3 Cara Mudah Hilangkan Sembelit Bagi Kanak-Kanak

 


Mesti ibu-ibu stress bila datang masalah ini. Bila dah sembelit makan pun tak nak. Bila ada rasa nak buang air besar mesti nangis.

3 Cara Mudah Hilangkan Sembelit Bagi Kanak-Kanak 

Minum Air Secukupnya.
Air mempunyai pelbagai manfaat kesihatan, terutamanya untuk kesihatan penghadaman.  Air akan melincirkan usus dan meningkatkan cecair dalam saluran penghadaman.  Supaya sembelit akan sembuh.

Apabila seseorang individu mengalami dehidrasi, usus terpaksa menyerap air daripada najis sehingga menyebabkannya menjadi keras dan kering. Hal ini akan mengundang masalah sembelit. Oleh itu, pengambilan air yang secukupnya dapat membantu kita mencapai keseimbangan cecair di dalam badan ke tahap normal.



Makan Pisang 
Pisang masak sangat kaya dengan serat makanan (pektin) yang larut dalam air.  Serat jenis ini boleh menyerap air dari usus dalam najis, menjadikannya lebih lembut.  Ini boleh membantu menolak najis melalui usus dan melegakan sembelit.


Serat Prebiotik Dari Meal Shake 
Probiotik adalah bakteria baik yang hidup secara semula jadi di dalam usus. Bakteria baik membantu untuk menjaga usus kita dan memastikan keseimbangan mikroflora seperti Bifidobacteria dan Lactobacillus di dalam usus. Kita boleh menambahkan bilangan bakteria baik dengan mengambil makanan yang kaya dengan probiotik. 
Bakteria baik ini bukan sahaja mampu merangsang penghadaman, tetapi ia juga boleh membantu meningkatkan sistem imun badan dengan menyekat pertumbuhan bakteria berbahaya. Selain itu, pengambilan probiotik juga boleh mengembalikan keseimbangan bakteria di dalam usus, merangsang pergerakan usus dan seterusnya mencegah masalah sembelit.
Boleh baca di sini... Meal Shake


Ibu-ibu dah tak perlu risau. Mudah dan simple apa yang saya kongsikan. Ketiga-tiganya boleh anda pelbagaikan supaya dapat menarik minat anak-anak untuk minum.
NAK BORAK-BORAK TENTANG PRODUK SHAKLEE BOLEH TEKAN PADA GAMBAR








Post a Comment

0 Comments