Manfaat Indeks Glisemik (GI) Untuk Pengurangan Berat Badan



Esp Mempunyai Indeks Glisemik Rendah.
APA ITU INDEKS GLISEMIK RENDAH?


Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik yang tertinggi manakala karbohidrat dengan indeks glisemik rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan kita. 


Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula dalam darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik”.

Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil, membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk pengurangan berat badan serta mengekalkan kesihatan jangka panjang.


4 Manfaat Indeks Glisemik Rendah

1. Mencegah dan Mengawal Diabetis. Sebuah kajian dalamAmerican Journal of Clinical Nutrition (Julai 2002) menyimpulkan bahawa makanan ber-indeks glisemik tinggi meningkatkan risiko terkena diabetis type 2.

2. Mencegah Kanser. Artikel lain dalam journal yang sama menyebutkan adanya korelasi antara makanan tinggi indeks glisemik dengan kenaikan risiko kanser kolorektal, kanser payudara dan mungkin juga kanser ovarium dan prostat. Dr. Atkins dalam New Diet Revolution, menyebut hubungan antara kanser dengan indeks glisemik yang didasari oleh fakta bahawa sel kanser " mendapatkan makanan dari gula." Buku itu juga menyebutkan bahawa penderita kanser payudara lebih mungkin selamat dan kurang mengalami ketumbuhan jika tingkat insulin tubuh mereka lebih rendah.

3. Penyakit Jantung. Risiko penyakit jantung meningkat selari dengan jumlah kolestrol tubuh anda. American Journal of Clinical Nutrition juga melaporkan bahawa diet rendah indeks glisemik mengurangi kolestrol jahat dan trigliserida dalam waktu satu bulan.

4. Menurunkan Obesiti. Makanan dengan indeks glisemik rendah menciptakan rasa kenyang yang lebih besar dan bertahan lebih lama. (sebab itu makan ESP semasa perut kosong menyebabkan kita akan rasa kenyang yang berpanjangan)

4 JENIS PROTIEN SHAKLEE YANG MEMPUNYAI INDEKS GLISEMIK RENDAH 

  1. Esp Isolated Soy Protien .. lebih info di sini..
  2. Cinch Shake Coklat/Vanila/Cafe Latte ..lebih info di sini ..
  3. Life Shake Elderbery..lebih info di sini..
  4. Life Shake Matcha .lebih info di sini..



Makanan Berdasarkan Indeks Glisemik


KESIMPULANNYA

Sudah terang lagi bersuluh indeks glisemik yang rendah memainkan peranan sangat penting untuk bantu mereka yang ingin melalui proses pengurangan berat badan supaya menjadi lebih cepat dan teratur serta dapat pelbagai manfaat yang lain.

Post a Comment

5 Comments

Rodiah Amir said…
Baru faham, maksudnya kalau nak kurus memang kena utamakan dan makan makanan glisemik rendah supaya sentiasa rasa kenyang. Bagus perkongsian ni.
Mrs Pip said…
Makanan yg low GI akan membantu kita rasa kenyang yg panjang, jadi lambatlah lapar. So bila lambat lapar, Kita x lah tergesa2 Dan kerap nak makan.
So yg nak slim tu, pilihlah makanan yg low GI dan jgn lupa bersenam.
仙妮 said…
This absolutely gonna helpful to those wish to slim down body & be fit healthy. Thanks for sharing this detailed info so everyone can be aware of . Cheers Siennylovesdrawing
Bagus perkongsian ini, nota dan check list saya nak kena hadam dalam proses kurangkan berat badan sebab penyakit di usia 44 tahun ni
Anonymous said…
The tie is just received when the Player and Banker have the identical number SM카지노 of factors at the end of the game. Clearly, it is the most challenging guess out of all but in addition the best paid one. The total amount of bets put on both the Player and Banker are refunded.