Cara Kurangkan Sakit Tumit Bagi Warga Emas

Cara Kurangkan Sakit Tumit Bagi Warga Emas
Sakit tumit seringkali dikaitkan dengan warga emas. Ini kerana mereka sudah meningkat umur dan segala nutrisi dalam badan sudah hilang. Namun sakit tumit semakin popular di kalangan semua termasuklah orang muda dan dewasa.

Cara Hilangkan Sakit Tumit Bagi Warga Emas 
(1) Rawatan Fisioterapi
Kaedah rawatan ini amat terkenal dalam merawat mereka yang menderita masalah tulang, otot dan sendi. Fisioterapi adalah satu alternatif terbaik untuk merawat sakit tumit. Ia dapat menguatkan otot dan melegakan kesakitan pada tumit kaki. Terdapat banyak jenis fisioterapi yang dijalankan bagi menghilangkan sakit tumit.  Antaranya adalah menggunakan plaster, rawatan haba atau ais, urutan tisu lembut, senaman, elektroterapi dan lain-lain lagi. Anda juga boleh melakukan senaman dan regangan pada tapak kaki dan betis.

Fisioterapi
(2) Ubat Tahan Sakit 
Untuk mengurangkan rasa sakit tumit tersebut, anda akan diberikan ubat penahan sakit dan ubat anti radang bukan steroid seperti ibuprofen dan paracetamol.
Ia bertindak melegakan kesakitan dan mengurangkan bengkak.

Ubat tahan sakit
(3) Tuam dengan ais 
Letak ais yang dibalut dengan kain selama 20 minit di bahagian tumit kaki dan ulang langkah ini selama beberapa kali dalam sehari.

Tuam dengan ais
(4) Padding, Membalut dan Strapping
Untuk memberi kesan selesa ketika berjalan, anda boleh meletakkan pad pada kasut yang mana ia membantu menyokong dan mengurangkan tekanan pada kaki.

Padding, Membalut dan Strapping
(3) Pembedahan 
Pembedahan merupakan alternatif terakhir yang dibuat sekiranya semua rawatan tidak berkesan. Pembedahan yang dilakukan akan melibatkan Fascia Plantar. Fascia plantar ini akan dipotong daripada pelekatannya iaitu di tulang tumit untuk melonggarkan tisu plantar.  Setelah pembedahan dijalan, tumit akan terasa tidak tertekan dengan tekanan jalan dan sebagainya. Anda juga perlu menggunakan pelapik kasut untuk mengelakkan tumit terasa sangat tertekan.
Pembedahan 
Namun begitu ada cara lain untuk warga emas amalkan bagi mengurangkan sakit tumit. Dengan cara pengambilan supplemen secara konsisten. 

Set Cadangan Sakit Tumit Bagi Warga Emas Shaklee

Vivix
  • Anti-oksidan, membantu melindungi dan memperbaiki sel yang rosak hingga ke peringkat DNA.
Omega Guard
  • Membantu kurangkan radang pada bahagian yang sakit, sebagai pelincir kepada otot dan sendi yang sakit, asid lemak omega-3 tulen yang bagus untuk kesihatan sendi.
Shaklee Collagen Powder
  • Membantu bina tisu disekitar otot yang rosak termasuk pada bahagian tumit serta membantu bina dan serap keperluan kolagen dalam badan.
Ostematrix
  • Melegakan sakit saraf pada bahagian kaki dan tumit. Membekalkan keperluan kalsium bagi pembentukan tulang yang sihat, mengandungi magnesium dan vitamin D untuk penyerapan optimum.
B Complex
  • Anti-stress, membantu melegakan sakit tumit dan urat saraf.

Set Sakit Tumit Premium Shaklee
RM1030 Harga bukan ahli 
RM823 Harga ahli 
Oleh itu set ini boleh membantu warga emas yang sakit tumit. Jika anda hendak tahu cara pengambilan supplemen yang betul untuk hilangkan sakit tumit serta konsultasi percuma. Boleh klik link di bawah ni seterusnya 

Untuk Pertanyaan dan Order 
ORDER SHAKLEE
Kenali Kak Shida di sini 
















Post a Comment

0 Comments