7 Cara Menjaga Pemakanan Yang Sihat Untuk Anak-Anak Ke sekolah


Vitamin dan mineral adalah eleman-elemen penting untuk membekalkan nutrisi penting kepada tubuh anak-anak anda untuk membantu mereka fokus di dalam kelas, meningkatkan memori dan mengekalkan tenaga untuk bermain. Persiapkan si manja anda untuk hari-hari yang lebih sihat di sekolah dengan cara di bawa ini:

7 Cara Menjaga Pemakanan Yang Sihat Untuk Anak-Anak Ke Sekolah 
1) Jadikan Sarapan Satu Keutamaan
Mulakan hari mereka dengan sarapan yang berkhasiat! Untuk menggalakkan anak-anak anda makan sebelum ke sekolah, duduk dan makanlah bersama-sama mereka. Cuba Roti bakar dan telur, oat dengan buah-buahan atau Meal Shakes!



2) Jadikan Makan Tengah Hari Lebih Menyeronokkan
Walaupun sekolah menawarkan pelbagai jenis makanan dan minuman, ibu bapa dinasihatkan untuk membekalkan makanan tengah hari yang menyihatkan supaya anak-anak anda mendapat semua khasiat yang diperlukan. Gulungan Tortilla gandum dengan hirisan avokado dan daging ayam atau daging ayam belanda salai.


3) Multivitamin Kanak-kanak Yang Lazat
✓ Mengandungi 18 vitamin dan mineral yang menyeluruh.
✓ Setiap hidangan menyediakan 100% Nilai Harian bagi kesemua lapan vitamin B, serta vitamin C, D dan E, yang memainkan peranan penting untuk menyokong kesihatan tubuh badan.
✓ Tanpa tambahan pengawet, pemanis atau perasa tiruan, dan ia mempunyai rasa manis semulajadi daripada xylitol, formula yang mesra pada gigi. 
✓ Bebas gluten dengan perisa anggur yang lazat.




4) Bekalkan Snek Sihat
Anak-anak anda mungkin akan berasa lapar sebelum waktu sekolah tamat. Kanak-kanak yang lapar berkemungkinan besar mengambil snek tidak sihat atau cenderung untuk makan secara berlebihan, jadi bekalkanlah snek sihat untuk mereka. Bekalkan walnut atau kacang badam dan buah-buahan seperti epal dan pisang sebagai pilihan snek yang lebih sihat.


5) Mengambil Suplemen Secara Bijak
Berhadapan dengan anak-anak yang cerewet makan sangat mencabar. Lebih-lebih lagi jika anda sentiasa sibuk dan kesuntukan masa untuk menyediakan hidangan berkhasiat untuk anak-anak anda. Apabila anak-anak anda tidak mahu atau tidak mampu makan mengikut jumlah hidangan yang disarankan, beralihlah kepada suplemen untuk menutup jurang nutrisi. Cuba Vita-Lea for Children, Meal Shakes dan Shakleekids Hero Kiddo!



6) Hidangan Cepat Yang Sedap
✓ Sumber serat dan protein yang terbaik. Protein membantu membina dan memperbaiki tisu badan. Ia penting untuk pertumbuhan dan perkembangan, membekalkan asid amino yang diperlukan untuk penghasilan protein.
✓ Kaya dengan kalsium dan zink. Kalsium membantu membina tulang dan gigi yang kuat. Zink memainkan peranan penting untuk pertumbuhan. 


7) Pastil Sihat yang Lazat untuk Kanak-kanak
✓ Pastil enak, berperisa ceri semulajadi.
✓ Padat dengan vitamin C dan D, zink dan ekstrak Elderberi. 
✓ Kepekatan ektrak Elderberi yang tinggi (64:1) dalam setiap hidangan. 
✓ Kandungan vitamin C lebih tinggi (210mg/hidangan). 
✓ Bukan-GMO. Bebas gluten. Bebas soya. Vegan. 
✓ Tanpa tambahan perisa, pemanis tiruan dan bahan 
pengawet. 
✓ Tanpa sirap jagung. Dihasilkan daripada pektin.



Virus penyakit memang tak boleh nampak dengan mata kasar. Namun sebagai ibuayah kita boleh membantu elak dari jangkitan penyakit tersebut seperti demam, batuk dn selesema. Oleh itu berikan anak-anak kita pemakanan yang sihat dan terbaik. Anak sihat hati ibuayah pun gembira sebab tak perlu risau dah setiap bulan nak pergi klinik.

Untuk order dan pertanyaan, anda boleh klik butang wasap di bawah ni. 
Harga vitamin di atas seperti di bawah:.
Meal Shake : Rm120.00
Hero Kiddo : Rm161.25
Vitalea Kids : Rm111.25 

Untuk dapatkan pula harga diskaun 20% anda boleh klik di sini untuk pendaftaran hanya RM35 atau 100uv pembelian Join Ahli

Post a Comment

0 Comments