Benarkah Kanser Prostat Boleh Membunuh Kaum Lelaki ?



JIKA KAUM WANITA TAKUT KEPADA KANSER PAYUDARA. LELAKI JUGA ADA YANG PERLU DI TAKUTI IAITU KANSER PROSTAT.

SEJAUH MANAKAH KEBENARANNYA?. MARI KITA HURAIKAN SATU PERSATU.

~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~~♥~

APAKAH TANDA-TANDA AWAL YANG BOLEH MENYEBABKAN KANSER PROSTAT TERJADI?


✅ Kerap membuang air kecil terutama di waktu malam
✅ Aliran air kecing yang tidak lancar
✅ Kesukaran memulakan atau menahan aliran air kencing.
✅ Terdapat kesan darah dalam air kencing/air mani
✅ Sakit semasa membuang air kecil (tidak selalunya berlaku)
✅ Tidak boleh kencing berdiri
✅ Hilang kawalan terhadap pembuangan air kecil
✅ Alami mati pucuk
✅ Seringkali terasa sakit di bahagian tulang belakang, bahagian pinggul/pinggang pelvis, saraf tunjang, pinggang dan tulang dada

AWASI INSAN-INSAN TERSAYANG DI SEKELILING ANDA 


Ramai di antara mereka-mereka yang ada tanda-tanda di atas malu untuk membuat rawatan susulan atau malu berkongsi dengan insan-insan terdekat.

Oleh sebab itu kebanyakkan mereka yang sudah mengalami sudah tidak boleh di selamatkan lagi kerana sudah menjadi kronik.


◌⑅●♡⋆♡LOVE♡⋆♡●⑅◌


APA KATA PAKAR-PAKAR TENTANG KANSER PROSTAT 


Hasil kajian di Amerika Syarikat, kanser prostat menduduki nombor dua dalam carta punca kematian lelaki negara itu akibat kanser di mana kanser hati adalah penyebab utama.

Malah sepanjang 2016, The American Cancer Society menganggarkan sebanyak 180,890 kes terbaharu kanser prostat dengan 26,120 daripadanya mengalami kematian.

Di Malaysia, tiada kajian spesifik dilakukan berhubung gejala penyakit ini, namun berdasarkan statistik pada 2012, dianggarkan lebih 1.1 juta lelaki negara ini menghidap kanser prostat. Ia diletakkan sebagai pembunuh lelaki nombor empat selepas serangan jantung, kencing manis dan darah tinggi.

Berdasarkan fakta di atas, kanser prostat boleh dianggap sebagai satu ancaman besar kepada lelaki dan perlu diberi perhatian serius.

Menurut pakar Perunding Bedah Urologi, Hospital Pusrawi, Kuala Lumpur, Dr Abdul Rashid Abdul Subahan, tumpuan yang diberikan kepada penyakit jantung, kencing manis dan darah tinggi menyebabkan orang ramai seakan-akan lupa kepada risiko penyakit kanser prostat.

“Memang diakui, dibandingkan dengan penyakit ‘tiga serangkai’ itu serta kanser lain seperti kanser payudara, usus dan hati, risiko kematian akibat kanser prostat adalah rendah. Malah, ada yang menganggap kanser ini bukan penghujung jalan kepada kehidupan.


●︿●●︿●●︿●●︿●●︿●●︿●●︿●●︿●





DI MANAKAH LETAKNYA PROSTAT?

Prostat ialah kelenjar bersaiz “walnut” terletak di belakang dasar penis,di depan rektum,di bawah pundi kencing dan di sekeliling uretra. 

Uretra ialah saluran tiub yang membawa air kencing dan air mani melalui zakar. Fungsi utama prostat ialah untuk menghasilkan cecair air mani. Cecair dalam air mani melindungi, menyokong dan membantu menyalurkan air mani. 

Prostat biasanya membesar bila usia lelaki meningkat tua, ini dipanggil Benign Prostate Hyperplasia (BPH). Ia bukannya kanser walaupun gejala-gejala yang dihidapi adalah menyerupai dengan kanser prostat.


☜☆☞☜☆☞☜☆☞☜☆☞☜☆☞


“Tapi ingat, apa penyakit sekali pun jika tidak dirawat awal, ia juga boleh membawa kepada kematian. Sama juga dengan kanser prostat, jika tidak dikesan dan dirawat lebih awal, bila ia merebak ke bahagian lain seperti tulang dan paru-paru, maka risikonya lebih tinggi.” 


SET KESUBURAN LELAKI BOLEH MEMBANTU ANDA UNTUK MENCEGAH DARI IA TERJADI.



VIVIX 
♥ Asid Ellagik dlm vivix membantu menghalang kanser prostat.

♥ Tinggi kandungan polifenol di mana ia berfungsi mengurangkan risiko penyakit berkaitan umur seperti penyakit kardiovaskular dan penyakit radang seperti atrhrities, Diabetis dan penyakit Alzheimer. 

♥ Mampu meningkatan kesihatan walaupun diusia emas dengan ketara meningkatnya tenaga dalam badan.

OMEGA GUARD
♥ Kaya dengan APA dan DHA utk mengurangkan risiko kanser

♥ Asid lemak omega 3 berfungsi melancarkan peredaran darah sekaligus baik untuk mereka yang mempunyai masalah kardiovaskular dan kolestrol yang tinggi.


VITAMIN E
♥ Sumber antioksidan utk melawan radikal bebas yg boleh menyebabkan kalenjar prostat membengkak.

♥ Mengandungi antioksidan yang membantu melindungi tubuh dari penyakit jantung dan barah.Menurunkan risiko kanser prostat serta memberi kesan positif terhadap rawatan ketidaksuburan lelaki.



●_●●_●●_●●_●●_●●_●●_●


APAPUN KEMUNGKINAN AKAN DAPAT DIELAKKAN.
BANTULAH DIRI ANDA SENDIRI.



Nak dapatkan harga yang sangat-sangat murah.
Nak dapatkan free pos.
Nak dapatkan free gift menarik.

Jom2 wasap saya laju2 
Hanya klik semudah ABC 

👇👇👇


http://www.wasap.my/60197297176/NakOrderYouthSkincare 



🚀 FOR COD AREA 👇 

#kangkarpulai #skudai #uluchoh #pekannenas #kulaijaya #senai #tamanpulaiindah #tamanpulaijaya #tamanpulaiemas #pulaukijauan #tamanuniversiti #utmskudai #bandarbarukangkarpulai #pulaibestari #tamansripulai #tamanteratai #tamandesaskudai #mutiararini #senai 


MALAYSIA FREE POS 



Page: - https://m.facebook.com/shidasupplement/


🍁 Roger for the best deal 
Better Continuous consultation 🌸 + free gift

Post a Comment

1 Comments

Vitamin miracle said…
Sangat2 memberi info yang bermanfaat..
Best!