Kenapa Saya Mudah Jatuh Sakit ?


Sekarang ni nak kongsi dengan anda semua kenapa kita mudah sangat jatuh sakit.. kerap selesema dan juga demam..

Sebab utama ialah tubuh badan kita tidak memiliki sistem imuniti yang sangat lemah.. 
Kesian kan badan kita?

So untuk memastikan tubuh badan kita kekal sihat sistem imuniti badan kita mestila sentiasa tiptop.. 
Adakah anda juga sebahagian daripada kategori ini?

Berikut ini adalah mereka-mereka yang terdedah kepada penyakit.

Mereka yang Kerap Mengembara
  • Pendedahan kepada kuman dari jarak yang dekat serta berada di dalam persekitaran yang tertutup, bernafas dalam udara yang sama, kesan jet lag dan keletihan daripada perjalanan pergi dan balik dari lapangan terbang “menghentikan” gen yang berkaitan dengan sistem imun. 
  • Ini bermaksud mereka yang kerap mengembara tidak mendapat perlindungan yang sempurna terhadap penyakit seperti mereka yang kurang kerap mengembara.


Pesakit Ulser Mulut
  • Kerap dijangkiti ulser mulut merupakan salah satu tanda kekurangan nutrien tertentu yang dapat melemahkan perlindungan imun badan anda.


Pekerja Syif Malam

  • Bekerja pada waktu malam akan menjejas keupayaan jam biologi badan anda untuk mengawal tindakbalas imun, menurut penyelidik di Institut Kesihatan Mental Douglas University dan McGill University.
  • Gangguan pada jam biologi badan secara tidak langsung akan menyebabkan masalah kesihatan untuk jangka masa panjang.


Mereka Yang Tidur Lewat

  • Adakah kurang tidur menyebabkan anda sakit? Ya, kekurangan tidur menjejaskan sistem imun, menyebabkan badan anda kurang menghasilkan sitokin - sejenis protein yang melawan jangkitan kuman, yang dihasilkan dan dibebaskan semasa tidur. 
  • Kajian menunjukkan bahawa mereka yang kurang tidur lebih mudah jatuh sakit apabila terdedah kepada virus dan mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.


Penggemar Makanan Manis
  • Pengambilan gula yang berlebihan mengehadkan sel-sel imun daripada melawan bakteria. Paras gula darah yang tinggi daripada biasa akan memberi tekanan kepada badan dan menyebabkan sel-sel imun anda berada dalam keadaan ‘koma’. 
  • Kesan ini berterusan selama beberapa jam selepas menikmati beberapa jenis minuman dan makanan yang manis.


Mereka Yang Berjiwa Muda
  • Apabila umur semakin meningkat, sel-sel imun anda akan menjadi kurang aktif dan bertindak lebih lambat terhadap patogen, mendedahkan anda kepada jangkitan dan penyakit, serta mungkin mengambil masa yang lebih lama untuk penyembuhan yang menyeluruh.



Kini Adalah Masa Untuk Penemuan Dr. Kojima Membina Pertahanan Badan Anda formulasi istimewa yang hanya boleh didapati di Shaklee.


  1. Diformulasi untuk menjaga sistem pertahanan badan anda agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi.
  2. Pantas mengaktifkan perisai semulajadi anda, memberikan anda pertahanan yang lebih kuat dan kesihatan yang lebih baik.
  3. Mengandungi campuran proprietari daripada empat ekstrak tumbuhan yang diperoleh daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle, yang secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan.

Penemuan Dr. Kojima Presiden dan Pengerusi Lembaga Pengarah, Institut Penyelidikan Herba Interferon.

Interferon dijumpai pada tahun 1954 oleh Dr. Yasuhiko Kojima, ahli imunologi terkenal di dunia, bersama rakan-rakan penyelidiknya.

TERUSKAN INFO SELANJUTNYA DI SINI 
Nutriferon Shaklee


Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Post a Comment

0 Comments