Makanan Pemberi Tenaga Di Bulan Puasa



Siapa yang tak cergas ketika berpuasa seharian. Kalau boleh nak rasa macam ketika tak puasa.
🍁Letih
🍁Mengantuk
🍁Lapar
Tu biasa bagi yang tiada top up apa-apa nutrisi dalam badan.

Bila masuk seminggu berpuasa keadaan badan sesesorang secara automatik akan bertukar tidak bermaya kerana nutrisi dalam badan sedikit semi sedikit hilang bila mana tidak mengamalkan pemakanan yang sihat.

Makan secara berlebih-lebihan kandungan gula, kafien, lemak dan lain2. Inilah antara sebab anda kehilangan tenaga.

Secara umumnya SHAKLEE telah pun menyediakan rangkaian vitamin yang sememangnya kita perlukan ketika berpuasa. Berikut adalah keperluannya :-




1) CINCH SHAKE

Cinch Shake nih memang sesuai untuk korang yang nak slim dalam masa yang sama nak lebih bertenaga semasa berpuasa. So siapa yang nak loose weight tu, boleh lah consume Cinch Shake nih semasa sahur. In Sha Allah korang akan rasa kenyang lebih lama dan lebih bertenaga dalam masa yang sama leucine dalam Cinch Shake akan membantu untuk mencairkan lemak dalam badan.

Ada 3 flavour yang korang boleh pilih iaitu Vanilla, Chocolate or Latte.

2) PERFORMANCE DRINK (PD)

PD nih sejenis minuman seperti isotonik tapi takde gas. PD bagus untuk mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan bendalir dan menyokong tahap hidrasi lebih baik berbanding air. PD akan seimbangkan proses kehilangan air dalam badan so that badan kekal rasa segar and dapat lah mengurangkan rasa dahaga. Digalakkan juga diambil semasa berbuka supaya cepat menyegarkan badan dari keletihan.

Terdapat 2 perisa iaitu PERFORMANCE DRINK LEMON LIME FLAVOUR dan ORANGE. Serious sedap sangat sangat.



3) MEAL SHAKES

Sebagai sumber multivitamin yang terbaik. Bila kita berpuasa, badan kita sebenarnya melalui proses detoksifikasi. Sementara detoksifikasi itu berlaku, Meal Shakes dapat memastikan badan kita mendapat bekalan nutrien baru yang mencukupi. Bukan orang dewasa jer boleh consume, Meal Shakes juga sesuai untuk kanak kanak yang baru berlatih dan start berpuasa, In Sha Allah anak anak puasa pun lebih enjoy sebab kurang rasa letih.

So untuk korang yang agak agak letih memanjang and lemau jer masa nak berpuasa tu, boleh lah cuba mana mana supplement yang dapat membantu untuk memberikan lebih tenaga semasa berpuasa. Yang dah biasa dengan ESP, boleh continue consume ESP just add on PERFORMANCE DRINK jer

In Sha Allah you will feel the difference dengan pengambilan supplement semasa sahur

Bila badan rasa lebih bertenaga, In Sha Allah ibadah puasa juga dapat dilaksanakan dengan lebih sempurna

Untuk order Klik link
📲 http://www.wasap.my/60197297176



Post a Comment

0 Comments