Cara Atasi Kolesterol Jahat (LDL)


Kolesterol hanya didapati daripada lemak yang berasaskan sumber haiwan. Pengumpulan kolesterol yang berlebihan lama kelamaan akan membuatkan salur darah tersumbat yang boleh menyebabkan serangan jantung.



CARA ATASI KOLESTEROL JAHAT (LDL) 

1) Banyakkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan.

- Kandungan serat dalam sayur-sayuran dan buah-buahan membantu menurunkan paras kolesterol jahat (LDL).  Jumlah pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan yang disyorkan untuk menurunkan kolesterol adalah kira-kira 500 gram sehari.


 2) Elakkan makanan berlemak

- Elakkan mengambil makanan berlemak, seperti makanan bergoreng.  Sebaliknya, pilih makanan yang rendah lemak, seperti ikan, ayam, daging lembu tanpa lemak, putih telur, kekacang, tauhu dan tempe. 


 3) Ambil makanan kaya dengan Omega

Makanan yang kaya dengan omega-3 boleh membantu menurunkan kolesterol dan trigliserida dalam darah.  Beberapa pilihan makanan kaya omega-3 yang dicadangkan termasuk salmon, makarel, tuna, sardin, walnut dan biji chia.


4)  Kawalan berat badan

- Orang yang mempunyai berat badan berlebihan lebih mudah terdedah kepada peningkatan paras kolesterol dalam badan. 


5) Senaman yang kerap

- Melakukan senaman secara teratur bukan sahaja menjadikan badan cergas, malah membantu menurunkan kolesterol jahat dan meningkatkan kolesterol baik dalam badan.


6)  Elakkan merokok

- Merokok juga menyebabkan saluran darah menjadi kaku. Akibatnya, risiko penyakit jantung dan strok akan meningkat.




CARA ATASI KOLESTEROL DENGAN CARA SEMULAJADI 

Ini adalah cara semula jadi yang boleh anda lakukan untuk menurunkan kolesterol tinggi. Selain kawal makan vitamin juga penting untuk mengisi kekurangan nutrisi dalam badan. Set Shaklee bantu anda menghalang pembentukan kolesterol lagi banyak.



Fungsi Phytocol-ST

Pengambilan supplemen yang kaya dengan fisoterol dapat berganding dengan kolesterol ‘baik’ untuk menyerap kolestrol ‘jahat’ yang tak diperlukan.

Fisoterol ini berfungsi menyerap kolestrol LDL yang berlebihan dalam tubuh. Lebih tinggi kandungan fisoterol dalam badan kita, lebih cepat paras kolestrol kita dapat diturunkan.

Phytocol-ST Shaklee adalah 100 peratus semulajadi dan dirumus khas dengan ramuan terpilih secara klinikal untuk menghindar penyerapan kolesterol dalam tubuh sekaligus mengawal paras kolesterol.

Perbezaan Phytocol-ST Shaklee ini adalah:
Ianya dirumus dengan campuran bahan yang mengandungi fisoterol semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan dan bijirin.

Disamping itu ianya menampung 2000mg fisoterol daripada tumbuhan untuk keperluan seharian tubuh manusia.

Fisoterol telah terbukti secara klinikal dengan ujian makmal dapat merendahkan paras kolestrol LDL.
Mengikut saranan kandungan fisoterol yang digariskan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).



Fungsi Omega Guard

  1. Minyak ikan yang terkandung dalam Omegaguard Shaklee diperlukan untuk kesihatan jantung:
  2. Mempertingkat paras kolestrol ‘baik’ dalam pembuluh darah
  3. Menyahkan kolestrol ‘jahat’ ke hati untuk disingkirkan
  4. Menurunkan paras kolestrol ‘jahat’
  5. Melakukan pembersihan salur darah dari plak yang terkumpul.


DAN SEMESTINYA VIVIX ADALAH TAMBAHAN NUTRISI TERBAIK UNTUK KOLESTEROL DAN JANTUNG.




Fungsi Vivix Shaklee

Vivix Shaklee adalah pelengkap kepada jantung yang sihat. Ia berupaya melindungi jantung daripada pengoksidaan salur darah. Pengoksidaan pembuluh darah ini akan menyebabkan mendapan plak yang menyempitkan salur darah.

Vivix mempunyai antioksidan kuat bagi melindungi salur darah dari teroksida. Ia mengandungi 10 kali ganda resveratrol dan 15 folifenol. Ia berupaya membaiki sel dan berfungsi sebagai tonik anti-penuaan.


BEBERAPA TESTIMONI UNTUK PENURUNAN KOLESTETOL











KLIK SINI JUGA ... 

Tips Membunuh Kolesterol

SerangannJantung Akibat Kolesterol Tinggi

Makanan Yang Membantu Menurunkan Kolesterol

Tanda-tanda Kolesterol Tinggi



Post a Comment

7 Comments

Ziana Eunos said…
Kolesterol pun ada jahat dan baik ya😂
Tq share kak
sitirohaida said…
hari tu check mmg dah ada dah kolestrol jahat tu sikit.Doc pun sruh berjaga-jaga dah ni.Kena jaga pemakanan
Bagus info nih, sebelum nih saya hanya tahu kolestrol jahat tak tahu pula ada kolestrol baik..
shidarahmat said…
@Ziana Eunos
sama macam manusia ... hehehe
shidarahmat said…
@sitirohaida
lau masih awal kena jaga pemakanan
shidarahmat said…
@Bonde Zaidalifah
Haah bonda lau dlm rwkod check up pun ade tulis .. macam2 skrg kena jaga
flizzy86 said…
Tq kak atas perkongsian..ha tu lah,kita ni makan je tanpa rasa nak kawal benda2 ni..end up jadi penyakit..aduii