Vivix Dan Vertigo
















Vivix dan Vertigo: Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Vertigo?


Zaman moden ini ada macam-macam jenis penyakit yang berisiko untuk menyerang kita. Salah satu penyakit yang mungkin anda jarang dengar adalah VERTIGO.

Penyakit vertigo akan menyebabkan individu yang diserang mengalami keadaan pening yang sangat luar biasa. Mereka yang diserang vertigo akan berasa dunia seperti berpusing-pusing. Biasanya serangan penyakit vertigo ini mungkin berlaku beberapa minit bahkan ada yang berlarutan sehingga berhari-hari.

Menurut laman web MyHealth Vertigo ialah sensasi palsu di mana diri sendiri, persekitaran, atau kedua-dua nya bergerak atau berpusing, biasanya disertai dengan loya dan hilang keseimbangan.

Tanda-Tanda Anda Mungkin Diserang Vertigo
  • Berasa diri atau persekitaran seperti berpusing-pusing.
  • Gerakan mata yang tidak normal. Ini menunjukkan bahawa fungsi dalam bahagian telinga terganggu melibatkan saraf yang menghubungkan otak.
  • Tubuh rasa berdebar-debar.
  • Telinga rasa berdengung.
  • Pandangan kabur.
  • Rasa mual tekak dan hendak muntah.
  • Berpeluh-peluh walaupun dalam keadaan berehat.
  • Nadi berdenyut dengan cepat.
  • Tidak dapat berjalan dengan lurus atau seimbang.
  • Telinga tidak dapat menangkap butir percakapan seolah-olah hilang pendengaran.
Vivix Shaklee merupakan antioksidan terbaik dunia yang dipaten khas oleh Shaklee. Membantu pemulihan fungsi sel, melambatkan penghasilan AGE protien yang menyebabkan penuaan dan membantu penghasilan mitokondria dalam badan yang mana meningkatkan penghasilan tenaga diperingkat sel.

Vivix juga membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan keseimbangan sistem tubuh manusia, sangat sesuai diambil oleh mereka yang menghidapi hipertensi mahupun vertigo.

RAWATAN MODEN DAN ALTERNATIF UNTUK VERTIGO

Vertigo adalah suatu keadaan di mana kita berasa melayang dan berpusing. Orang kita menyebutnya sebagai pening, apabila kita berasa tidak seimbang berlaku secara tiba-tiba dan berlangsung hingga beberapa jam. Ini menyebabkan kita akan berasa loya, tidak boleh berdiri dan mahu berbaring.

Antara punca vertigo adalah:
  1. Migrain. Selain sakit kepala, pesakit migrain juga boleh merasa melayang dan berpusing.
  2. Labyrinthitis, iaitu jangkitan kuman pada bahagian dalam telinga yang berfungsi menjaga pendengaran dan keseimbangan tubuh.
  3. Benign Paroxysmal Positional Vertigo (BPPV) adalah gangguan keseimbangan tubuh berlaku ketika kita mengubah posisi kepala.
  4. Penyakit Meniere, merupakan gangguan di bahagian dalam telinga apabila peredaran lendiran dalam telinga terganggu. Ia juga menyebabkan juga kita mendengar dengingan (tinnitus) dan gangguan pendengaran.
  5. Neuritis vestibular atau labirinitis, merupakan gangguan pada bahagian dalam telinga disebabkan oleh jangkitan kuman (biasanya disebabkan oleh virus) di sekitar saraf penting yang mengawal keseimbangan tubuh.
Selain itu, vertigo juga boleh disebabkan oleh keadaan berikut:
  1. Dehidrasi
  2. Kekurangan vitamin D dan vitamin E
  3. Minum alkohol
Testimoni Vivix Atasi Masalah Vertigo

Di sini, saya kongsikan testimoni mereka yang pernah mengamalkan Vivix dan pulih semula daripada vertigo.










Jom pilih shaklee, dijamin selamat dan berkesan 
KLIK DI SINI UNTUK PERTANYAAN, INFO SHAKLEE DAN ORDER

Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat
Page ≠ Agen Shaklee Johor

Post a Comment

0 Comments