"Andai Ini Hari Terakhirku"


Terpanggil dengan segala kisah kebaikan abam bocey atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan, secara tidak langsung mengheret saya juga untuk mengikut kebaikan arwah. Betullah kata arwah abam "Tolong Keluarga Sendiri Dulu, Baru Orang Lain". Saya amat terkesan dengan sebaris perkataan itu. 

Bukan saya ingin menunjukkan apa yang saya buat untuk keluarga, tetapi tiada yang benar melainkan dengan izin Allah swt. 


Dari mula penglibatan saya dengan Shaklee sudah pun terlintas di hati saya untuk membelikan supplemen Shaklee untuk kedua orang tua saya. Dan sehingga hari ini saya rasa bonus shaklee sudah mampu membelikan supplemen untuk mereka yang pada awalnya mereka beli dengan saya dan bayaran secara ansuran. 

Saya berbangga kerana asbab bisnes ini dapat memuliakan mereka. Saya mahu mereka sihat tanpa perlu bersusah payah berulang alik ke hospital untuk membuat pemeriksaan doctor.


Saya jarang memberikan mereka wang ringgit, tetapi setiap bulan saya akan berusaha memberikan Shaklee jika sekiranya barang mereka sudah habis. Saya kira itulah penghargaan pada diri saya sendiri untuk kedua ibu bapa saya.


"Andai ini hari terakhrku"
Saya ingin apa yang saya buat ini akan disambung oleh adik bradik yang lain. Ingatlah walau sekecil mana pun pemberian kita pada kedua ibubapa sudah cukup memberikan impak yang besar pada hidup kia. Jangan sesekali berkira-kira jika kita nak ibubapa kita sihat sehingga akhir hayatnya. 

Rezeki Allah swt sangat luas bagi mereka yang berbakti kepada orang tua. Sekiranya ajal saya sudah sampai, biarlah saya kembali kepada pencipta dalam keadaan yang baik tanpa perlu susahkan orang lain. 

INGATLAH WAHAI SAHABAT YANG MASIH MEMPUNYAI KEDUA ORANG TUA. HARGAI DAN SAYANGI MEREKA. DOA MEREKA ADALAH HALA TUJU KITA. 



Wajah inilah yang membesarkan saya dari kecil hingga saya sudahpun berkahwin. Saya sayang mereka. Saya mahu dengan asbab Shaklee mereka sihat. Apapun akan saya berikan asalkan mereka suka dan rasa senang. 

Saya berbangga kerana mereka tidak pernah menolak Shaklee untuk mereka amalkan sejak 2 tahun yang lalu.
  1. Omega guard
  2. Ostematrix
  3. Zinc Complex
  4. Vitamin c 
  5. Garlic 
  6. Phytocol
  7. Esp 
  8. B complex 
  9. Herbal Blend

Inilah produk-produk yang mereka amalkan hingga sekarang. Terima kasih untuk mereka berdua yang tak terhingga kerana doa mereka saya terus bersama shaklee dan dipermudahkan mencapai target di dalam shaklee.

JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 

Untuk info lanjut 
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Post a Comment

0 Comments