Cara Mengurangkan Risiko Jangkitan Covid-19



Semua pun dah tahu status terkini covid-19. Setiap hari mesti ada yang mencari dan melihat angka terkini Covid-19 yang semakin lama semakin meningkat. Semua dari kita takut dengan angka peningkatannya.

Cara Mengurangkan Risiko Jangkitan Covid-19

1) Keluar rumah bila perlu
Perlu bermaksud keluar untuk bekerja, sekolah dan yang penting saja. Tak perlu keluar rumah jika tak ada kepentingan mendesak, untuk mencegah semakin meluasnya penularan virus Covid-19.
Kita juga boleh bantu mengurangkan risiko jangkitan dengan menunda sebarang percutian atau boleh diambil inisiatif yang bijak untuk menggantikannya.

2) Ikut SOP yang telah ditetapkan
Semua pun sudah tahu SOP sebenar iaitu hidarkan tempat sesak, jaga jarak 1 meter dan sembang dekat-dekat. In Sha Allah ini adaah salah satu cara mengurangkan risiko jangkitan Covid-19 yang telah diperakui olah KKM termasuk pemakaian pelitup muka.


3) Buat ujian kendiri jika bergejala.
Ujian ni sangat penting walaupun anda bergejala satu simptom. Test kid yang mampu milik boleh didapati di farmasi dan boleh disimpan dirumah. Ujian ini juga perlu dilakukan jika anda pasti mempunyai kontak rapat dengan pesakit Covid-19.


4) Amalkan petua-petua untuk atasi jangkitan penyakit berjangkit. 
Dikala ini banyak lambakan petua-petua mengatasi jangkitan penyakit berjangkitan tidak khusus pada Covid-19 sahaja. Petua ini masih boleh diamalkan seharian sebagai contoh minum ait kelapa, minum air lemon dan banyak lagi.

5) Amalkan pemakanan yang sihat. 
Hal ni ramai yang abaikan sebab kurangnya pendedahan tentang kesihatan dari pengambilan makanan seharian. Percayalah pemakanan yang betul juga mampu meningkatkan sistem imun dalam badan kita. Sistem imun ini bekerja untuk menghalang jangkitan penyakit.

6) Kuarantin diri sendiri dengan jujur jika anda dijangkiti Covid-19 
Hal ini perlu dititik beratkan kerana ada di kalangan mereka yang tidak bertanggungjawab tidak menjalani kuarantin kendiri dengan jujur. Masih ada yang keluar tanpa rasa bersalah. Inilah salah satu sebab cepatnya jangkitan Covid-19.


7) Pengambilan supplemen tambahan.
Jika kita tidak mampu mengawal makanan yang sedap-sedap di.luar sana, paling tidak pun ambillah dan amalkan makanan tambahan dari Shaklee. Saya kongsikan manfaat 2 vitamin ini untuk anda. 

KEISTIMEWAAN HERO KIDDO vitamin untuk kanak-kanak dan semua 

  1. Memberi sokongan sistem imun.
  2. Dikemaskan dengan ekstrak vitamin C, vitamin D, zink dan elderberry.
  3. Gummies berperisa ceri semulajadi yang lazat dalam bentuk beruang yang sejuk.
  4. Mesra gigi.
  5. Bebas gula, bukan GMO, bebas gluten, bebas soya, vegan.
  6. Tidak ada perisa, pemanis, atau pengawet buatan.
  7. Sifar Sirap jagung. Dibuat dengan pektin.
Mesti Baca.. Hero Kiddo

KEISTIMEWAAN VITAMIN C vitamin untuk yang berumur 13 dan ke atas.

  1. Vitamin C semulajadi yang diekstrak dari jagung.
  2. Sesuai untuk yang ada perut sensitif.
  3. Sistem pelepasan berperingkat - melepaskan 500mg vitamin C dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dalam badan dan mengurangkan pembaziran.
  4. Mengandungi 120mg Bioflavonoid yang akan membantu meningkatkan keberkesanan vitamin C, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas. 
  5. Setiap tablet Vita C Plus mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulit.
  6. Ujian klinikal membuktikan pengambilan vitamin C dalam 2 tablet dalam jarak masa 5 jam mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.
Mesti Baca.. Vitamin C

RM258.76: Harga Normal 
Rm207: Harga Ahli

Kesimpulannya

Kita perlu tingkatkan sistem kimun bukan sahaja di musim Covid-19 malah seharian. Dengan cara ini kita boleh mengurangkan risiko jangkitan Covid-19 dan penyakit yang lain seperti batuk, selesema dan demam.

Bila sistem imun kita kuat makanya sangat susah virus akan masuk ke dalam badan kita kerana di dalam badan kita sudah ada sesuatu yang boleh menghalang dari ia masuk. 



Klik pada gambar untuk Kelebihan Menjadi Ahli

Untuk pendaftaran tekan link di sini .. Daftar Ahli
Untuk pertanyaan tekan link di sini .. Nak Order Shaklee


Post a Comment

8 Comments

flizzy86 said…
dulu standby vitC,sekarang yong pun add on Nutriferon
Cikza Mohmad said…
Wow! Menarik sharing ni. Cikza lepas pas covids3 ni dalam frasa recovery. Sambil² tengok juga supplement yang bersesuaian.
Setakat ini, memang sentiasa berdoa agar covid ini tak singgah pada saya dan keluarga, Syukur alhamdulillah sentiasa ikut SOP, berhati-hati dan amalkan makan suplement untuk terus sihat dan jauh dari jakitan virus.
Cik Min said…
Kte pun mmg dr dulu setia dgn vit c shaklee ni. Mmg bagus
Mrs Pip said…
Covid tetiba meningkat semula.
Risau kan.
Next week nak bawa anak vaksin.
Semoga kita semua terlindung dr gejala Covid ni.
Bagus sgt bagi anak makan vitC untuk meningkatkan imun badan.
Netty Ah Hiyer said…
Memang seram tengok angka dari sehari ke sehari bertambah. Risau sama.. minta dijauhkan lah. Ada juga stok vitamin C dan buah oren pun sentiasa ada dalam rumah. Moga kita semua dilindungi.
MaisarahSidi said…
Fasa endemik ni, memang kena amalkan SOP setiap kali keluar rumah. Baru-baru ni, Mai positif covid. Dapat dari mana pun tak tau huhu. Kalau boleh, kurangkan juga makan di luar sebab di situ ramai yang buka mask kan, buatnya yang ada gejala pun tibai makan situ juga ..nayaa
Siti Awadah said…
perkongsian yg baik! seram tgk kes skrg makin mencanak2. dup dab dup dap. ngan kwn2 rapat pun ada yg dh kena. moga Allah pelihara kita semua. pakat2 la jaga diri ambil makana tambahan gini ke apa