Shaklee Set Insomnia - Adakah anda pernah mengalaminya?





Kebanyakan orang pernah sekali-sekala mengalami masalah susah untuk tidur. Ia merupakan satu perkara biasa dan mungkin tidak di anggap sebagai satu masalah kesihatan. Janganlah berasa risau sekiranya anda mengalami kesukaran untuk tidur pada ketika tertentu dalam kehidupan anda.


Berbeza dengan INSOMNIA.  Insomnia ialah merasa sukar untuk tidur atau merasa seperti tidak cukup rehat walaupun telah tidur secukupnya. Maka pesakit yang menghidap insomnia ialah mereka yang merasakan tidak cukup tidur, tidak dapat tidur nyenyak di malam hari dan kurang aktif serta kurang bertenaga di siang hari.


Tanda tidur yang mencukupi ialah apabila anda bangun di pagi hari dan merasa bertenaga dan telah berehat secukupnya. Sebanyak mana tidur yang anda perlukan bergantung kepada individu dan mungkin hanya 4 jam semalam atau mungkin sehingga 10 jam.

Fisiologi tidur berubah apabila umur seseorang semakin meningkat. Tempoh tidur di kalangan warga tua adalah lebih pendek berbanding mereka yang pertengahan umur. Tidur mereka menjadi kurang nyenyak dan lebih kerap terjaga di waktu malam. Warga tua mungkin akan lebih banyak tidur di waktu siang. Kanak-kanak biasanya memerlukan tidur yang lebih banyak berbanding dengan orang dewasa.

Jadi bolehlah dikatakan bahawa insomnia bukanlah masalah berapa jam seseorang itu tidur, tetapi setakat mana tidur itu merehatkan diri.





SUDAH PASTI ADA CARA UNTUK MERAWAT INSOMNIA. TAK LAIN DAN TAK.BUKAN DENGAN SET SHAKLEE.

MARI KITA LIHAT KELEBIHAN YANG TERDAPAT DI DALAM SET INSOMNIA SHAKLE


ESP ( pembekal tenaga )

Menyediakan 14gram protein soya bukan GMO yang berkualiti tinggi membantu dalam meringankan kesakitan migrain dan kesukaran untuk tidur.



BCOMPLEX ( pengurang stress ) 

Mengandungi 8 Vitamin B iaiyu Thiamin (B1), Riboflavin (B2), Niacin (B3), Panthothenic acid (B5), Pyridoxine (B6), Folic Acid (B9), Cobalamin (B12) dan Biotin yang dapat mengurangkan stress dan keresahan



OSTEMATRIX ( penenang )

Menenangkan saraf dan melegakan stress. Magnesium di dalam Ostematrix dapat memperbaiki keadaan tekanan serta merehatkan otot dan saraf.





Tanda-tanda dan Gejala Insomnia


* Sukar untuk tidur, berbaring dalam keadaan jaga lebih daripada sejam atau lebih sebelum dapat melelapkan mata.

* Tidur yang tidak nyenyak dan sering terganggu, contohnya terjaga beberapa kali di waktu malam.

* Terbangun di awal pagi kemudian sukar untuk menyambung tidur semula.

* Terasa letih atau mengantuk di waktu siang menyebabkan kerap tidur di siang hari. 




Faktor-faktor Insomnia

1. Faktor gaya hidup

Sikap dan ubat-ubatan boleh menyebabkan berlakunya insomnia atau memburukkan lagi masalah tidur yang dialami. Tabiat meminum alkohol, minuman yang mengandungi kafein dan merokok merupakan antara contoh utama. Faktor gaya hidup lain yang boleh menurunkan kualiti tidur ialah seperti waktu tidur yang berbeza-beza setiap malam, pertukaran masa kerja, perjalanan jauh dan berpindah ke rumah baru. Beberapa ubat-ubatan seperti antidepresan dan antihipertensi boleh menyebabkan insomnia menjadi semakin teruk.

2. Tekanan hidup yang semakin bertambah sama ada di rumah atau di tempat kerja

3. Masalah-masalah kesihatan









TESTIMONI INSOMNIA DENGAN SET SHAKLEE 






AWASSSSSS !!!

Jangan mengambil pil tidur tanpa nasihat doktor. Pil-pil tidur paling baik digunakan untuk menghilangkan masalah tidur yang sementara pada waktu-waktu tertentu sahaja. Penggunaan untuk jangka masa panjang boleh membawa kepada kebergantungan kepada ubat apabila badan mula menyesuaikan diri dengan pil-pil ini. Ini bermakna anda mesti mengambil lebih pil tidur untuk mencapai kesan yang diingini. 



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Untuk order.
Untuk masuk bersama team saya.


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 

Hanya klik link di bawah ini 

http://www.wasap.my/60197297176/SetTenaga 

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai 
#freepos 





Post a Comment

2 Comments