OSTEMATRIX: KALSIUM UNTUK TULANG DAN SENDI

Tuesday, August 15, 2017, 12:52

Ramai yang tertanya-tanya produk apa sebenarnya OsteMatrix ni. Bagi pengguna shaklee memang tiada masalah lah, sebab dah lama kenal dengan suplemen ni. Tapi bagi yang pertama kali bertemu Cik Oste ni, meh saya kenalkan yer. :)

 

Apa itu OsteMatrix?

OsteMatrix ialah supplemen kalsium yang dilengkapi dengan pelbagai zat dan mineral penting yang lain seperti Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zink, Kuprum, Manganes dan Boron.

Ostematrix terbukti secara klinikal menyediakan matriks nutrien penting bagi membina dan mengekalkan tulang dan gigi yang kuat.

 

 

1 tablet OsteMatrix mempunyai kebaikan sama seperti 1 gelas susu tinggi kalsium atau 80 biji badam. Setiap tablet mengandungi 250 mg kalsium dan 100 mg magnesium sebagai bahan utama.

 

 

Dianggarkan satu daripada tiga wanita dan satu daripada 12 lelaki berumur melebihi 50 tahun kini menderita akibat osteoporosis di seluruh dunia. Kos bagi rawatan osteoporosis seluruh dunia untuk semua peringkat umur pula dijangka meningkat kepada AS$131.5 bilion (RM432.4 bilion) menjelang 2050. Selain itu, insiden keretakan pinggul di seluruh dunia dijangka meningkat sebanyak 240 peratus bagi wanita dan 310 peratus bagi lelaki menjelang 2050.

-info http://ekesihatan.blogspot.com

Osteoporosis ini atau mudah dikenali dengan kata lain bongkok. Adakah gejala bongkok ni 
merupakan proses semulajadi penuaan? Dalam ertikata lain, bila dah tua, automatik akan menjadi 
bongkok. Benarkah?

 

 

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati, dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh.

Ia lebih daripada Sekadar Kalsium.

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganes untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Tablet yang 
bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

 

Apakah kalsium ni? Biasa orang kaitkan kalsium dengan tulang, kan? Sakit tulang.. kurang kalsium.. nak kuatkan tulang.. banyakkan makan kalsium.. Sebenarnya, BUKAN KALSIUM SEMATA-MATA yang terlibat dalam pembinaan tulang. Bayangkan macam ni.. kalsium adalah batu-bata dalam 
proses pembinaan tulang. Bolehkan kita membina bangunan yang kukuh dengan batu-bata sahaja tanpa simen atau mortar untuk melekatkannya antara satu sama lain??? Tak boleh kan? Di sinilah pentingnya mineral lain seperti magnesium, boron, zink, kuprum, manganes, vitamin K dan vitamin D.

 

Di samping membina tulang yang kuat dan gigi, nutrien dalam Ostematrix juga bertindak:

1) Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal.
2) Membantu dalam pengecutan otot dan tindakbalas saraf.
3) Membantu mengurangkan gejala PMS seperti kembung, kejang, water retention, cepat marah, dan kemurungan.

APAKAH KANDUNGAN OSTEMATRIX? 
1) 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber semulajadi yang pekat dan mudah 
diserap.
2) 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya.
3) 400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsium.

Walau bagaimanapun, senaman yang kerap dan diet yang sihat dengan kalsium tambahan boleh mengurangkan risiko osteoporosis, terutama terhadap warga tua. Pengambilan kalsium yang mencukupi adalah penting, tetapi pengambilan harian melebihi 2,5000 mg tidak mungkin untuk memberikan apa-apa manfaat tambahan, malah memberi mudarat sekiranya ia tidak dikeluarkan dari tubuh.

 

 

APAKAH MANFAAT OSTEMATRIX?

1) Menguatkan tulang, kuku, gigi dan sistem saraf.
2) Ia juga boleh membantu merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, kekejangan dan gusi berdarah.
3) Membantu mengatasi kekejangan dan kebas-kebas.   4)Pengambilan OsteMatrix sebelum tidur dapat 
membantu mengurangkan kebas-kebas, kejang, sakit sendi dan juga artristis.
5) Mengurangkan stress, di mana OsteMatrix membantu mengimbangi tekanan darah, menenangkan saraf, 
menggalakkan tidur lena dan membantu mood swing serta sakit kepala.
6) Mengurangkan masalah haid. Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium 
serentak, ia akan meringankan sakit semasa waktu haid dan membantu pembuangan air kecil.
7) Membantu mengurangkan hiperaktiviti perut dan masalah gastrik.
8) Membantu atlet sukan, membekalkan kalsium dan mineral penting dalam tubuh. Justeru, pergerakan 
dan aktiviti lasak dapat dilakukan dengan selesa dan mudah.

 

 

Bagaimana kita ingin tahu badan kita kekurangan kalsium ? Lihat tanda2 seperti di gambar rajah dibawah.

Siapa yang perlukan Ostematrix ini?
1. Ibu yang mengandung, ibu yang menyusukan anaknya dan wanita yang pernah melahirkan anak.

2. Mereka yang mempunyai masalah alergi pengambilan bahan-bahan tenusu seperti susu.

3. Mereka yang selalu mengalami sakit-sakit kaki, sakit-sakit sendi, sakit di bahagian tulang 
belakang, sejuk-sejuk badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 
dengan jarum.

4. Mereka yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan 
sukar untuk bangun tidur.

5. Sakit kepala yang teruk dan berhari-hari.

6. Mereka yang sedang menjalani fisioterapi.

7. Mereka yang mempunyai masalah pecah-pecah di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki.

8. Mereka yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit 
setiap kali datang bulan.

9. Mereka yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah.

10.Mereka yang mengalami masalah sembelit,

Bagi yang telah amalkan Ostematrix Shaklee, tahniah kerana anda memberi tubuh badan anda antara 
supplement formula terbaik dari Shaklee! Bagi yang belum cuba dan mengambil kalsium dari jenama 
lain, apa kata cuba Ostematrix Shaklee dan saya yakin anda akan jatuh cinta dengan kebaikan 
yang anda perolehi.... just like me!!!! hehehe....

 

 

CARA PEMAKANAN
- 6 biji sebelum tidur
ATAU,

- 4 Biji selepas sarapan
- 4 Biji sebelum tidur

 

BAGAIMANA OSTEMATRIX MEMBEKALKAN KALSIUM?

Setiap dewasa disarankan mengambil kalsium 600 mg hingga 1000 mg untuk memenuhi keperluan tubuh. Kalsium yang tinggi boleh didapati dalam almond, Ikan sardin segar (bukan dalam tin), Keju, Kerang, Sayuran HIjau, Tahu, Bijan, Susu dan Kekacang.

Adakah kita penuhi menu seharian dengan makanan yang tinggi Kalsium?? Jika tidak, kita wajar fikirkan kaedah lain. Kita sedar usia semakin meningkat. Kandungan kalsium semakin merudum dan mula rasa kejang otot di sana sini tapi masih belum mahu berubah. Jangan nanti bila kita telah di sahkan OSTEOPOROSIS (reput tulang), baru kita mula panit mencari kalsium. Saat itu kita 
mungkin telah terlewat.

Setiap tablet OsteMatrix shaklee mengandungi 250 mg, sehari anda hanya perlukan 4 tablet sahaja untuk memenuhi 1000mg sehari. Jangan terlebih makan pula sehingga lebih dari 2500mg. Ini kerana limit kalsium yang mampu di proses badan kita sehari adalah hanya 2500mg sahaja.

Dah faham tentang OsteMatrix Shaklee ?? Jika dah faham mari kita tengok testimoni pengguna 
OsteMtrix Shaklee pula. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cara untuk order :

Fon : http://www.wasap.my/60197297176

Email : cda_4171@yahoo.com 

0 ulasan: