Kesan Pendedahan Sinar UVA





JERAGAT !!!!!! 

ERMMMM ... SENSITIF SUNGGUH BILA CERITA PASAL JERAGAT NI .. 
SECARA TAK LANGSUNG TERUS CEPAT-CEPAT PI CARI CERMIN ...
WALAUPUN TAK DER CERMIN TAPI NAK TENGOK JUGAK ..
😢😢

JALAN AKHIR IALAH BUKA TELEFON TENGOK MUKA SENDIRI DENGAN CARA AMIK GAMBAR SENDIRI ATAU YANG LEBIH CANGGIH BUKA KAMERA SELFI.
TERANG-TERANG LAH BOLEH ZOOM KAN? 


APAKAH ITU JERAGAT SEBENARNYA? ..
NAH !!! SEKARANG MASANYA UNTUK KOREK DAN GALI.
DALAM MISI AMBIL TAHU KALI INI. SEGALANYA TENTANG JERAGAT.

MOH KITERRR SESAMA YEA.
IKUTI AL KISAH SELANJUTNYA DI BAWAH INI.



APA ITU JERAGAT (MELASMA)?


Jeragat ialah tompok-tompok kecil yang memenuhi bahagian muka anda seperti dahi, pipi, hidung, dan kawasan sekitar mulut.

Tompok jeragat selalunya berwarna lebih gelap dari warna
kulit asal dan ini menyebabkan tona kulit anda kelihatan tidak sekata.

Bagi mereka yang berkulit cerah, kebiasaannya tompok jeragat akan berwarna coklat.

Manakala mereka yang berkulit gelap pula akan mendapat tompok yang berwarna hitam.

Kadangkala, saiz jeragat yang kecil ini akan kelama-lamaan membesar dan kemudiannya bercantum dengan jeragat yang lain.

Akhirnya memenuhi setiap ruang di wajah anda. Ini menyebabkan wajah anda kelihatan tidak menarik dan gelap.



PUNCA JERAGAT

Berbalik kepada tujuan entri ini diterbitkan. 

Kesan pendedahan sinar UVA, akan menyebabkan tumbuh jeragat. 

Jam 11 pagi hingga 2 petang,sinaran UVA paling tinggi dan boleh tembusi ke kulit dalam dan menimbulkan pigmentasi. 

Dalam ofis pun perlu pakai kerana sinaran cahaya dari lampu, screen komputer dan handphone dan sumber cahaya yang lain

Pemakaian SPF perlu kerap kerana tidak bertahan lama.

Rujuk gambar:
UVA ( Ultra Violet Aging ) : 
Kesan penuaan yang cepat dan kanser kulit

UVB ( Ultra Violet Burn ) :
 Kesan kulit terbakar

Jeragat lebih mudah terjadi apabila usia kita meningkat.

Ini disebabkan oleh keupayaan badan kita untuk merawat sel kulit telah berkurang.

Di lapisan kulit manusia terdapat kolagen yang membantu merawat tisu dan sel kulit yang rosak atau mati.

Namun tahun demi tahun, badan kita yang semakin berusia tidak dapat lagi menghasilkan kolagen untuk merawat kulit di peringkat optimum.

Oleh itu, jeragat lebih senang terjadi lebih-lebih lagi bagi mereka yang tidak prihatin terhadap penjagaan kulit masing-masing.


CARA TERBAIK MERAWAT DAN MENGELAKKAN JERAGAT


FUNGSI SETIAP PRODUK DI DALAM SET JERAGAT 

GLA Complex Shaklee 

Kelebihannya ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.

Keistimewaannya ialah ia mengandungi kombinasi minyak borage.

Ia kaya dgn asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
Ia membantu menghasilkan kulit lebih sekata, lebih lembab dan mengurangkan jeragat sekaligus membuat kulit wajah lebih ‘glowing’.

Disamping melegakan masalah senggugut, membantu mengawal kitaran haid yang teratur, ia juga membantu membuat tubuh anda lebih langsing.

Untuk wanita-wanita yang pentingkan kesihatan, GLA Complex antara supplement yang mesti masuk dalam list anda. 
Rakan-rakan yang selama ini ambil EPO, boleh juga bertukar ke GLA Complex.

Perbezaan EPO & Borage Oil (GLA). 

GLA mampu menangani masalah berkaitan kulit dan bukan sekadar masaalah eczema. ia juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerik, berkuping, bersisik.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


ESP Soy Protein Shaklee 

Secara ringkasnya ESP adalah protein, yang mana protein adalah asas kepada sel. 

Protein bertindak membina sel yang sihat/'repair' sel-sel badan yang rosak. Jika sel mendapat makanan yang cukup, kulit akan terhasil cantik dan sihat.

Dan paling penting, serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. 

ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol. 

Ia member tenaga berpanjagan menjadikan badan kurang letih dan sihat. 

Isoflavon perangsang KOLAGEN yang mana menanjalkan kulit, memperlahankan kedutan, serta menganjalkan payudara. 

ESP juga member rasa kenyang lebih lama yang mana membantu mengurangkan berat badan. Ianya juga mengawal paras kolestrol, menyokong kesihatan jantung serta prostat.


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Vitamin E  Complex Shaklee 

  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit.
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu.
  • Menjaga kelembapan kulit.
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Vitamin C Shaklee 


  • Vitamin C aktif membawa kecerahan yang baru untuk kulit anda dengan rawak wajah yang lebih halus.
  • Membantu kesihatan otak, mata dan kulit.
  • Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan.
  • Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat.
  • Meningkatkan sistem imun tubuh.
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan.
  • Manfaat Vitamin C sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda.





Sekarang saya sajikan pula anda dengan testimoni-testimoni terhebat mereka yang sudah berjaya.











♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Nah !! 
Anda yang bermasalah jeragat, bolehlah dapatkan set jeragat shaklee terbaik.


Mudah sangat untuk anda dapatkan SRT JERAGAT ini.

Hanya klik link di bawah ini 

http://www.wasap.my/60197297176/SetJeragat 

#hargagempak
#codskudai
#codsenai
#codpulai 
#freepos 



0 ulasan: