Apa Beza Nutriferon Dan Vita-C Plus Shaklee?


Apa itu Nutriferon Shaklee?
  • Nutriferon adalah sejenis serbuk yang dihasilkan dari 4 bahan semulajadi yang hebat seperti biji labu, bunga safflower. 
  • Ia berfungsi untuk mengaktifkan interferon didalam tubuh untuk menguatkan fungsi sistem imun.


Apa itu Vitamin C Shaklee?
  • Vitamin C Shaklee dinamakan sustained release kerana berupaya untuk bertahan selama 5 jam dalam badan dengan melepaskan 100 mg setiap sejam.
  • Maka 1 biji=500 mg= tahan 5 jam.



Owhh rupanya ramai yang confius fungsi Nutriferon dan Vitamin C

Soalan :
Kalau dah makan Vita C Shaklee, perlu ambil Nutriferon lagi ke?

Kalau ambil Nutriferon, Vita C tak perlu ambil dah kan? Sebab dah power kan?

Okay. 

Dalam sistem imuniti kita, ada sel-sel darah putih. Mereka ni ibarat askar. Bila kita makan vitamin C, ibarat kita beri makan pada askar-askar itu. Sebab vitamin c ni sejenis nutrient yang larut dalam air. Maka kita perlu ambil as regular basic. Setiap hari lah. Cukup vitamin C, askar-askar itu akan jadi sado-sado belaka. Kuat.

Jadi kenapa kita perlu ambil nutriferon?

Dalam kem askar, setiap batalion tu ada komader kan? Haaa sama lah dengan sistem imuniti. Komander tak pegang senapang pergi bunuh musuh. Tapi komander yang kena alert kena berjaga-jaga dan jadi penggera pada askar-askar. 

  • Sel imuniti adalah askar
  • Interferon adalah komander


Ada askar yang sado-sado semua. Tapi kalau tak ada komander, siapa nak gerakkan batalion askar tu bila kena berperang? Musuh dah masuk, komander tak tiup wisel. Tak bagi signal untuk askar-askar bertindak. Nayeee kan?

Silap-silap habis semua askar pun kena kepung 

Bila kita makan Nutriferon, bahan-bahan semulajadi dalam Nutriferon akan membantu badan kita menghasilkan interferon. Cukup interferon, cukuplah komander untuk menjaga setiap batalion askar di setiap kem. Haaa gitu. 

Jadi sekarang boleh faham tak tugas-tugas rasmi vitamin c dan nutriferon. 

APA ITU INTERFERON DAN APA KEPENTINGAN KEPADA KITA????

Interferon adalah protein khas yang memainkan peranan yang penting dalam merangsang sistem imun badan kita pada tahap lebih baik.

Interferon ibarat Alarm atau loceng kecemasan yang akan memberi amaran kepada sistem imune badan untuk bertindak lebih agresif atau efektif

Interferon membantu melindungi badan kita daripada jangkitan Virus atau bakteria.

Lindungi tubuh badan kita dan orang tersayang  dengan meningkatkan fungsi interferon setiap hari.



Boleh juga baca sini

Untuk info lanjut 👇👇

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

0 ulasan: