Kajian Vitamin C Terhadap Pesakit Sebagai Alternatif Vaksin Covid-19 Ditemui


P
ada penghujung tahun 2019, muncul satu wabak radang paru-paru baharu yang bermula dari Wuhan China yang dikenali sebagai 2019-coronavirus (COVID 19). Dalam tempoh 30 hari, wabak ini telah tersebar ke seluruh dunia dan diiktiraf sebagai satu pandemik oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) pada 11 Mac 2020. Pada tanggal 7 Jun 2020, penyakit ini telah menjangkiti seramai 6,983,732 orang dan menyebabkan 402,283 kematian di seluruh dunia.

Secara umum kita tahu, Ubat atau Vaksin untuk mencegah wabak Covid-19 belum ditemui. Namun ada satu alternatif, berdasarkan kajian pihak hospital, dengan menggunakan Vitamin C dapat kurangkan tempoh pesakit berada di hospital, dengan erti kata lain, lebih cepat sembuh.

Apa kaitan Vitamin C dan Covid-19?
Ini adalah research paper Vitamin C group dan Non Vitamin C group pesakit Covid-19.
Kajian Vita-min C keatas pesakit covid-19. Ia adalah sebagai alternatif vaksin covid-19
Kenyataan ini di sahihkan lagi dalam artikel kajian 
KLIK DI SINI Kajian Vitamin C

Ujian telah dibuat ke atas 2 kumpulan pesakit pada umur yang berbeza. Kedua-dua kumpulan diberikan ubat-ubatan seperti biasa untuk rawatan Covid19. Bezanya salah satu kumpulan diberikan rawatan tambahan iaitu vitamin C 100% manakala satu lagi kumpulan hanya bergantung pada ubatan seperti biasa.


Vitamin C atau dipanggil juga sebagai asid askorbik ialah nutrien yang mempunyai peranan sebagai antioksida yang menghalang radikal bebas daripada membuat kerosakan pada sel badan. Vitamin C dianggap berperanan dalam meningkatkan daya tahan badan terhadap penyakit berjangkit seperti selesema atau influenza, oleh itu suplemen vitamin C penting dalam mencegah dan merawat radang paru-paru.

14% pesakit mengalami masalah Acute Lung Injury dan Acute Respiratory Distress Syndrome. Ia disebabkan oleh Cytokine Storm yang menyebabkan oxidative stress yang teruk dan akhirnya menyebabkan kerosakan pada tisu-tisu dibahagian paru-paru mereka. Ia antara kesan serangan wabak Covid-19.

Berdasarkan masalah ini, Ujian dibuat keatas dua kumpulan umur berbeza yang dijangkiti Covid-19.
Kedua-dua kumpulan diberikan ubat-ubatan yang biasa diguna untuk merawat pesakit Covid-19 cuma bezanya, satu kumpulan diberikan rawatan menggunakan Vitamin C 100% dan satu lagi kumpulan hanya bergantung ubat-ubatan lain.

Daripada kajian tersebut, didapati kumpulan yang mengambil Vitamin C dapat keluar 9 hari lebih awal dari hospital, 57% keluar dengan kesihatan baik (tiada kekurangan), 5.6 hari lebih cepat berjaya bebas Extubation dan 7.6 hari lebih cepat bebas dari alat sokongan pernafasan.
Ini keputusan yang sangat baik.

Jadi, jaga diri, jaga keluarga tingkatkan pengambilan vitamin c untuk bantu berikan yang terbaik  pada badan kita. Cegah dari awal, amalkan norma baharu, patuhi SOP dan pantau status kesihatan; 𝗖𝗔𝗣𝗣! Adik-adik semua, hero adik-adik dah amalkan 𝗖𝗔𝗣𝗣 bersama Ketua Pengarah Kesihatan. Jadi adik-adik pun kena amalkan juga ya. Mak dan ayah, jangan lupa sampaikan pesanan 𝗖𝗔𝗣𝗣 ni pada anak-anak kecil ya. Kita boleh putuskan rantaian jangkitan COVID-19 ni!

KESIMPULANNYA
Ini menunjukkan pengambilan vitamin C pada dos tinggi sebagai antioksidan mempunyai kecenderungan untuk mengurangkan ' oxidative stress' secara tak langsung dapat mengurangkan risiko kecederaan paru-paru dan mengelak kegagalan fungsi organ-organ lain.
Oleh itu, kita boleh ambil vitamin C sebagai ikhtiar dan langkah awal mencegah jangkitan Covid19. Boleh cuba Vitamin C Shaklee yang selamat dan terbukti berkesan. SOP norma baru juga perlu sentiasa dipatuhi untuk mencegah dan memutuskan rantaian Covid19 ini.

Sememangnya Shaklee telah menyediakan VITAMIN C SUSTAINED REALESE yang bermaksud PELEPASAN SECARA BERPERINGKAT.

INFO LANJUT KLIK SINI
dan 

UNTUK ITU ANDA BOLEH TERUS ORDER DENGAN SAYA 
di sini 

Kenali Kak Shida di sini


Post a Comment

0 Comments