Cara Penjagaan Muka Sebelum Dan Selepas Solat | Shida Rahmat

 


Istimewa sikit entri saya kali ini. Saya nak kongsikan cara penjagaan muka sebelum dan selepas solat. Selalunya perkara ini sering di abaikan oleh kaum wanita. Untuk itu, tak nak buang masa lagi saya kongsikan di sini kerana saya juga adalah pengguna. 

Sebelum saya meneruskan caranya, sebelum cuci muka perkara yang wajib kita lakukan adalah dengan mencuci tangan. 
Cuci tangan sangat penting. Sebenarnya, wajah menjadi bahagian yang paling jarang disentuh dengan tangan kerana tanpa disedari tangan adalah anggota yang banyak bakteria. Sebelum mula menyentuh atau mencuci wajah, pastikan basuh dulu tangan anda. Jika tangan anda kotor, tak guna lah anda mencuci wajah kerana kotoran seperti debu, habuk dan kuman masih ada di tangan.

CARA PENJAGAAN MUKA SEBELUM DAN SELEPAS SOLAT adalah dengan menggunakan YOUTH BASIC SET + D'DAUN BAG. Bulan ni adalah bulan promosi untuk set asas ini. Sila lihat gambar di bawah.


CARA PERTAMA
CUCI MUKA DENGAN 
LOMINOUS GEL CLEANSER 
Cleanser youth ni 3 dalam 1. Lengkap untuk semua dab siapa yang nak cepat.. nak cuci muka, buang make up, scrub muka, 1 tiub ni dah complete semua.. 
Salah satu ingredients dia ada anti oksida yang tinggi.. iaitu muscadine grape.. jangan ingat Muscadine grape ni ada dalam vivix je.. hehee.. 

Lepas cuci muka dengan cleanser, boleh lah apply YOUTH PERFECTING SKIN TONER. Nak apply toner nih terus guna tangan pun boleh, tapi lebih elok jika menggunakan kapas muka sebab kita nak tarik sel sel kulit mati yang dah di exfoliate tadi keluar dari kulit muka.

Antara kelebihan YOUTH LUMINOUS GEL OIL CLEANSER:
  • Membersihkan kulit secara menyeluruh hingga ke dalam kulit
  • Menjadikan kulit lebih halus secara lembut melalui exfoliation


CARA KEDUA 
HAPUSKAN SEL KULIT MATI 
PERFECTING SKIN TONER 
Toner ni bantu menanggalkan sel-sel kulit mati, whiteheads, blackheads semua hilang habis, Liang-liang pori pon tertutup rapat.. 

Dan yang terakhir pakai YOUTH AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF50. Walau pun duduk rumah jer tak keluar, masih kena pakai yer sebab bila kita masak kat dapur kan ke kita terdedah pada haba dan kepanasan jugak. So penting untuk sediakan perlindungan pada kulit muka kita terutamanya untuk elakkan masalah jeragat. Kalau nak keluar lagi lah wajib pakai.

Antara kelebihan YOUTH PERFECTING SKIN TONER:
  • Menyingkirkan dan membersihkan kulit daripada sel sel kulit mati dan bahan bahan pencemaran yang ada pada kulit
  • Menghidratkan kulit dan mengecilkan pori
  • Membekalkan nutrisi supaya kulit jadi lebih berseri seri 


CARA KETIGA 
LINDUNGI KULIT DARI SINARAN UV 
AGE DEFENSE MOISTURIZER SPF50 
Moisturizer ni selain untuk melembabkan kulit muka, dia juga ada sunscreen yang dapat lindungi kulit muka kita sampai ke lapisan dalam daripada sinaran matahari yang boleh menyebabkan jeragat, dan burn pada muka.. 
Moisturizer spf50 ni sangat Special sebab dia ada perlindungan UVA dan UVB.

Antara kelebihan YOUTH AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF50:
  • Melindungi kulit daripada sinaran matahari - untuk pasaran Malaysia moisturizer Youth didatangkan khas dalam SPF50 berbanding pasaran US SPF30 disebabkan cuaca Malaysia yang jauh lebih panas.
  • Melembapkan kulit muka dan menjadikan kulit muka nampak lebih glowing secara natural.
  • Memperbaiki tona kulit dan menjadikan tona kulit lebih sekata
  • Boleh dijadikan sebagai primer / make up base, siap ada glowing effect!.



MUDAH KAN? 
SENANG KAN? 
JIMAT, TAHAN LAMA, BERBALOI-BALOI BILA ANDA GUNAKAN SET INI.

YOUTH SKINCARE melalui kajian klinikal selama 8 tahun sebelum dipasarkan
Bayangkan bukan kaleng-kaleng produk youth ni tau. Ambil masa yang lama utk dikeluarkan sebab nak bagi kesan kulit bayi pada si pemakai. 

Jadi dengan itu, tiada masalah lagi untuk anda menjaga muka dengan baik sebelum dan selepas solat.

Jadi, sekiranya anda mahukan cara pemakaian yang benar-benar bermanfaat untuk anda, maka hubungi saya sebagai agen sah Shaklee anda.

Kenali Kak Shida di sini 👇



Post a Comment

0 Comments