Tips Kemas Rumah Bersama Shaklee






Bercerita pasal kemas rumah ni, ada orang yang rajin dan ada juga yang malas sebab utamanya ialah penat, letih, malas pun yea juga. Eeee 😆😆

Yang bekerja memang sah-sah la penat nak kemas bila balik kerja. Penat memandu kenderaan, penat di tempat kerja, mengantuk dan penat otak juga sebab kena berfikir. Pendek kata balik kerja nak rehat. Yang ada anak-anak, mesti nak melayan karenah anak sebab yealah kan satu hari tak jumpa ibu dan ayah. So waktu malam la waktu bersama keluarga.

Jadinya bab berkemas ni memang ala-ala je. Janji sedap mata memandang.

Yang tak bekerja macam ibu-ibu di rumah yang kerjanya hantar anak ke sekolah dan amik anak dari sekolah. Kerja di rumah pula dari celik mata sebelum subuh basuh pinggan, basuh kain, sidai kain, kemas rumah, sapu rumah, masak, gosok baju, lipat kain dan macam-macam lagi nak kena buat.

Tu belum lagi kira kerja-kerja yang lain terutamanya yang bisnes dari rumah. Nak buat penghantaran, nak pergi pejabat pos, nak beli barang, nak ambil barang order dan lain-lain lagi. Pendek kata masa untuk duduk pun tak ada.

Tak kiralah yang bekerja atau tidak bekerja. Yang bisnes atau tidak. Semuanyer memerlukan tenaga untuk kemas rumah.

So saya di sini nak kongsikan tip-tip paling mudah dan paling ngetop di pasaran.


💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

Pertama :- BANGUN TIDUR MESTI KEMAS KATIL

Celik je mata terus lipat selimut, susun bantal dan  kemaskan cadar. Jangan tinggalkan macamqb tu je. Selimut la benda paling penting untuk katil kelihatan kemas. 


KEDUA :- TERUS LIPAT BAJU JIKA SUDAH KERING

Pakaian yang tidak diurus dengan baik selalunya akan jadi punca rumah nampak bersepah. Jadi jangan biarkan baju bersih menimbun dan berlonggok di dalam bakul pakaian. Itu yang akan membuatkan kita jadi makin malas sebab kain yang belum lipat dah banyak. 



KETIGA :- JANGAN BIAR SINGKI PENUH DENGAN PINGGAN MANGKUK KOTOR.


Basuh pinggan setiap kali selepas makan. Dsiplinkan diri semua orang yang berada dalam rumah untuk sama-sama membantu.



KEEMPAT :- PASTIKAN SINKI SERTA RUANGAN DAPUR SENTIASA BERSIH

Selepas basuh, terus susun pinggan mangkuk, kuali dan periuk di tempatnya. Simpan juga baki lauk pauk dalam bekas berpenutup bukan di atas pinggan. Buang sampah setiap kali bakul penuh. Jangan smpai berulat.



KELIMA :- KEMAS RUANG TAMU SETIAP HARI.


Ruang tamu memang jadi tempat permainan anak, bantal kecil akan bertaburan begitu juga mainan mereka. Anda memang perlu mengemaskannya paling kurang dua kali sehari. Sekali, menjelang tengah hari dan kali kedua sebelum tidur supaya sebaik celik mata pagi hari anda melihat ruang tamu yang bersih dan kemas. 



TIPS AKHIR ADALAH TIPS BERSAMA SHAKLEE.


Tips ini sangat-sangat perlu kerana setiap kerja yang hendak dilakukan mestilah memerlukan tenaga. So saya cadangkan utk lebih bertenaga untuk mampu mengemas rumah tanpa keletihan ialah SET TENGA SHAKLEE 

PERFORMANCE DRINK 
ESP 
VITALEA 



Empat kombinasi ini akan membuatkan anda kekal  sihat bertenaga dan menghalang dehidrasi semasa mengemas rumah.




Performance drink


✔ Performance drink merupakan minuman sukan pertama bagi para atlet di Amerika Syarikat.

✔ Meningkatkan daya ketahanan badan-memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, menggantikan air yang hilang sewaktu latihan fizikal, meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa mencederakan tubuh.

✔ Membekalkan tenaga dan ketahan fizikal-ia mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolism air dalam tubuh. 

✔ Ia mengandungi potassium, kalsium, sodium, phosphorus, magnesium dan chloride. Produk ini turut dirumus ekslusif untuk membekalkan tenaga fizikal terutamanya mereka yang menetapkan kawasan tropika dan mereka yang aktif dalam kerja seharian.

✔ Mencegah penyahhidratan-mengurangkan kehausan, melembapkan kulit dan kelihatan muda.

✔ Mengekalkan paras gula-terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecedraan otot..


Esp (Energizing Soy protien)


✔ Merupakan makanan tambahan Protien berasaskan kacang soya. 

✔ Membekalkan tenaga berpanjangan-baik untuk kekal bertenaga

✔ Membentuk otot para atlet dan individu yang aktif bersenam/bersukan-kerana Esp berasaskan soya dalam mengandungi protien (Bodybuilder)


Vita lea Iron Formula

✔ Merupakan multivitamin dan mineral pertama dicipta di dunia-setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diestrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting.

✔ Penambah tenaga segera-pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus.

✔ Elemen penting pada sel tubuh-menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, membantu pertumbuhan sel baru.



SO ANDA BOLEH MEMPERAKTIKKAN 5 TIPS TERATAS DENGAN BANTUAN SET TENAGA SHAKLEE SUPAYA ANDA BERASA CERGAS. KERJA MENGEMAS RUMAH PUN DAPAT DI HABISKAN DALAM MASA YANG SINGKAT DAN CEPAT.



♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Untuk order.
Untuk masuk bersama team saya.


HUBUNGI SAYA SEKARANG, 

Hanya klik link di bawah ini 

http://www.wasap.my/60197297176/SetTenaga 

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai 
#freepos 



0 ulasan: