Jangan Membeli Produk Shaklee Di Laman Web E-Dagang


Kami telah menerima banyak aduan daripada pelanggan yang membeli produk Shaklee di laman web e-Dagang yang tidak dibenarkan oleh penjual yang tidak bertanggungjawab. Shaklee Malaysia tidak menjamin produk tersebut dan orang ramai telah diberi amaran.




  • Produk yang tidak lagi selamat untuk digunakan.


• Produk yang belum diluluskan atau memenuhi
keperluan pengawal selia Kesihatan.
• Pelekat pengesahan yang telah diubah.


• Produk mungkin tercemar.
• Mungkin tidak sesuai atau
berbahaya untuk dimakan.


Pelanggan dinasihatkan untuk membeli secara langsung daripada Pengedar Bebas Shaklee (SID) yang dikenali, supaya mereka dilindungi di bawah Jaminan Shaklee.

Shaklee dengan tegas melarang mana-mana Pengedar Bebas Shaklee daripada menjual produk Shaklee di laman web e-Dagang atau hadapi sekatan yang ketat seperti penamatan keahlian.

DIANTARA APRIL DAN JULAI 2019

  • 10 Pemimpin Perniagaan dikenalpasti menjual di laman e-Dagang.
  • 16 kedai e-Dagang dikenalpasti dikendalikan oleh Pemimpin Perniagaan ini.
  • 6 Pemimpin Perniagaan telah ditamatkan keahlian. Yang lain masih dalam proses menunggu.
  • 74 Pengedar Bebas Shaklee telah mendapat manfaat daripada pemindahan UV dari Pemimpin Perniagaan ini.
  • Pemimpin Perniagaan Shaklee di atas menghadapi penamatan serta penggantungan perniagaan dan insentif serta lawatan ditarik semula.


Seksyen 9.2.6 Pernyataan P&R Shaklee menyatakan :-

  1. Produk Shaklee tidak boleh dipasarkan atau dijual di Amazon, eBay, Taobao, Craigslist, Backpage, Kijiji, laman lelongan dalam talian lain atau mana-mana laman e-dagang atau laman perbandingan harga yang menyenaraikan produk lain. 
  2. Pengedar tidak boleh memasarkan produk secara langsung di laman-laman ini, atau melalui penggunaan, dari mana-mana individu atau ejen lain, melainkan kebenaran khusus telah diperolehi daripada Shaklee untuk SID tertentu memasarkan atau menjual produk Shaklee di laman web tersebut.

Apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan e-dagang?

E-dagang sebenarnya adalah membeli dan menjual sesuatu produk atau servis oleh para usahawan dan pengguna melalui media elektronik seperti radio, televisyen, komputer dan telefon pintar. 

E-dagang kebanyakkannya menggunakan rangkaian internet untuk berhubung antara pembeli, pengguna dan penjual. 

Akan tetapi sebarang urusan yang melibatkan media elektronik juga boleh dianggap sebagai E-dagang, contohnya pembelian sebarang produk melalui siaran televisyen seperti yang kita dapat ketahui di Malaysia iaitu “CJ WOWSHOP”

Pengguna hanya perlu menelefon atau melayari laman web “CJ WOWSHOP” untuk membeli dan membayarnya dengan hanya menggunakan transaksi perbankan atas talian. 

Kemudahan seperti ini yang dimahukan oleh para usahawan kerana ianya mempercepatkan dan menyenangkan urusan mereka antara pelanggan.

Antara contoh senang E-dagang yang dapat kita lihat adalah seperti kita sedang membeli dan menjual sesuatu produk di laman web seperti Lazada, Shopee, Lelong, Mudah, Amazon, Ebay lalu membayarnya melalui perbankan atas talian seperti Maybank2u dan Paypal. Sistem pengeposan seperti Pos laju, GDex dan Skynet juga dikatakan sebagai E-dagang.

JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 😍😍

Untuk info lanjut 👇👇
Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat



Post a Comment

0 Comments