Vitamin Tenaga Luaran Dan Dalaman Bagi Lelaki

Vitamin Tenaga Luaran Dan Dalaman Bagi Lelaki 

Lelaki yang sudah berumahtangga adalah yang mencari rezeki di dalam sebuah institusi keluarga. Sudah semestinya memerlukan kesihatan yang baik untuk terus bekerja. Untuk itu vitamin yang akan saya huraikan di bawah ini adalah yang terbaik untuk mereka amalkan.

VITAMIN TENAGA BAGI LELAKI UNTUK LUARAN DAN DALAMAN
COQ TROL PLUS SHAKLEE
Mampu meningkatkan tenaga di dalam sel untuk menyokong gaya hidup aktif. 
(1) Memperbaiki Peredaran Darah
  • CoQ10 paling banyak didapati di kita kerana ia perlu menggunakan paling banyak tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan. Jantung kita perlu mengepam kira-kira 2,000 gelen darah ke seluruh badan setiap hari tanpa gagal!
  • Apabila jantung kita tidak berfungsi secara optimum, itu yang boleh mendatangkan penyakit jantung. 80% penyakit jantung dapat dicegah jika kita mengubah tabiat pemakanan, bersenam, kawal tahap kolestrol dan tekanan darah dalam badan.
  • CoQ-Trol Plus Shaklee memberi banyak manfaat kepada jantung seperti:
  1. Menguatkan otot jantung
  2. Membantu peredaran darah dengan lancar
  3. Mengurangkan risiko penyakit jantung
  4. Meningkatkan tahap tenaga untuk pesakit yang mengambil Statin
Manfaat CoqbTrol Plus RM149

(2) Meningkatkan Kesuburan
  • CoQ-Trol Plus Shaklee bertindak sebagai antioksidan yang mampu melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas dan juga mampu meningkatkan jumlah sperma.
  • Semakin banyak CoQ10 dalam Mitokondria, semakin cepat pergerakan sperma untuk membantu meningkatkan peluang persenyawaan.
  • Kajian yang dibuat ke atas 228 lelaki yang tidak subur, 114 lelaki diberi 200mg CoQ10 setiap hari. Manakala 114 lelaki lain sebagai aras kawalan. Keputusan yang dapat dihasilkan ialah jumlah sperma mereka meningkat & pergerakan sperma juga sangat aktif berbanding dengan lelaki yang tidak mengambil CoQ10.
(3) Memberikan Kulit Yang Gebu dan Lembut
  • CoQ10 terdapat banyak pada permukaan kulit lipid pada bahagian epidermis.
  • CoQ-Trol Plus Shaklee mampu:
  1. Bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit
  2. Memberi tenaga kepada sel bagi dan penghasilan sel baru
  3. Membantu menegangkan kulit dan mengurangkan kedutan pada muka
  4. Membantu mengekalkan keanjalan kulit
  5. Kulit akan kelihatan lebih muda dan sihat
(4) Membantu Menajamkan Minda
  • Apabila usia kita semakin meningkat, tahap CoQ10 di dalam tubuh semakin berkurangan. Dengan pengambilan CoQ-Trol Plus Shaklee yang berterusan, ia mampu membekalkan tenaga kepada otak. Pada masa yang sama, CoQ-Trol Plus Shaklee bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi neuro dan mengurangkan Amyloid.
  • Antara manfaat CoQ-Trol Plus Shaklee untuk minda ialah:
  1. Mampu memberi lebih fokus dan kepekaan
  2. Mengurangkan risiko penyakit Alzheimer dan Parkinson
  3. Meningkatkan daya ingatan
  4. Meningkat keupayaan pembelajaran
Kandungan Coq Trol Plus 

ZINC PLUS SHAKLEE
Zink merupakan salah satu mineral yang sangat penting untuk setiap manusia. Seperti juga Vitamin C, ianya tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita sendiri. Jadi pengambilan melalui pemakanan amatlah perlu bagi mencukupkan keperluan harian tubuh kita.
(1) KESIHATAN IMUN
  • Zink merupakan salah satu mineral yang sangat penting untuk kesihatan imun dan melawan jangkitan penyakit. Zink berfungsi untuk mengaktifkan sel imun dan apabila ianya aktif, ia akan memberi respon dengan lebih baik dan juga membantu mengesan sel kanser dalam badan kita.
(2) KESIHATAN RAMBUT
  • Zink membantu dalam sintesis DNA dan RNA dalam badan sekaligus menyokong pembahagian sel dibahagian rambut. Sekiranya folikel lemah, rambut gugur dan mengalami kebotakan, itu tandanya anda perlu amalkan zink kerana anda mungkin kekurangan mineral penting ini
(3) KESIHATAN MINDA/ KOGNITIF
  • Zink juga sangat penting dalam memastikan anda kekal fokus, meningkatkan daya ingatan, dan juga mencegah penyakit berkaitan minda seperti Alzheimer. Bagi wanita yang kerap melahirkan, anda mungkin mendapati anda semakin kerap terlupa, jadi, selain mengamalkan zink ketika pantang untuk penyembuhan luka, ianya juga bagus diamalkan untuk kesihatan minda anda.
(4) PENYEMBUHAN LUKA
  • Ini salah satu kelebihan zink yang sangat popular. Seperti yang Adaa sebutkan sebelum ini, Zink membantu dalam pembahagian sel dan sintesis sel. Jadi, ianya membantu dalam penghasilan sel baru yang lebih cepat sekaligus mempercepat penyembuhan luka.
Kenaikan Zinc Plus RM58

(5) KESUBURAN LELAKI DAN WANITA
  • Ramai orang ingat zink hanya membantu meningkatkan kesuburan lelaki. Sebenarnya, zink membantu dalam kesihatan reproduktif bagi kedua-dua lelaki dan wanita. Zink membantu meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sperma lelaki dan juga penting untuk kesihatan prostat serta mengelakkan masalah mati pucuk.
(6) TENAGA DAN STAMINA
  • Zink juga penting dalam meningkatkan kekuatan otot serta daya tahan. Bukan protein sahaja yang boleh membantu ya, zink pun boleh.
(7) KULIT BERJERAWAT
  • Zink berperanan mengawal kitaran hormon didalam badan termasuk testosteron. Hormon testosteron yang tidak stabil boleh menyebabkan penghasilan jerawat. Selain itu, zink juga amat penting dalam membantu sintetis kolagen. Jadi sekiranya kulit anda tidak sihat, anda mungkin mahu memasukkan zink dalam diet harian anda. 
  • Satu lagi kelebihan dan manfaat utama zink adalah mencegah pembiakan bakteria. Lazimnya, jerawat terjadi apabila bakteria membiak dalam pori yang terbuka pada kulit anda. Pengambilan zink boleh mencegah hal ini daripada berlaku seterusnya mengurangkan risiko penghasilan jerawat.
Kandungan Zinc Plus 

Segalanya untuk kesihatan lelaki. Berikan tenaga yang berlebihan untuk pergerakkan lebih aktif dalam kehidupan seharian.
Untuk info tambahan boleh klik di sini Coq Trol Plus Kembar Vivix dan Kelebihan Zinc Untuk Wanita
Untuk pertanyaan boleh klik butang whatapps di bawah

Post a Comment

0 Comments