B Complex Shaklee Penawar Stress

Penawar Stress

Sekarang semua tengah stress dengan wabak yang melanda 
Stress dengan BDR, WFH, PDPR dan sebagainya.
Nak buat kerja opis dalam masa yang sama nak kena buat kerja rumah, nak masak, nak pantau anak² punyer kerja sekolah.

Bila dah stress mula la nak makan je. mula la mulut tu nak kudapan yang manis².
Haaa... B COMPLEX dapat bantu anda kurangkan stress dan tukarkan gula dari makanan yang anda makan menjadi TENAGA.
B COMPLEX vitamin yang sememangnya diambil oleh semua orang. 

Manfaat B Complex Shaklee

BAGAIMANA B COMPLEX MEMBANTU MENENANGKAN ANDA? 
Bila anda mengalami stress, badan kita memerlukan lebih banyak tenaga dan bila kita kekurangan vitamin B yang kronik, kelenjar adrenal dipaksa untuk hasilkan hormon edranalin dengan segera untuk bantu badan mengatasi keadaan stress itu. 

APA JADI KALAU KELENJAR ADRENAL INI TERUS MENERUS DIPAKSA UNTUK MENGELUARKAN HORMON EDRANALIN? 
Aliran hormon adrenalin yang berlebihan boleh menyebabkan saraf kita akan kacau dan akhirnya kita rasa letih, sampaikan benda-benda yang kecil pun boleh menimbulkan ketakutan yang amat dan mudah terjadinya stress.

FUNGSI VITAMIN B1 DALAM B COMPLEX SHAKLEE

  • mengurangkan kelesuan, keresahan, mempertingkatkan kecerdasan mental, melancarkan peredaran darah, meningkatkan stamina badan,  menyihatkan sistem pencernaan dan memperbaiki metabolisma. 
  • melegakan simptom kemurungan ~ diperlukan untuk membantu menukar karbohidrat yang kita makan menjadi glukosa, penting untuk kawalan gula darah, ini mempunyai kesan besar pada tahap keresahan


Dalam B complex Shaklee ini terdapat  8 komponen penting vitamin b.

Vitamin B12
Ialah vitamin penting yang membantu saraf dan sel darah merah sihat. Selain itu membantu dalam penghasilan DNA, dalam genetik. Vitamin B12 ini juga penting dalam menhgelakan anemia yang di panggil "Megalobastic Anemia" yang membuatkan badan kita lemah dan kurang bermaya.

Thiamin (B1)
Yang juga di kenali sebagai B1, di jumpai di kebanyakan makanan seperti kekacang dan daging. Thiamin ini membenarkan dan menukarkan badan untuk menggunakan karbohidrat sebagai tenaga. Penting dalam menguraikan gula. Mempunyai fungsi penting pada saraf dan otot.

Asid Pantotenik (B5)
Yang lebih di kenali sebagai B5 ini salah satu elemen b complex yang penting dalam kehidupan kita. Ianya penting dalam membantu makanan kepada tenaga, penting dalam penghasilan sel darah merah. Vitamin B5 ini akan menukarkan lemak, karbohidrat, protin kepada tenaga. 

Vitamin B6 (Pyridoxine)
Viitamin B6 ini tidak dapat di hasilkan oleh badan manusia dan hanya dapat di ambil daripada suplemen dan pemakanan sahaja. Oleh itu sangatlah penting untuk mengambil suplemen. Vitamin B6 ini penting dalam menurunkan paras gula dalam darah dan penting dalam menyeimbangkan emosi. 

Riboflavin
Vitamin B2 ini membantu dalam metabolisma lemak, karbohidrat dan protin. Ini sangat penting untuk memastikan badan kita cukup sumber tenaga. Riboflavin ini menukatkan karbohidrat kenapa Adenosine triphosphate (ATP). ATP atau tenaga ini penting untuk tubuh kita.

Niacin
Kerja utama Niacin ini ialah untuk menukarkan karbohidrat ini kepada gula, metabolisma lemak dan protin. Membantu dalam sistem saraf untuk bekerja sebaiknya. Niacin penting dalam mengawal hormon yang berkaitan seks dan stress. Selain itu menyeimbangkan kolestrol dalam darah.

Folat
Folat mempunyai khasiat yang penting dalam badan. Ianya membantu dalam penghasilan tisu untuk tumbesaran dan membantu sel badan bekerja. Ia juga penting dalam mengelakkan anemia.

Biotin
Biotin ini sangat terkenal dalam penjagaan rambut dan kuku yang sihat. Biotin juga memainkan peranan penting ketika mengandung dan dalam penyusuan. 

Sumber: Dr. H.K Bakhru, A handbook of natural beauty (2012)
Shaklee.com.my

SET-SET CADANGAN B COMPLEX SHAKLEE

Set Kecantikan RM220

Set Hamil RM156

Set Migrain RM121

Set Jerawat RM126

Set Kencing Manis RM115

Set Diabetis RM115

Set Diabetis RM277

Set Resdung RM156

Set Kesihatan RM258

TESTIMONI B COMPLEX SHAKLEE

Testimoni

Jadi, sekiranya anda mahukan cara pengambilan vitamin yang benar-benar bermanfaat untuk anda, maka vitamin Shaklee adalah pilihan yang paling tepat sekali!

Untuk Pertanyaan dan Order 
Kenali Kak Shida di sini 


Post a Comment

0 Comments