5 Kelebihan Zink Untuk Rambut Gugur Bagi Wanita

5 Kelebihan Zink Untuk Rambut Gugur Bagi Wanita
Rambut gugur setiap hari itu dah dikira kronik. Guna syampo macam-macam pun masih ada rambut gugur. Ini kerap terjadi kepada kaum wanita setelah melahirkan anak.Jom saya kongsikan bagaimana elak rambut gugur dengan makanan tambahan.

INFO PENTING
Jika kandungan zink rendah dalam badan, folikel rambut lebih mudah terurai dan rambut mudah gugur! Memang bagus Zinc Plus Shaklee ni untuk rambut gugur. Ini lah dia makanan tambahan yang paling disarankan untuk kesihatan rambut.

Zink ialah mineral yang terkandung dalam setiap sel tubuh kita. Ia mengaktifkan tindakan hampir 100 jenis enzim iaitu bahan-bahan pencetus tindak balas biokimia dalam tubuh anda.

Rambut terdiri daripada 95% keratin. Kita kehilangan keratin seiring dengan peningkatan usia yang melemahkan akar umbi rambut, menyebabkan rambut kering dan mudah putus terutamanya ketika menggunakan sikat atau produk penggayaan rambut.
Stress bila rambut gugur dengan banyak
5 Kelebihan Zink Untuk Rambut Gugur Bagi Wanita
  1. Pengambilan mineral Zink sangat penting bagi mereka yang ada masalah rambut gugur. Zink penting untuk pertumbuhan sel, menyokong sel-sel yang sihat untuk prestasi badan yang optimum.
  2. Zink menyokong struktur rambut yang lebih kuat dan folikel rambut yang lebih sihat Zinc meningkatkan pertumbuhan rambut lebih sihat, subur dan tebal. Folikel yang lemah menyebabkan keguguran rambut. 
  3. Zink berperanan penting dalam menstabilkan struktur DNA dan RNA (asid ribonukleik), yang diperlukan untuk membahagikan sel folikel rambut dan meningkatkan pertumbuhan rambut. 
  4. Zink juga membantu dalam mengawal keseimbangan hormon, yang mungkin dan menjadikannya berkesan dalam memerangi keguguran rambut. Kajian menunjukkan bahawa orang dengan rambut kelabu, yang beralih ke diet dengan kandungan zink yang tinggi atau mula mengambil vitamin yang mengandungi zink, secara beransur-ansur memulihkan warna rambut asli mereka. 
  5. Pengambilan zink yang mencukupi adalah pencegahan yang baik terhadap keguguran rambut dan kelemumur.
Sumber Makanan Yang Tinggi Zink 
Oleh itu kita perlu bantu baik pulih rambut dari akar. Dengan pengambilan Zinc Plus Shaklee boleh bantu mengatasi masalah ni. 

Kelebihan Zinc Plus Shaklee Untuk Rambut Gugur

  1. Zink menyokong dan memperbaiki pertumbuhan tisu rambut untuk pembaharuan dan replikasi sel yang lebih cepat.
  2. Zink memastikan kelenjar minyak di sekitar folikel rambut berfungsi dengan normal.
  3. Zink berfungsi sebagai stor simpanan histamina bagi mengurangkan kerengsaan dan keradangan kulit kepala akibat penggunaan produk rambut.
Manfaat Zinc Plus Shaklee
Atasi rambit gugur dari dalamam 

HARGA ZINC PLUS SHAKLEE 
RM57 harga pasaran 

Justeru itu, jom kita kekalkan kesihatan rambut dengan mengambil makanan kesihatan sebagai nutrisi tambahan untuk tubuh badan kita. Jemput baca info lain di sini kelebihan zinc plus shaklee dan 

Untuk dapatkan harga ahli yang sangat murah tu, saya jemput ada join ahli bersama-sama saya Daftar Ahli


Post a Comment

0 Comments