Ramai Orang Muda Mudah Diserang Sakit Jantung


SALAM 1 MALAYSIA
UNTUK SEMUA YANG INGIN MEMILIKI JANTUNG YANG SIHAT.

Dalam entri saya kali ini, saya nak ceritakan bagamana cara kita hendak memelihara jantung. Akhir-akhir ini sering  kita mendengar serangan jantung dikalangan orang muda. Kenapa begitu?

Di sini saya akan huraikan cara-cara mengursngkan risiko sakit jantung terutamanya dikalang orang-orang muda. Sama-sama kita bongkar sehingga ke akar umbi kenapa penyakit jantung sangat-sangat digeruni oleh kita semua.

Tahukah anda kesihatan jantung (cardiovascular system) bergantung kepada pelbagai faktor, yang utama ialah pemakanan, bersukan, bersenam, lifestyle sihat, emosi stabil, spiritual, mindset dan genetics.
- Dr Azima 




PENYAKIT JANTUNG berlaku apabila saluran darah menjadi sempit akibat pengumpulan plak kolesterol yang mengakibatkan bekalan darah ke jantung tidak mencukupi.
Ada beberapa faktor yang menyumbang kepada penyakit jantung iaitu faktor pemakanan, amalan cara hidup tidak sihat dan faktor genetik atau keturunan.

FAKTOR SAKIT JANTUNG
  1. Kurang bersenam - Bersenam membantu menguatkan jantung sekali gus melancarkan perjalanan darah
  2. Kandungan lemak yang tinggi - Makanan dengan kandungan lemak yang tinggi seperti minyak sapi, mentega dan daging berlemak mendorong pengumpulan lemak di sekitar jantung yang boleh menyebabkan arteri jantung tersumbat.
  3. Tabiat dan asap rokok - Asap rokok mempercepatkan pembekuan darah dan menggalakkan pemendapan lemak pada dinding saluran darah. Ia juga mengurangkan bekalan oksigen kepada jantung dan meningkatkan tekanan. Mereka yang tertekan perasaannya menjadikan degup jantung meningkat sekali gus meningkatkan tekanan darahnya.
  4. Darah tinggi - Menggalakkan berlakunya penyempitan saluran darah. Ini memaksa jantung untuk mengepam darah dengan lebih kuat melalui saluran yang sempit itu.
  5. Kencing manis - Pesakit kencing manis berisiko tinggi menghidap serangan jantung kronik.
CARA MENGURANGKAN RISIKO SAKIT JANTUNG.
  1. Bersenam adalah perkara utama dalam menjaga kesihatan. Apa kata anda mulakan sesi senaman anda dengan berkunjung ke gimnasium seperti di Jatomi Fitness Health Club bagi memberi anda lebih keyakinan untuk menjaga kesihatan.
  2. Sentiasa membuat pemeriksaan kesihatan dan merujuk pada pakar. Bagi mereka yang tidak mempunyai masa akibat kesibukan kerja, tiada alasan lagi dengan telefon bimbit EPI Life. Alat ini berfungsi mengukur denyutan jantung dan mengesan tanda-tanda tidak normal pada jantung dengan serta merta. Ia dapat merekodkan bacaan ECG dengan tepat dan mengesan simptom dengan cepat.
  3. Jaga pemakanan anda dengan melebihkan pemakanan sayur-sayuran serta mengambil makanan serat dengan lebih kerap. Bijirin oat adalah pilihan makanan serat terbaik ketika santai dan elakkan pengambilan makanan ringan dan tidak berkhasiat.
  4. Kurangkan makan daging merah seperti kambing, daging lembu, kerbau dan lain-lain. Amalkan pengambilan daging putih (white meat), daging ayam dan ikan kerana kandungan kalorinya lebih rendah.
  5. Berhenti merokok terutamanya kepada mereka yang berusia 35 tahun ke atas.
  6. Elak hidup dalam keadaan stres dan tertekan. Mereka yang mempunyai sikap panas baran dan tidak sabar lebih terdedah dengan penyakit jantung yang kronik berikutan pengepaman jantung yang tidak sekata.
AMALKAN PEMAKANAN TAMBAHAN ITU LEBIH TEPAT UNTUK MENCEGAH SERANGAN JANTUNG KERANA SERANGAN JANTUNG BERMULA DARI ORGAN-ORGAN TUBUH BADAN YANH TIDAK DAPAT BERFUNGSI DENGAN BAIK.

Set Penjagaan Jantung Shaklee kini lebih berkuasa dan padu. 


Sakit Jantung berpunca dari salur darah. Salur darah sempit sebab di blok oleh pulak lemak lemak dan kolesterol.  Jadi apapun pemakanan no 1 kena jaga.  Ambil supplemen ni untuk bantu bagi nutrisi, bantu part salur darah bakar lemak dari melekat di salur darah.  

Sebaiknya, jangan tunggu sakit, dari sekarang ni perlu dah makan supplemen untuk protection. Suppplemen bukan ubat dan bukan untuk merawat.
Ini adalah cadangan untuk kesihatan jantung. 

HARGA SET : RM944
HARGA DISKAUN : RM792
PERCUMA POS 

JOM PM SAYA UNTUK CERITA TENTANG SHAKLEE 

Detail seterusnya BOLEH KLIK DI SINI 
Whatsap ≠ Kak shida
Instagram ≠ shidarahmat_com
Facebook ≠ Shida Rahmat
Twitter ≠ Shida Rahmat
Youtube ≠ Shida Rahmat

Post a Comment

0 Comments