Kolesterol Dengan Phytocol Dan Omega Guard Shaklee



Punca salur darah tersumbat di sebabkan kolesterol tinggi. Punca penyakit dalam diam.
Sebenarnya, paras kolesterol yang tinggi tidak menjadikan anda sakit. Itulah sebabnya ramai yang tidak sedar bahawa mereka mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. 

Hanya ujian darah sahaja yang boleh membantu anda mengesan tahap kolesterol dalam darah anda. Itulah sebabnya, anda sangat disarankan untuk menjalani ujian darah sekurang-kurangnya 1 kali dalam setahun.


Namun begitu, terdapat juga beberapa tanda yang mungkin berlaku akibat daripada kadar kolesterol yang tinggi dalam darah, antaranya:

Sakit Dada:
Apabila pembuluh darah sudah tersumbat, jantung tidak akan mendapat oksigen yang cukup dari darah. Oleh sebab itu, jantung terpaksa bekerja kuat untuk dapatkan bekalan oksigen yang mencukupi. Perkara ini akan menyebabkan anda terasa sakit di bahagian dada.

Kebas Kaki:
Kaki sering kebas adalah salah satu gejala tahap kolesterol tinggi. Ini terjadi kerana salur darah tersumbat dan menyebabkan aliran darah ke kaki tidak lancar.

Mengantuk:
Paras kolesterol yang tinggi akan menyempitkan pembuluh darah. Ini menyebabkan aliran darah yang membawa oksigen ke otak berkurang. Hal ini menyebabkan anda kerap rasa mengantuk

Bintik putih kekuningan pada kulit terutama di bahagian bawah mata juga dikenali sebagai Xanthoma. Bintik ini terjadi disebabkan oleh penggumpalan lemak dan kolesterol yang tinggi dalam darah.

Letih:
Badan anda memerlukan tenaga untuk melakukan pelbagai kerja. Dalam badan anda juga terdapat lemak yang boleh berubah menjadi tenaga. Tetapi, sekiranya kolesterol tinggi dalam darah, ia mengakibatkan bekalan oksigen tidak mencukupi untuk proses tersebut. Inilah yang menyebabkan anda terasa cepat letih.

Sesak nafas boleh terjadi kepada orang yang mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Ini kerana paru-paru tidak dapat bekalan oksigen yang mencukupi akibat kolesterol tinggi yang menyebabkan pembuluh darah menjadi sempit.

Bagaimana dengan makanan kita sehari-hari?
Sihat tak? Tak semua mampu makan secara sihat setiap masa kan? So, jom buat yang terbaik utk kesihatan. Jika mampu cegah, jom kita cegah.
Mencegah lebih baik daripada merawat.



TAHAP KOLESTEROL JAHAT YANG TINGGI MENYEBABKAN RASA SAKIT, LENGUH DAN KEJANG PADA OTOT

Masalah tahap "kolesterol jahat" yang tinggi memang mempunyai kaitan dengan masalah saluran darah yang tersumbat dan sehingga menyebabkan serangan sakit jantung. Namun pakar perubatan bersetuju bahawa masalah ini juga memberikan kesan buruk pada bahagian tubuh lain.

Dalam satu kajian yang dilakukan mengaitkan tahap kolesterol jahat yang tinggi berkait rapat dengan rasa sakit dan kecederaan pada otot-otot besar pada tubuh. Kajian ini dilakukan pada tahun 2015 oleh dua buah institusi, University of Canberra dan Monash University. Kajian ini diterbitkan dalam jurnal "Sport Medicine".

Bahkan, risiko untuk mengalami kecederaan otot di bahu dan otot di kaki lebih mudah berlaku jika tahap kolesterol jahat mereka tinggi.

Para saintis memberikan pendapat bahawa tahap "kolesterol jahat" yang tinggi selalu akan mengundang berlakunya keradangan, yang kemudiannya berpotensi mengubah struktur otot dan akhirnya menyebabkan otot tidak berfungsi dengan baik dan mudah mengalai rasa sakit.

Rasa sakit ini mungkin menandakan penyumbatan saluran darah di otot kaki yang menyebabkan mudah rasa sakit dan kejang walaupun kita tidak melakukan akitiviti fizikal yang berat.

Jadi bila rasa sakit, kejang atau lenguh pada kaki walaupun berjalan dalam jarak yang dekat atau berdiri dalam jangka masa yang pendek, elok buat pemeriksaan tahap "kolesterol jahat" dalam tubuh.

Semoga bermanfaat.
#HealthDrZubaidi


PHYTOCOL DAN OMEGAGUARD DAPAT MEMBANTU




CARA BANTU KAWAL KOLESTROL DALAM BADAN.

Umum mengetahui bahaya kolestrol berlebihan di dalam badan. Banyak penyakit yang berbahaya berpunca dari Kolestrol yang tinggi di dalam badan.
Berdasarkan Kaji selidik Morbidities dan Kesihatan Kebangsaan Malaysia (2011) lebih daripada 6 juta rakyat Malaysia mempunyai tahap kolestrol yang tinggi.
Terdapat 2 produk Shaklee yang sangat membantu untuk mengawal kadar kolestrol do dalam darah.

Omega Guard
Membantu mengekalkan profile Lipid yang sihat. 
Profil lipid adalah merangsang bacaan jumlahnya keseluruhannya kolestrol, Kolestrol HDL (Kolestrol Baik), Kolestrol LDL (Kolestrol Jahat) dan trigliserida.
Ia digunakan sebagai salah satu penilaian untuk menentukan risiko anda terhadap penyakit jantung. Pengambilan Omega-3 secara teratur didapati Meningkatkan profil lipid secara POSITIF dengan :

  • Meningkatkan paras kolestrol HDL (Kolestrol Baik)
  • Mengurangkan tahap trigliserida (lemak dalam darah)
  • Merendahkan risiko penyakit jantung.

Phytocol-ST
Phytocol-ST terbukti secara klinikal membantu PENYERAPAN kolestrol dan menurunkan Kolestrol LDL.
Dibuat daripada gabungan kuat sterol Dane stanol yang wujud secara semulajadi dalam tumbuhan,buahan,sayuran dan bijirin.
Phytocol-ST mampu menurunkan Kolestrol kerana kelebihannya

  • Membekalkan 2,000 mg fisoterol tumbuhan sehari
  • Membekalkan 100%keperluan harian bagi fitoserol seperti Yang disyorkan oleh NIH
  • Tiada bahan pengawet,pewarna,perisa atau pemanis
  • Disahkan Halal.


Marilah Kita sama2 menjaga tahap kolestrol dalam darah tanpa memudaratkan kesihatan.
Pilih la hanya yang sihat, meyakinkan serta disokong dengan kajian klinikal yang bertauliah.

HARGA SET RM355
FREE POS DAN DISKAU

FOR DETAIL
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINi
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

"I'm the Shaklee distributor you're looking for as a consultant"


Post a Comment

0 Comments