Produk Baru Shaklee: Life Cinch Coklat Shake


Sudah boleh dibeli dipasaran Shaklee. Dengar cerita protien ini lebih advance dari Cinch Shake. Betul ke? Jom sama-sama kita cari info tentang Produk Baru Shaklee iaitu Life Cinch Mixed Soy Protein Chocolate Shake.


KANDUNGAN FORMULA BARU 
Life Cinch Coklat Shake dilengkapi dengan: 


1. Prebiotik FOS untuk meningkatkan pencernaan. 

Prebiotik adalah sejenis serat makanan yang tidak dapat dicerna oleh tubuh manusia tetapi dapat memberikan nutrien untuk bakteria baik di saluran pencernaan. Fungsi prebiotik melibatkan menyokong pertumbuhan dan aktiviti bakteria probiotik, yang membantu mengekalkan keseimbangan mikroflora usus. Ia boleh menggalakkan kesihatan pencernaan, meningkatkan penyerapan nutrien, dan menyokong sistem imun. Contoh prebiotik termasuk inulin, fructooligosaccharides (FOS), dan galactooligosaccharides (GOS).


2. Omega-3 untuk menyokong peredaran darah dan metabolisma.

Omega-3 adalah sejenis asid lemak penting yang penting untuk kesihatan tubuh. Walaupun omega-3 tidak berfungsi secara langsung untuk menurunkan berat badan tapi ianya dapat memberikan beberapa faedah yang menyokong proses penurunan berat badan. Beberapa potensi manfaat omega-3 untuk menyokong usaha penurunan berat badan termasuk:

1. Pengurangan keradangan: Omega-3 dapat membantu mengurangkan keradangan di dalam badan, yang dapat menyumbang kepada ketahanan insulin dan penyimpanan lemak.
2. Peningkatan metabolisme: asid lemak omega-3 boleh menjejaskan proses metabolik, yang boleh membantu dalam membakar kalori.
3. Kawalan selera makan: Omega-3 mungkin berperanan dalam mengatur hormon yang terlibat dalam kawalan selera makan, sehingga membantu mengawal pengambilan kalori.


3. Kurang Kalori untuk pengurusan berat badan secara sihat.

Apabila anda mengambil lebih sedikit kalori daripada yang anda bakar melalui aktiviti fizikal dan fungsi tubuh yang normal, tubuh akan mula menggunakan simpanan tenaga (seperti lemak) untuk memenuhi keperluan tenaganya.

Proses ini membawa kepada penurunan berat badan. Walau bagaimanapun, adalah penting untuk mengekalkan keseimbangan dan memastikan pengambilan kalori masih mencukupi untuk keperluan pemakanan harian badan untuk kekal sihat. Kurang kalori tidak semestinya bermaksud menghadkan jenis makanan atau mengorbankan nutrien penting; sebaliknya adalah pada keseimbangan antara pengambilan kalori dan pembakaran kalori.


KEISTIMEWAAN Life Cinch Coklat Shake

Ditambah dengan Prebiotik dan Omega-3

  1. Tiada Lemak Trans 
  2. Tiada Kolesterol
  3. Rendah Kalori
  4. Kurang Manis
  5. Lebih Berkrim


KANDUNGAN Life Cinch Coklat Shake Dalam Setiap Hidangan 

Berdasarkan kandungan di bawah, sudah jelas life shake ini bantu menambah nutrisi yang kurang dalam badan. Bukan hanya tujuannya untuk mencapai berat badan ideal semata-mata. 

1. Tenaga 159 Kcal
2. Karbohidrat 14.0 g 
4. Jumlah gula 12.0 g 
5. Serat pemakanan 6.0 g
6. Protein 16.0 g
7. Protein soya 16.0 g 
8. Jumlah lemak 3.0 g 
9. Asid lemak tak jenuh tunggal 1.5 g 
10. Asid lemak tak jenuh ganda 0.8 g 
11. Asid lemak Omega-3 180.0 mg 
12.Asid lemak tepu 0.8 g 
13. Asid lemak Trans 0 g 
14. Kolesterol 0 mg 
15. Natrium 375.0 mg 
16. Leucine 1.2 g 
17. Fructo-Oligosaccharide 1050.0 mg
18. Vitamin A 212.0 mcg 
19. Vitamin C 76.5 mg 
20. Kalsium 225.0 mg 
21. Besi 5.0 mg 
22. Vitamin D3 0.8 mcg
23. Vitamin E 7.1 mg
24. Thiamin 600.0 mcg
25. Riboflavin 600.0 mcg 
26. Niacin 7.5 mg 
27. Vitamin B6 680.0 mcg 
28. Folat 350.0 mcg 
29. Vitamin B12 2.3 mcg
30. Asid pantotenik 3.2 mg 
31. Fosforus 225.0 mg 
32. Magnesium 98.0 mg 
33. Zink 5.3 mg


KANDUNGAN UTAMA Life Cinch Coklat Shake

SOY PROTEIN CONCENTRATE

Protein soya pekat ialah protein tumbuhan bioavailable yang diperoleh daripada kacang soya berkualiti tinggi dan tidak diubah suai secara genetik.
Protein Soya pekat bukan sahaja sumber protein lengkap berkualiti tinggi tetapi juga membekalkan serat tidak larut, yang penting untuk kesihatan pencernaan.

SOY PROTEIN ISOLATE

Pengasingan protein soya ialah protein yang sangat pekat dan bioavailable yang diperoleh daripada tepung soya yang dinyahlemak.
Pengasingan protein soya berfungsi sebagai sumber protein sayuran yang lengkap dan berkualiti tinggi, mengandungi semua asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan anda dan mesti diperoleh daripada makanan.


CHIA DAN PUMPKIN SEED PROTEIN

Campuran protein proprietari kami berasal daripada biji chia dan labu. Biji chia, benih yang boleh dimakan daripada tumbuhan berbunga yang berasal dari tengah dan selatan Mexico, merupakan sumber protein, serat, dan asid lemak omega-3 asid alpha-linolenik (ALA) yang baik. Dan biji labu yang boleh dimakan dan kaya dengan nutrien adalah sumber protein dan serat yang sangat baik.
Inilah sumber omega 3 yang ada dalam Life Cinch

REB M (REBAUDIOSIDE M)

Rebaudioside M ialah pemanis semulajadi sifar kalori yang rasa seperti gula dan tidak meninggalkan rasa selepas. Dan, ia dibuat secara mampan melalui proses penapaian tebu.

LEUCINE

Leucine ialah salah satu daripada 20 asid amino—bahan binaan semua protein dalam badan kita—dan merupakan antara sembilan asid amino penting yang mesti diperolehi melalui makanan.

JENIS-JENIS PROTIEN POWDER SHAKLEE

1. ESP soy protein: kaya dengan protein dan kalsium.

2. Cinch Shaklee dengan perisi Coklat, Latte dan Vanila: pengganti makanan ditambah pula dengan leucine sebagai OBSOLETE.

3. Life Shake Elderberry: multivitamin dan pengganti makanan yang dilengkapi dengan prebiotik, enzim perut, tinggi antiokssidan dan leucine.

4. Life Shake Matcha: multivitamin dan pengganti makanan yang tinggi antioksidan serta ditambah leucine sebagai SEASONAL.

5. Life Cinch Coklat Shake: multivitamin yang mengandungi prebiotik, omega 3, leucine dan tinggi antioksidan.






Post a Comment

2 Comments

仙妮 said…
Wowo...thanks for sharing this healthy drink, I'm looking for one ,& now I'm gonna check this out as it's with chocolate flavour :) cheers Siennylovesdrawing
Yusuf Ahmad said…
Minuman shaklee ni memang sangat bagus untuk kesihatan... banyak khasiat dalamnya dan badan pun jadi sihat