Kenapa Perlu Detox?


Assalamualaikum.. 
Salam 1 Malaysia..

DETOX
Selalu sangatlah sekarang orang sebut detox, detox... Tahu tak apa itu detox sebenarnya? Detox atau ejaan dalam Kamus Dewan Edisi Keempat DETOKSIFIKASI bermaksud penyingkiran racun atau toksin daripada sesuatu bahan. 

Jadi, bila dikaitkan dengan kita, detox ini bermaksud ingin menyingkirkan toksin keluar daripada badan.

TANDA-TANDA ANDA PERLU DETOX

  1. Lidah berwarna putih/kuning. Pabila lidah berwarna putih/kuning menandakan tak sihat. Mulut pun akan berbau.
  2. Perut buncit. Ini mungkin banyak kandungan toksin dalam badan kita. BAHAYA! 
  3. Rasa nak makan benda manis. Tahukah anda, GULA ITU MAKANAN PARASIT! 
  4. Badan panas dan berpeluh berlebihan
  5. Susah nak turun berat badan
  6. Jerawat dan gatal-gatal 
  7. Susah tidur malam (Insomnia)


Anda ada tak ciri-ciri yang disebutkan di atas ini? Jika YA, jom detox! Walaupun kita rasa badan kita sihat, sebenarnya kita ada benda tersembuyi dan senyap dalam badan kita. TOKSIN! 

Toksin ini macam-macam jenis. Toksin bukan saja dari apa yang kita makan, tapi kita hidu, kita sentuh, kita sapu ke kulit dan kita guna.

KENAPA PERLU DETOX? 

Detox adalah sangat penting untuk mengeluarkan toksin yang berlebihan dalam badan. Toksin yang terlalu banyak di dalam badan juga boleh menyebabkan masalah jerawat 

Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah detox. Bila toksin terlampau banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrient yang diambil samada daripada supplement atau diet harian.

Anda tahu tak perkara pertama yang perlu anda lakukan sebelum mengambil supplemen adalah mencuci usus/detoks? 

Sebab bila badan dah detoks, badan kita akan MUDAH menyerap supplemen dan khasiat supplemen secara optimum.

DETOX UNTUK KESIHATAN MENYELURUH

KELUARKAN TOKSIN
Kehidupan kita zaman ni banyak terdedah kepada toksin seperti bahan kimia, pengawet dalam makanan dan pencemaran air serta udara. Toksin ini tersimpan dalam tisu-tisu badan dan setiap sel, termasuk OTAK! Toksin juga punca kulit jadi kusam dan tidak bermaya serta berjerawat.

MENGUATKAN SISTEM IMUN
Semakin banyak pencemaran dan toksin dalam badan, sistem imun kita akan semakin lemah. Detoks secara kerap dapat memperbaiki semula tahap kekuatan sistem imun dan mengawal jangkitan.

MENGURANGKAN BERAT BADAN
Toksin menyebabkan keupayaan untuk badan membakar lemak semakin berkurangan. Ini seterusnya akan menyebabkan berat badan mudah bertambah dan mula mengundang berbagai penyakit seperti diabetes, masalah jantung dan darah tinggi. Detoksifikasi membantu mengurangkan toksin dalam sel lemak dan meningkatkan metabolisma tubuh badan.

MENINGKATKAN KUALITI HIDUP
Tubuh kita semakin hari semakin stress dan rosak akibat berbagai toksin dan pencemaran yang merbahaya. Buktinya kesihatan kita seringkali terganggu seperti mengalami masalah sakit-sakit sendi, sakit kepala, masalah penghadaman, sukar tidur dan keletihan. Detoksifikasi akan membantu mengurangkan tekanan pada tubuh badan dan juga kembali menguatkan memori kita.

TINGKATKAN TENAGA
Detoksifikasi akan meningkatkan semula tahap tenaga kerana pencemaran dan logam yang meingkatkan stress tubuh semakin berkurangan. Kita akan berasa lebih semangat secara mental, fizikal dan mampu mengawal emosi dengan baik. Masalah tidur juga semakin berkurangan serta tidak perlukan tidur yang lama untukl kembali bertenaga.

MEMPERBAIKI TAHAP KESIHATAN KULIT
Pemakanan dan keadaan persekitaran merupakan faktor penting dalam menjaga kesihatan kulit dari dalam. Detoksifikasi akan membantu menyerikan kulit, mengurangkan masalah jerawat di samping menguatkan kuku dan rambut.

MEMEPERBETULKAN SEMULA SISTEM TUBUH
Sistem pencernaan, saraf dan hormon saling berkaitan dalam mengekalkan tahap kesihatan tubuh. Namun, apabila toksin menganggu sistem tersebut, badan kita tidak dapat melakukan tugasan dengan sempurna dan seimbang. Ini menyebabkan badan mudah sakit dan terkena jangkitan. Detoksifikasi akan membetulkan semula sistem badan kita agar dapat menjalankan fungsi dengan sempurna semula.



Untuk memudahkan dan melancarkan proses detox Shaklee telah meyediakan SET DETOX TERBAIK DAN TERMURAH PADA BULAN OKTOBER INI.


DAN / ATAU 


Dua set di atas mampu membantu anda detox dengan berkesan.
Untuk cara-cara detox yang lebih terperinci, anda boleh terus ke link-link di bawah untuk saya tunjukkan cara yang betul selepas pembelian di antara set di atas.

Jangan lupa 
JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 😍😍

Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat






Post a Comment

0 Comments