3 Faedah Diet Tinggi Dengan Protien Soya


Antara protien soya dan protien haiwan, yang mana lebih baik bagi mereka yang diet? Sudah pasti ada yang bertanya soalan ini. 

Protien soya dari tumbuh-tumbuhan manakala protien haiwan dari ikan, ayam dan lain-lain. Jawapan bagi soalan di atas akan terjawab jika anda baca entri ini sehingga habis.

3 Faedah Diet Tinggi Dengan Protien Soya

1- Risiko penyakit jantung yang lebih rendah.

Menurut kajian, mereka yang mengamalkan diet yang kaya dengan protein yang berasal dari tumbuh-tumbuhan akan mempunyai tahap kolesterol, tekanan darah, dan risiko penyakit jantung yang lebih rendah.


2- Mengurangkan risiko diabetes jenis 2.

Satu kajian kecil menyatakan bahawa apabila anda menggantikan 2 hidangan daging merah dengan kekacang 3 hari setiap minggu, anda akan dapat mengurangkan gula dan kolesterol dalam darah.


3- Pencegahan daripada pertambahan berat badan.

Makan lebih banyak protein tumbuh-tumbuhan juga boleh membantu anda dengan rancangan diet anda.
Menurut pemerhatian, wanita dan lelaki yang makan lebih kacang untuk tempoh 20 tahun mempunyai peluang yang lebih baik untuk mengawal berat badan.

Di samping itu, apabila anda makan lebih banyak hidangan kacang merah, kacang kuda, atau kekacang lain setiap hari, anda akan cepat merasa kenyang. Kesannya, anda boleh mengurus dan mengawal berat badan dengan lebih baik.


UNTUK ITU, PROTIEN YANG PERLU ANDA PILIH IALAH ESP SHAKLEE. Klik sini untuk lebih info Esp Untuk Kurus



Fungsi ESP dalam set kurus Shaklee
ESP Shaklee membantu badan kurus melalui tiga cara.

1- Diet yang sihat
ESP Shaklee dikenali sebagai diet yang sihat kerana kaya dengan protein, bebas lemak, bebas kolesterol, dan kaya dengan kalsium

2- Mengenyangkan
Dapat mengurangkan rasa lapar dan memberikan rasa rasa kenyang yang lebih lama dan membantut menurunkan berat badan dan mengawal selera makan. 

Selain itu, ia juga membantu paras gula darah kekal stabil, membantu mengekalkan tenaga, dan mengekalkan kesihatan jangka panjang Protein lebih mengenyangkan daripada mana-mana karbohidrat atau lemak.

3- Membantu membina otot
Protein membantu pembentukan dan pembinaan otot. Otot membakar kalori, lebih banyak otot yang dimiliki, maka lebih banyak kalori tubuh dibakar. 

Dengan pengambilan protein secara konsisten, badan dilatih untuk membakar kalori secara berterusan dan meningkatkan metabolism dan pembakaran lemak. Lebih efektif apabila pengambilan protein digabungkan dengan senaman.

SELAIN ITU KORANG PERLU TAHU BAHAWA ESP... 






Untuk Join Ahli Klik Di sini
Dapatkan Harga Ahli Yang Murah Klik Di sini

Post a Comment

0 Comments