaan akan menjadi tinggi. 
Asalkan ada kemahuan, duit tak akan jatuh dari langit  Usaha disusuli juga dengan azam untuk mencari rezeki yang halal. Malas tidak akan membuahkan hasil 



7. Berniaga Aiskrim Malaysia 
Saya pernah melakukankan pekerjaan ini satu ketika dahulu  Kerja yang sangat mudah modal plastik, jus pelbagai perisa dan gula. Piyor aiskrim Malaysia. Jika tak ada kenderaan boleh saja berniaga dirumah. Iklankan bisnes anda di kumpulan perniagaan di laman media sosial. Dan sekarang di whatsap status juga menpunyai view yang tinggi. Cara ini boleh menarik ratusan pelanggan. 



Bukan senang untuk cari duit kalau tidak berusaha, jadi usaha itu sangatlah penting. Banyak sebenarnya cara untuk kita cari duit sampingan tidak kira secara online ataupun bukan online. Pilihan di tangan anda. Di sinilah kebijaksanaan diperlukan supaya kita tidak salah membuat pilihan. Semua perniagaan mempunyai risiko kerugian. Tetapi risiko itu boleh kita elakkan jika kita menpunyai ilmu yang tinggi. Jangan kedekut mencari ilmu perniagaan.
Jika kita terleka berbaliklah kepada yang maha pencipta Mencari Ketenangan Hati
Untuk tahu lebih banyak lagi apa kerja yang boleh kita buat dari rumah boleh klik entri blog sahabat saya Fatin Hamdan

Post a Comment

4 Comments

Ziana Eunos said…
Banyak kerja boleh buat on9 ni kan. Macam2 ada.
仙妮 said…
Wowo ...thanks for sharing this useful list here, gonna check out each of it so can earn some money while working at home then. Cheers SiennyLovesDrawing
Atul Hamid said…
betul kak, sebenarnya banyak lagi kerja dari rumah yang boleh buat duit. Nak dengan taknak je. Rajin dengan malas je.
Mrs Pip said…
Banyak betul kerja dari rumah boleh buat, ikut kesesuaian dan kemahiran diri.
Mcm kak pip, x pernah sangka one day tulis blog boleh bagi income.