Gla Complex Shaklee Untuk Wanita Menopaus


Apabila usia semakin meningkat, tubuh badan wanita akan melalui perubahan dari segi fizikal dan hormon serta keperluan nutrisi juga terus berkembang. Tambahkan Asid Linolenik Gamma (GLA) untuk merangsang tahap kesihatan anda. Asid lemak ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan, jadi ianya perlu diambil melalui pemakanan atau suplemen harian.


Kenapa Gla Complex Shaklee Untuk Wanita Menopaus : klik di sini juga

Gamma linolenic acid (GLA) adalah asid lemak omega-6 yang dapat memberikan beberapa faedah kepada wanita yang mengalami menopaus. GLA dapat membantu mengurangkan gejala menopaus seperti kilat panas, insomnia, dan perubahan mood. Selain itu, GLA juga berperanan menjaga kesihatan kulit dan mengurangkan rasa tidak selesa pada sendi. 

Simptom Menopaus 

Wanita yang mengalami menopaus boleh mengalami pelbagai simptom yang disebabkan oleh perubahan tahap hormon dalam badan. Beberapa simptom biasa termasuk:

1. Panas: rasa panas secara tiba-tiba di muka dan badan.

2. Insomnia: kesukaran untuk tidur atau kurang tidur yang berkualiti.

3. Perubahan Mood: kesan hormon yang boleh menyebabkan perubahan mood, kegelisahan, atau kemurungan.

4. Berpeluh malam: berpeluh berlebihan pada waktu malam.

5. Mengurangkan ketumpatan tulang:  risiko osteoporosis meningkat.

6. Penurunan libido: keinginan seksual mungkin berkurangan.

7. Mengurangkan keanjalan kulit: kulit boleh menjadi kering dan kurang elastik.

Setiap wanita boleh mengalami kombinasi simptom yang berbeza. Sekiranya gejala ini memberi kesan yang besar terhadap kualiti hidup anda, GLA COMPLEX SHAKLEE antara penyelesaian yang boleh anda ambil untuk membantu masalah menopaus. 

KEBURUKAN MENOPAUS 

Menopaus adalah proses semula jadi dalam kehidupan seorang wanita yang biasanya berlaku pada pertengahan hingga akhir 40-an hingga awal 50-an. walaupun menopaus adalah sebahagian semula jadi penuaan wanita, ia juga boleh membawa kepada beberapa cabaran dan perubahan kesihatan. Beberapa keburukan termasuk:

1. Gejala menopaus: seperti yang dinyatakan sebelum ini, gejala seperti kilat panas, insomnia, dan perubahan mood boleh menyebabkan ketidakselesaan.
  
2.  Mengurangkan ketumpatan tulang: menopaus meningkatkan risiko osteoporosis, yang boleh menyebabkan tulang menjadi rapuh dan mudah pecah.

3. Penurunan hormon Estrogen: kekurangan estrogen boleh menyebabkan masalah kesihatan seperti peningkatan risiko penyakit jantung dan masalah kognitif.

4. Penurunan Libido: wanita mungkin mengalami penurunan keinginan seksual bersama dengan perubahan hormon.

5. Kemungkinan kenaikan berat badan: perubahan hormon dapat menyumbang kepada kenaikan berat badan dan perubahan pengedaran lemak.

6. Kemungkinan masalah kulit: kulit mungkin mengalami kekeringan dan kehilangan keanjalan.

Walaupun menopaus membawa cabaran tertentu, banyak wanita dapat mengurangkan kesan negatifnya dengan gaya hidup sihat, pemantauan kesihatan secara berkala dan, jika perlu, sokongan terapi. 




KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE UNTUK WANITA MENOPUSE


Menggalakkan Kesihatan Kulit

Rahsia kulit sihat berseri bergantung pada tahap kelembapannya. GLA telah terbukti secara klinikal dapat memberikan manfaat berikut:

Meningkatkan tahap kelembapan kulit.
GLA mengekalkan kelembapan kulit dengan mengawal atur penghalang air semulajadi dalam kulit kita.

Melegakan keradangan dan kerengsaan kulit.
Kulit yang mengalami kerengsaan dan keradangan didapati mempunyai tahap GLA yang lebih rendah berbanding dengan kulit yang sihat. Ciri-ciri anti-keradangan GLA membantu menghalang keradangan daripada berlaku.


Meredakan Sindrom Pra-Menstruasi (PMS)

Ketidakstabilan hormon semasa kitaran haid menjejaskan emosi dan kesejahteraan fizikal. Nutrien yang efektif membolehkan anda untuk terus menikmati aktiviti kegemaran anda. Kajian pengambilan GLA dari Minyak Borage dan perkaitannya dengan PMS telah menunjukkan bahawa GLA membantu dalam:

• Mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan pada bahagian bawah pinggang, sakit kepala dan payudara.
• Menambah baik tahap emosi ketika tempoh pra-menstruasi (pra-haid).


Melegakan Simptom Menopaus

Simptom-simptom menopaus seperti rasa panas, berpeluh pada waktu malam, masalah tidur, perubahan emosi dan kulit kering berlaku secara semulajadi apabila seseorang wanita semakin berusia. GLA didapati bermanfaat untuk memudahkan perjalanan menopaus dengan:

• Melegakan simptom-simptom ketegangan payudara.
• Menambah baik kesihatan emosi.




Keistimewaan Gla Complex Shaklee

Diperolehi daripada minyak borage, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi, tulen dan semula jadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA (asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber asid lemak Omega-6), dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan.

Kandungan GLA
Ada 60 biji softgels (300mg per softgel)
Hanya consume sebiji 2 kali sehari. 

TESTIMONI GLA COMPLEX








Post a Comment

0 Comments