Cara Hindari Jantung Tersumbat



JANTUNG ....
TERHENTINYA JANTUNG BERDEGUP ITU TANDANYA ANDA MEMPUNYAI MASALAH.

Berserah pada Allah swt itu sudah semestinya apabila perkara itu berlaku. Samaada kita tak dapat lagi melihat dunia atau Allah swt masih beri kita peluang untuk meneruskan hidup.

Walau apa pun, jika itu berlaku kepada salah seorang insan tersayang, maka gelaplah keseluruhan hidup kita.

Jika anda sudah mengetahui jantung anda tersumbat, adakah anda biarkan?
Sudah tentu tidak bukan?

Walau apapun kita berusaha untuk memulihkannya.
Penyakit jantung masih kekal menjadi pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia, dengan peratusan kematian sebanyak kira-kira 14% (setakat tahun 2014) berbanding kadar mortaliti penyakit lain. Jumlah ini semakin bertambah dari hari ke hari.





MENGAPAKAH TERJADINYA JANTUNG TERSUMBAT ?

Penyakit jantung masih kekal menjadi pembunuh nombor satu di kalangan rakyat Malaysia, dengan peratusan kematian sebanyak kira-kira 14% (setakat tahun 2014) berbanding kadar mortaliti penyakit lain. Jumlah ini semakin bertambah dari hari ke hari.






MARI KITA LIHAT APAKAH TANDA-TANDA JANTUNG TERSUMBAT

1 - Mudah berdebar – Hati-hati berdebar.

2 - Cepat letih bila buat kerja lebih sikit.

3 - Mudah terkejut tidak kira waktu.

4 - Kebas-kebas pada jari kaki

5 - Tangan berpeluh

6 - Kesakitan berdenyut-denyut di dada kiri selalu, sesekali dan kerap.




Kesan serangan jantung akan menyebabkan:-

Kegagalan jantung

Aritma

Syok kordiogenik

Jantung Pecah

Strok



Tahukah anda?


Jantung, organ muskular yang terpenting dalam tubuh badan kita terletak di belakang tulang rusuk dada sebelah kiri, mempunyai 4 milik, 4 injap, 2 pembuluh darah besar luar & koronari arteri untuk jantung itu sendiri.



JADI, BAGAIMANA MENANGANI SAKIT JANTUNG BILA SEORANG DIRI?


1 - Kebanyakan orang berseorangan ketika diserang sakit sakit jantung. Tanpa pertolongan, mereka yang menghadapi masalah ini – jantung berdegup tak menentu dan mula rasa hendak pitam, hanya mempunyai masa 10 saat sahaja sebelum pengsan.

2 - Walau bagaimanapun mangsa boleh membantu diri sendiri dengan batuk berulang kali secara kuat dan berterusan. Tarik nafas dalam -dalam sebelum batuk dan batuk mesti lah dalam dan berpanjangan seperti semasa anda ingin membuang kahak yg ada jauh di dalam paru-paru.

3 - Menarik nafas dan batuk ini mesti diulang lebih kurang setiap 2 saat tanpa henti sehingga bantuan datang atau sehingga jantung berdegup normal semula.

4 - Tarikan nafas yg dalam membawa oksigen ke dalam paru-paru & mekanisma batuk mengepam jantung dan memastikan darah terus beredar.

5 - Tekanan ke atas jantung akibat gerakan batuk ini juga membantu jantung berdegup dengan ritma yg normal semula. Dengan ini mangsa serangan jantung sempat dan berupaya untuk ke hospital sendiri.





BAGAIMANA PULA SUPPLEMENT BOLEH MENANGANI MASALAH JANTUNG TERSUBAT. JOM KITA TELITI SATU PERSATU DI BAWAH INI





Selain itu, CoQ10 membantu melindungi daripada kolesterol LDL. Ini disebabkan oleh CoQ10 mempunyai aktiviti antioksidan yang kuat justeru dapat membantu melindungi arteri daripada kerosakan akibat LDL teroksida

Kolesterol LDL teroksidasi dianggap merosakkan salur darah dan boleh mencetuskan perkembangan plak arteri. Pembentukan plak membawa kepada penyempitan arteri dan akhirnya boleh menghalang aliran darah ke jantung dan otak, menyebabkan serangan jantung atau strok.

Jadi ringkasnya, CoQ10 sangat penting untuk

👍Tenaga kepada sel, supaya jantung dapat berfungsi dengan baik

👍Mengurangkan kesan sampingan pengambilan statin

👍Menggalakkan pengeluaran enzim CoQ10

👍Melindungi arteri dari kolestrol jahat LDL.

👍Membantu melancarkan peredaran darah.

👍Meningkatkan kesuburan.

👍Penting untuk kesihatan jantung mengawal angin- sakit dada




Melindungi jantung anda.

Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal. Asid lemak Omega-3 mencegah penyakit saluran darah dan strok. DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, melancarkan pengaliran darah dan membantu mengekalkan tekanan darah normal.


Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Minyak ikan terbaik dunia.

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.


Sumber : Shaklee Malaysia



Vivix boleh meningkatkan paras lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL) atau lebih dikenali sebagai kolestrol baik yang melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung.

Vivix mampu mencegah lipoprotein berkepadatan rendah(LDL)  atau kolestrol jahat daripada dioksidasikan oleh radikal bebas. Ini kerana, LDL yang dioksidasikan itulah yang akan membentuk plak-plak pada salur darah yang menyebabkan aterosklerosis ataupun pengerasan dan penebalan arteri-arteri.

Vivix mencegah penggumpalan platelet kerana resveratrol bertindak mencegah sel-sel darah melekat antara satu sama lain yang seterusnya akan membentuk gumpalan. Gumpalan ini akan menyumbat saluran kecil pada jantung, dan seterusnya akan menyebabkan berlakunya serangan penyakit jantung.

Selain daripada itu, jika gumpalan ini tersekat pada saluran-saluran dalam otak, ia kan mengakibatkan serangan angin ahmar (strok).

Vivix menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur. Dengan itu ia akan meningkatkan pengaliran darah.





Bertindak segera dapat mencegah serangan jantung .... mencegah lebih baik dari merawat.






BERIKUT TESTIMONI MEREKA YANG TELAH BERTINDAK MERAWAT DENGAN SET JANTUNG SIHAT DARI SHAKLEE.



















Bertindak segera dapat mencegah serangan jantung .... mencegah lebih baik dari merawat.




Utk order ?


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 

Hanya klik link di bawah ini 

http://www.wasap.my/60197297176/SetJantung

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai 
#freepos 




Post a Comment

0 Comments