Tips Membunuh Kolestrol





KOLESTROL ?? 

Walaupun entri saya kali ni memang sudah dekat di hati mereka yang memang sudah menghidapi masalah kolestrol, namun ramai juga yang masih tidak mengambil endah tentang kolestrol.

APAKAH ITU KOLESTROL ?

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.
Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.
Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.
Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).
Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kita terus kepada tujuan sebenar entri ini iaitu Tips Membunuh Kolestrol 
Saya bahagikan kepada 2 tips 

●︿●●︿●●︿●●︿●



Pertama : TIPS MEMILIH MAKANAN TANPA KOLESTROL 

Beras Merah. Beras merah mengandung Vitamin B, selenium, magnesium dan fitonutrien. Kandungan serat tinggi dalam beras merah juga akan membantu menurunkan gula darah.

Gandum. Gandum adalah sereal begizi sebagai penurun kolesterol, trigliserida darah, dan mengatur kadar gula dalam darah. Kadar kolesterol dalam darah bisa diturunkan dengan mengonsumsi gandum. 

Bayam. Hijauan ini mengandung zat lutein yang berguna bagi kesihatan mata. Selain itu bayam juga berfungsi sebagai pelindung kesihatan jantung dan melindungi jantung dari lemak yang ada pada pembuluh darah. Bayam merupakan sayuran penurun kadar kolesterol dalam tubuh. 


Buncis. Buncis adalah sayuran rendah lemak dan merupakan sumber karbohidrat yang diperlukan penderita diabetes atau resistensi insulin. Juice buncis sekitar satu gelas setiap hari akan membantu menjurunkan LDL, trigleserida dan kolesterol jahat.

Kedelai. Contohnya seperti tahu, tempe, tepung kedelai, nutrela, nugget, dan susu kedelai merupakan makanan penurun kolesterol yang tinggi. Kedelai mengandung isoflavin yang berfungsi untuk menekan kolesterol jahat (LDL) agar tidak berkembang. 


Bawang Putih. Bawang putih berefek positif terhadap kesihatan jantung serta menurunkan kolestrol tinggi. Konsume bawang putih boleh melalui campuran dalam salad atau rempah dalam menu makanan.

Kacang Hazelnut. Sering dipadukan sebagai isi dari coklat, rasanya khas dan gurih. Kacang Hazelnut memiliki lemak monosaturated yang berkhasiat  untuk menurunkan kolesterol dan mengurangi risiko penyakit sumbatan arteri jantung koroner.


Biji Bunga Matahari. Termasuk makanan penurun kolesterol karena mengandung sterol yang akan menurunkan kadar kolesterol yang tinggi. Dalam kehidupan sehari-hari dibuat makanan camilan dalam bentuk “kwaci”.


Ikan Omega 3. Ikan yang mengandung asam lemak omega-3 seperti ikan kembung, sarden, tuna, trout, makarel, dan salmon akan menurunkan kolesterol jahat. Omega 3 baik untuk keshatan jantung dan menurunkan risiko terjadinya pembekuan darah serta risiko kematian mendadak kerana serangan jantung. 


Ikan Salmon. Ikan Salmon akan menurunkan kolesterol jahat (LDL) dan trigliserida, juga mengandung EPA dan DHA yang baik bagi kesihatan Jantung. Ikan Salmon memiliki omega-3 untuk menurunkan tekanan darah, menurunkan kolesterol jahat (LDL).  


●︿●●︿●●︿●●︿●●︿●




Kedua : Membunuh kolestrol Dengan Set Shaklee 

Phytocol-ST – Membantu Memperbaiki Kesihatan Anda
Sterol dan stanol tumbuhan adalah sebatian semula jadi yang ditemui dalam tumbuhan, buah, sayur dan bijian. Kajian menunjukkan bahawa apabila ditambah kepada pemakanan sihat, ia boleh memberi manfaat kepada kesihatan anda.
Oleh kerana ia mempunyai struktur yang serupa dengan kolestrolmereka akan bersaing untuk penyerapan dan sekaligus membantu meningkatkan kesihatan. Lagi kurang lah risiko saluran darah anda menyerap kolestrol LDL daripada makanan.
Jadi sekiranya anda siap-siap ambil supplement Phytocol-ST ini sebelum mengambil makanan yang berkolestrol tinggi, kandungan sterol dan stanol tumbuhan yang semula jadi ini (dan mempunyai struktur serupa dengan kolestrol), akan menghalang penyerapan kolestrol daripada makanan.
Jadi ia menghalang penyerapan kolestrol ke dalam tubuh badan anda secara semulajadi.
2 kali hidangan Phytocol-ST ini seperti yang disarankan akan membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.

OmegaGuard – Minyak Ikan Tulen Berkepekatan Tinggi
Antara pelbagai lemak yang ada, terdapat satu yang anda tidak boleh kurangkan, iaitu asid lemak penting Omega-3, di mana tubuh anda tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri.
Dua jenis Omega-3 yang utama adalah EPA dan DHA, dan ia amat penting untuk kesihatan manusia.
EPA dan DHA ini akan membantu menurunkan kolestrol LDL berlebihan dalam salur darah kita.
Ia berfungsi untuk menurunkan kolestrol kita yang dah lama ada dalam badan kita dan bertapa dalam badan kita.
Antara kebaikan Omega-3 ini adalah ia dapat menurunkan kadar trigliseride di samping menurunkan kolestrol jahat LDL. Ia juga dapat meningkatkan kolestrol baik (HDL), seterusnya menurunkan tekanan darah.


❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌❌

Penderita penyakit kolesterol yang tinggi memiliki risiko yang tinggi serangan PENYAKIT JANTUNG ataupun STROKE .



BERIKUT TESTIMONI SET KOLESTROL SHAKLEE 




 




♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


DAPATKAN SET KOLESTEROL SHAKLEE ANDA 

HARI INI


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 


Hanya klik link di bawah ini 

http://www.wasap.my/60197297176/SetKolestrol

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai 
#freepos 



Post a Comment

0 Comments